Chiptuning 1.2 TDI

Noord26

Forumguru
Is er enig zicht in de mogelijkheden van een chip-op-maat ipv een externe ECU? Daarmee zijn er natuurlijk meer mogelijkheden, of zit nu ook al de limiet van de hardware te werken icm de externe ECU? Met andere woorden zal een chip-op-maat dezelfde prestaties leveren als deze externe ECU?

Strakke grafiek overigens..

:eek:oo:

FabiaGL

Actief lid
quote_icon.png
Oorspronkelijk geplaatst door cali05 op 5 maart 2011

"Helaas is er op dit moment nog geen tuning mogelijk voor de 1.2 TDI motoren, deze motoren hebben een geheel nieuw type Delphi ECU gekregen (meestal gebruikt VW, Bosch computers). Ze zijn nog niet dmv OBD van tuning te voorzien (je zult eerst de gehele software moeten kunnen kopiëren om deze vervolgens te kunnen bewerken en op de rollenbank te testen). Het is nog even wachten tot de OBD flashtools hier een update voor uitgebracht hebben. Er zijn bedrijven die tuning aanbieden voor de 1.2 TDI, echter gebeurd dit via een kastje/powerbox, zeker niet de mooiste manier van tuning omdat het motormanagement dan niet meer de volledige controle behoud. Bovendien zijn de winsten vaak niet wat er beloofd wordt (zie bijlage, dergelijk kastje kost € 800,- en geeft maar 7pk & 20 Nm).
W
e verwachten dat binnen 1 a 2 maanden beschikbaar komt (we hebben deze week bericht gekregen van de obd-leverancier dat ze in de afrondende fase zijn om deze computers obd uit/inleesbaar te krijgen)

Mijn Reactie op 5 Maart 2011: Marketingprietpraat! Ventura heeft wel degelijk toegang tot de Delphi computers en die 2 maanden van hun kunnen er makkelijk nog 12 worden.

Zo ver zat ik er niet naast, maar toen werd ik niet eens serieus genomen. Blijf dromen van OBD Tuning voor de Greenline, hij komt er waarschijnlijk helemaal nooit meer!

Race Eend

Forumguru
Je bent af en toe ook maar doorgeefluik van je OBD-tool. Als men verwacht binnenkort een ecu te hebben om te testen/kraken, dan kan men een verwachtte datum geven als je daar om vraagt.
De 1.6 TDI staat al tijden op de lijst bij de wagentypes, is zelfs al leesbaar en schrijfbaar, echter nog geen correcte checksums, dus kun je er nog niets mee helaas.

Ventura heeft overigens helemaal geen toegang tot de delphi ecu.. ook daar gebeurd het net zo hard met een externe ecu en niet binnen de delphi ecu.

Noord26

Forumguru
Waarom zal dat er nooit komen? De Delphi zal in steeds meer auto's gebruikt gaan worden en de vraag zal daarmee ook toe gaan nemen. Hoe groter de vraag naar een product, hoe groter de drang dat daar ontwikkeling naar gedaan zal worden?

Race Eend

Forumguru
Klopt, de 1.2 tdi staat niet echt hoog op het lijstje van de obd-tools (denk ik), het is nl een motor die vrijwel alleen in Nederland zo goed verkocht wordt, door ons belastingklimaat rond deze wagens. En Nederland is in de wereld niet echt een hele grote markt natuurlijk (in de grote landen als frankrijk-duitsland zullen er in totaliteit veel meer auto's verkocht worden).

Voordeel voor de 1.2 TDI rijders, is dat er inmiddels voldoende producten op de markt zijn waar de 1.2 TDI's van een goed extra scheutje vermogen te voorzien zijn.. (en dan niet 1 a 2 pk)

Noord26

Forumguru
Mooie advertentie in de Veronica gids over JD tuning en hun aanpak van de 1.2 tdi..

Er bestaat geen optie tot een groepsaankoop?

;)

sitechris

Donateur
Ik heb ook een collega die zijn Ibiza 1.2 TDI heeft laten chippen. Verschil is groot. Voor de tuning was het een te trage auto, nu is het inderdaad alleszins acceptabel. Echt een aanrader!

Noord26

Forumguru
Dan ben ik heel benieuwd naar een voorstel tot groepsaankoop.

Ik neem aan dat Mark wellicht het beste met een voorstel kan komen? Een JD sticker ontsiert een auto ook niet.

Race Eend

Forumguru
Ik neem aan dat Mark wellicht het beste met een voorstel kan komen?

Een groepsaankoop werkt over het algemeen andersom.
1 van de geïnteresseerde probeert meerdere 'kopers' te vinden, samen bedingen ze vervolgens een prijs bij de verkopende partij, dat is prima mogelijk (ik zeg maar wat, bij 5 of meer kopers, kunnen we 15% korting geven).

Peter_Octavia

Forumguru
Ik ben geïnteresseerd in de groepskorting.

Heb de tuning al een tijdje in het hoofd zitten.

Zit er trouwens dan ook een rollerbank-uitdraai bij? Meten is weten.

Grt.

Peter

Bovenaan Onderaan