Chiptuning niet mogelijk

Hallo allen,

Normaliter post ik in de Octavia sectie omdat ik zelf een Octavia rijd.

Echter heeft mijn schoonvader een Karoq waar wij tegen het volgende probleem aanlopen:

Mijn schoonvader zou de Karoq graag willen chippen; hij is hiervoor bij een tweetal bedrijven geweest maar het lukt ze niet om de Karoq te chippen. Volgens beide bedrijven is de ECU nog beveiligd en niet vrijgegeven voor Chiptuning.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is dit op te lossen?
Het is een Karoq 1.5 TSI handgeschakeld uit 2022.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Zowel VagTechniek als TVS heeft de Karoq gewoon op de website staan. Heeft je schoonvader bij één van die partijen al gevraagd? Volgens mij is er voor de 2021 generatie geen belemmering om deze motor te tunen, ik kan me hooguit voorstellen dat ze met SFD2 modellen een probleem hebben, maar dat is dit model nog niet.

Bedankt voor je antwoord: mijn schoonvader is anderhalf jaar geleden bij TVS geweest. Deze kon hem niet chippen.
Op de site van TVS stond destijds wel dat hij gechipt kon worden maar was dus niet mogelijk

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
HEb de Fab 4 nu 2 jaar en deze staat ook bij VAG techniek alszijnde te updaten met de fabrieks update of stage tuning
Maar goed wilde dus de fabrieks update erop laten zetten en dus contact gehad !
Kreeg netjes een mail dat men de nieuwe ECU units nog steeds niet kan hacken.
Sta nu al 2 jaar op lijst bij ze dat zodra ze kunnen tunen ik mail krijg
Tussentijds toch stiekum ze gemaild en men kan nog steeds niets doen
Collega die zijn T6 TDI wil laten tunen heeft excact zelfde probleem en staat ook op de lijst van Vag TEchniek.....

EdK

Forumguru
Kunt het proberen maar antwoord zal zelfde zijn !
GAsten hebben met elkaar contact hierover en zodra ze hem eindelijk kunnen aanpassen dan delen ze die kennis.
En dan het tunen zelf zal per tuner verschillen.... hebben allen een eigen mening hierover wat wel of niet kan etc....

SkodaBart

Actief lid
Mijn Kodiaq 1.5 uit 2022 kan ook nog niet getuned worden bij vagtechniek. Ze hebben hem aan de computer gehangen om het te proberen maar het lukt echt nog niet.

Bovenaan Onderaan