Chiptunen O3 1.2 TSI DSG

dvdlely

Forumguru
Ergens in oktober krijg ik mijn nieuwe O3 combi 1.2 TSI DSG. Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn tot het chiptunen van een 1.2 TSI motor met een DSG versnellingsbak. Heeft hier iemand al ervaring mee?

Als je op Google zoekt krijg je een hoop verschillende aanbieders, maar sommige wijken zover van elkaar af dat ik betwijfel of de kwaliteit wel goed is.

Wat/wie zijn goede chiptuners en aan welke kosten moet ik dan ongeveer denken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Falcon

Donateur
Bij ons op het forum zijn voornamelijk JD Engineering en VAG Techniek populair. Kosten rond de 600 á 700 euro.

Daarnaast heb jij een DSG.. de DSG Doktor is ook populair.

CDK

Forumguru
Op 6 september is er een meeting in Nuenen bij VAG Techniek, check mijn onderschrift (alleen leesbaar op tablet of pc) en klik op de link.
Aanwezig zijn daar, ook zonder je nieuwe Skoda als die op dat moment nog niet geleverd is, en een voucher aanschaffen is voor weinig geld een goede tuning laten uitvoeren.
Uiteraard kan je ook bij JD - TVS - Hartogh terecht voor deze zaken.

Badnews

Senior Member
@Corné de Kluijver Kan je daar ter plaatsen ook nog beslissen? Mochten zij mij overtuigen van het behoud van versnellingsbak/motor/etc kan ik dan nog steeds een voucher met korting aanschaffen?

CDK

Forumguru
@Badnews, ik heb goed nieuws!
Bij VAG Techniek bedoel je? Ja hoor, ik kan je onder voorbehoud op de lijst zetten en dan kan je ter plaatse beslissen of je wel of geen voucher wenst aan te schaffen.

Laatst bewerkt:

dvdlely

Forumguru
Op 6 september is er een meeting in Nuenen bij VAG Techniek, check mijn onderschrift (alleen leesbaar op tablet of pc) en klik op de link.
Aanwezig zijn daar, ook zonder je nieuwe Skoda als die op dat moment nog niet geleverd is, en een voucher aanschaffen is voor weinig geld een goede tuning laten uitvoeren.
Uiteraard kan je ook bij JD - TVS - Hartogh terecht voor deze zaken.

Thanks voor de info. Ik wacht even af of ik een akkoord krijg van de lease maatschappij.

CDK

Forumguru
Thanks voor de info. Ik wacht even af of ik een akkoord krijg van de lease maatschappij.
Beter betaal je die ongeveer €300,-/400,-(schatting) zelf en vraag je geen toestemming, hoef je er ook niet maandelijks extra voor te betalen, de box verkoop je na afloop van de lease en klaar is Klara, voordeliger kan niet!!

dvdlely

Forumguru
Beter betaal je die ongeveer €300,-/400,-(schatting) zelf en vraag je geen toestemming, hoef je er ook niet maandelijks extra voor te betalen, de box verkoop je na afloop van de lease en klaar is Klara, voordeliger kan niet!!

Maar ze zien het toch bij de onderhoudsbeurten dat de software (of iets) is aangepast? Krijg je daar geen gezeik mee dan?

CDK

Forumguru
@dvdlely, een box is te zien, maar als je wil is het binnen 5 minuten gedemonteerd en met nog eens 5 minuten er weer ingezet. Bij VAG Techniek zullen ze je dat uitleggen hoe dat moet, is echt kinderlijk eenvoudig.

dvdlely

Forumguru
@dvdlely, een box is te zien, maar als je wil is het binnen 5 minuten gedemonteerd en met nog eens 5 minuten er weer ingezet. Bij VAG Techniek zullen ze je dat uitleggen hoe dat moet, is echt kinderlijk eenvoudig.

Dat klinkt goed! Als het echt zo makkelijk is en ze niks door hebben, zet mij maar onder voorbehoud op de lijst voor de voucher, scheelt toch weer munten!

CDK

Forumguru
@Joske (de organisator) kan je exacte prijzen geven, OBD (alleen software) is uiteraard voordeliger als een powerbox.
@Joske heeft een nachtshift gehad, dus zal wel bijna wakker zijn en straks wel reageren.

Bovenaan Onderaan