Het verhaal al klopt niet meer en binnenkort gaat er wat veranderen. Ik kan hierover niets vinden? Heb je een link?
Het is en zal nog steeds de fabriek zijn die de garanties betaalt.
Nee. Jij hebt eigenlijk niets met Pon te maken en ook niet met de fabriek. Volgens de wet heb je een koopcontract met de dealer die levert. Het is conflict tussen Pon en de dealer.. daar sta je als klant eigenlijk buiten.
Pon en fabriek idem.. waarbij ook zeer duidelijke afspraken zijn gemaakt. Bij deze.. de fabriek geeft geen garantie. (buiten productiefout mag ik aannemen, ik ken de afspraken niet) Pon heeft het alleen recht betreft import, dat bepaald het VAG-concern zelf. En als ik van den Udenhout en de Waal en dealer Rijnwoud Rotterdam mag geloven is dat nog steeds zo (wat jij stelt weten ze helemaal niets van..ik ben momenteel namelijk bezig voor een nieuwe leasert en had dit aangehaald).
Je mag als bedrijf zelf bepalen wat je groothandelskanalen zijn.. op zich er vreemd dat de overheid hierin gaat zitten roeren. Ik zie het voordeel voor het concern overigens ook niet. Omslachtige administratie en geen centraal punt per land. Garanties bij de fabriek halen is absolute onzin volgens bovengenoemde dealers... wat je hier stelt is echt niet juist. Je kan de auto wel bij de fabriek ophalen.. maar de bestelling gaat via de dealer en via Pon.
Het officiële Pon importcertificaat, is dat misschien waar je naar doelt?
Pon vindt het niet prettig dat mensen zelf veel goedkoper hun auto’s kopen in Duitsland en laten importeren door een import specialist. Toen kwamen ze met dit certificaat. Men claimt garanties met een auto die niet te traceren valt, zeker als het een auto is uit Bulgarije of Roemenie. Dit certificaat is wat vaag, maar uit protectionisme wel begrijpelijk.