Chiptunen O3 1.2 TSI DSG

Joske

Forumguru
Voor een 1.2TSI is de normale prijs voor een external control module (hierna box genoemd ;) ) €599 bij VagTechniek. Inclusief het op maat afstellen van de box met je motor. Een basis DSG aanpassing kost €195 (indien gecombineerd met de chiptuning, anders €350). Maakt het totaal van €794

MAAR

indien je langskomt op onze super-fantastische skodaforumclubmeeting op 6 september bij de mensen van Vag Techniek kan je een korting bekomen van 15%, dit onder de vorm van een voucher dat je op een latere datum (in te plannen met de mensen van VT) kan inruilen.

Dat brengt het totaalplaatje van een box plus DSG tuning op €675

inclusief gratis rollenbankrun voor EN na de tuning, dus bijna een chip op maat dus eigenlijk ;)

meer info DSG tuning: http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=146

meer info ECM: http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=171

beoogde resultaten na tuning: http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=chiptuning&typeID=115

Badnews

Senior Member
De 1.2 heeft een dsg7 bak (type 200), en daar kan ik heel weinig over vinden bij vagtechniek. Hun dsg tuning lijkt gefocussed op de dsg6 bakken (type 250)

Joske

Forumguru
De 1.2 heeft een dsg7 bak (type 200), en daar kan ik heel weinig over vinden bij vagtechniek. Hun dsg tuning lijkt gefocussed op de dsg6 bakken (type 250)
ik heb contact opgenomen met VT om te vragen of deze geoptimaliseerd kan worden..

Terechte opmerking trouwens!

conclusie: € 795,- om een 1.2 TSI van een paar extra pk's te voorzien en dat ook nog eens zonder toestemming van de leasemaatschappij, los van het feit dat er geen 100% zekerheid is dat dit niet is terug te vinden loop je extra risico bij storingen en/of schades waarbij je mogelijk de tijd niet hebt voor demontage van de box en het ongedaan maken van de aanpassing van de DSG, ik zou zeggen weet waar je aan begint!

@Corne de Kluijver, nee maar wel iemand die alle feiten op een rijtje zet en zonder enige vooringenomenheid op basis van de feiten een conclusie trekt!

Joske

Forumguru
@dvdlely

ik had gezegd dat ik hier op ging terugkomen na contact met de mensen van Vag Techniek. De DSG in de nieuwe Octavia kan momenteel idd nog niet geoptimaliseerd worden. Chiptuning dmv box kan uiteraard wel, DSGaanpassing niet. Excuses

groeten

Joske

Badnews

Senior Member
@Joske thanks voor het navragen. Stukje duidelijker. Zelfde geld natuurlijk ook de tdi 1.6jes (volgens mij had de 2.0 een dq250, zeker weten doe ik het niet)

Op basis van de mededeling van Joske dat de DSG in de nieuwe Octavia niet kan worden aangepast zou ik niet overgaan tot het uitvoeren van een tuning op een auto met DSG of dit nou een eigen auto of een leasewagen betreft, dit is echter mijn mening/standpunt waar niet iedereen het mee eens hoeft te zijn.

dvdlely

Forumguru
Ik heb een akkoord gehad van de leasemaatschappij. Ik moet hem alleen wel laten uitvoeren door ABT. 105 naar 140PK. 175nm naar 220nm. Het kost daarentegen wel een klap meer geld, maar dan zijn wel alle losse eindjes weggewerkt. Ben erg benieuwd t.z.t.

Wel bedankt allemaal voor de info en het uitzoeken!! Echt top. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::cheer:

martijn.dutch

Senior Member
Welke leasemaatschappij heb jij? Ik zit bij leaseplan en kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze toestemming geven. En eerst vragen en dan bij nee stiekem doen is vragen om problemen..

dvdlely

Forumguru
ABT is er toch uitgezwierd? Als officiële tuner?

Dat dacht ik ook en hij ook, maar blijkbaar kan/mag het nog steeds. :dankje:

Welke leasemaatschappij heb jij? Ik zit bij leaseplan en kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze toestemming geven. En eerst vragen en dan bij nee stiekem doen is vragen om problemen..

Lease Connection (kleinere partij, wellicht daarom flexibeler). En bij geen akkoord had ik het denk ik ook niet gedaan, bak ellende anders.... :banghead:

ok, dan haal ik je van de lijst voor de chiptuning?

Kom je dan nog gewoon langs? :)

Haal me maar van de lijst voor chiptunen, maar het lijkt me wel leuk om te komen! Ik had wel een afspraak staan, dus houdt mij nog even op de lijst als "onder voorbehoud"

dvdlely

Forumguru
ja, had ik ook begrepen. Je kunt het begreep ik nog wel laten doen maar dan zonder garantie. Dus dan eigenlijk hetzelfde als elders alleen veel duurder ;)

Haha ja, helaas wel. Maar op deze manier heb ik geen gezeik als er een lampie gaat branden of andere storingen plaatsvinden. Dat is dan het pakkie aan van lease maatschappij en niet van mij, want ik heb een akkoord op papier. :deuk:

Bovenaan Onderaan