Als je vergelijkt met bv een VAG techniek die 100% zeker zijn software ontwikkelt en aanpast dan is de prijs toch iets anders !?
Bij de door jou genoemde heb ik een gevoel van ze hebben een standaard pakketje ergens op kop getikt en dat blazen ze er bij jou in and thats it !!
In de fabriek is er ook een standaard programma ingegaan..... niks mis mee.
Bij VAG weten ze vast goed waar ze mee bezig zijn en ik zal er geen slecht woord over spreken gezien de ervaringen van de forumleden, maar wil je wel het maximum eruit halen voor € 500-600?
Voor mij was een veel soepelere en vlottere motor voor € 250 (zonder openen ecu, zonder testbank) ook voldoende. Wat voegt een meting in dit geval toe? Vertel me als kalibratietechnicus niets over meten ... dat is weten. Maar het gaat er toch om dat de auto goed merkbaar vlotter & soepeler wordt?
Ik ben na 70-80 dkm nog steeds tevreden en reed slechts 4 km extra om de auto te laten tunen, ik ging vlakbij toch al op bezoek. De testrit kilometers die ik reed tussen tunen en betalen waren er veel meer.
Ik zou me alleen niet laten leiden door het aantal kilometers wat je er voor moet rijden, dat is goed voor je diesel Jefrey!
Als je het risico niet wilt lopen dat het mis gaat (vaak is terugzetten van het origineel gratis), kies dan voor een tuner waar je op zijn minst een goed gevoel bij krijgt.
M.b.t. kosten, jouw cosmetische investeringen zijn waarschijnlijk ook niet gratis en kosten een hoop tijd. Maar je auto gaat er niet beter van rijden. Ja, voor mijn gevoel rijdt mijn auto ook even lekkerder als die weer wat aandacht heeft gekregen....
Gorilla... klinkt niet erg serieus, maar is Gas Monkey dat wel?