Chrisiewizzie
Forumguru
Ik rijd al jaren naar volle tevredenheid met een 2006 Octavia Combi 2.0 FSI Elegance Sport. Er staat inmiddels 177.000 km op de teller. Erg veel rijden we er niet mee, zeker niet nu ik weer een lease-auto heb. De voorloopauto was een rode Citroën C4 Cactus 1.6 HDi. Geinig autootje, maar niet meer dan dat. En een keer leuk om bevestigd te worden in mijn aversie van Franse auto's. Op zich is de C4 best comfortabel en we zijn er vorige weken mee naar Italië heen en weer gereden en dat ging prima. Maar het gebruikte plastic is erg goedkoop, de afwerking matig en vooral de software is bagger. Wat een trage en onlogisch gemaakte rotzooi. Gebruiksonvriendelijk ook.
De keuze voor een nieuwe lease-auto was eigenlijk snel gemaakt. Skoda heeft al lang en breed bewezen een betrouwbaar merk te zijn dat gewoon no-nonsense kwaliteit biedt. En inmiddels bieden ze ook heel veel moderne luxe. Ik heb nog even gekeken naar zowel de oude als de nieuwe V60, maar die vielen af vanwege te weinig ruimte (de oude) of omdat wel erg veel geld kost om te rijden.
Al mijn auto's waren zwart (BMW E36 320i 1991, Toyota Avensis Wagon 2.0 D4D 2006, Toyota Avensis Wagon 2.0 D4D Business 2010, Skoda Octavia 2.0 FSI Combi 2006) en allebei mijn voorloopauto's waren rood en extreem lelijke eendjes (Chrysler PT Cruiser 2.0i, Citroën C4 Cactus 1.6 HDi). Nu maar eens iets anders: wit. Nog steeds een burgermansauto natuurlijk, maar in wit erg mooi vind ik zelf.
De keuze voor een 1.5 TSI was snel gemaakt, net als die voor een handbak. De DSG-7 vind ik echt geen fijne keuze. Ik heb wel getwijfeld, maar na een paar keer rijden was ik overtuigd van mijn keuze. Een Combi moest het ook gewoon zijn. Twee kinderen en vaak met fietsen en sportspullen op pad vraagt om ruimte, net als onze kampeervakanties.
Ik heb een paar uurtjes op de Skoda site doorgebracht en wat verschillende configuraties gemaakt om uit te komen op de Style Business met Business Upgrade (sportstuur, sunset en lederen bekleding), 18' Alaris, verwarmde voorruit, achteruitrijcamera en afneembare trekhaak (verplicht inclusief trailer-assist) en als piece-de-resistance de Virtual Cockpit. Ik hou wel van dit soort moderne zaken.
Vlak voor de Kerst heb ik onze afdeling mobiliteit mijn wensen doorgegeven en op 9 januari is de auto besteld. En dan begint het wachten. Eerste indicatie: mei. Dat valt mee. Eerste uitstel eigenlijk al direct: juni. Dan blijkt dat het een maand extra wordt uitgesteld: eind juli. Dat betekent dat ik met de Cactus op vakantie moet. Dakkoffer erop en gaan.
Donderdag 8 augustus zijn we terug en vrijdag 9 augustus kan ik de nieuwe Octavia ophalen bij de dealer! Altijd een feestje en wat is ze mooi in het wit! En wat werken de Columbus en de Virtual Cockpit lekker snel en met prachtig scherp beeld. De 1.5 is ook een verrassend fijne motor. Stil, soepel, altijd veel trekkracht en met een fijne 6-bak.
Ik heb vandaag de navigatie van de Columbus een update gegeven (was 2019, nu 2019/2020). De tips en uitleg op dit forum waren wel nodig, want als je de uitleg op de site van Skoda volgt, kom je nergens helaas. Het heeft me wat tijd, gevloek en geduld gekost. Maar goed, ik weet dit nu voor een volgende keer. Ook fijn. En na wat afwezigheid op dit forum ben ik weer behoorlijk bij en meer wegwijs

De keuze voor een nieuwe lease-auto was eigenlijk snel gemaakt. Skoda heeft al lang en breed bewezen een betrouwbaar merk te zijn dat gewoon no-nonsense kwaliteit biedt. En inmiddels bieden ze ook heel veel moderne luxe. Ik heb nog even gekeken naar zowel de oude als de nieuwe V60, maar die vielen af vanwege te weinig ruimte (de oude) of omdat wel erg veel geld kost om te rijden.
Al mijn auto's waren zwart (BMW E36 320i 1991, Toyota Avensis Wagon 2.0 D4D 2006, Toyota Avensis Wagon 2.0 D4D Business 2010, Skoda Octavia 2.0 FSI Combi 2006) en allebei mijn voorloopauto's waren rood en extreem lelijke eendjes (Chrysler PT Cruiser 2.0i, Citroën C4 Cactus 1.6 HDi). Nu maar eens iets anders: wit. Nog steeds een burgermansauto natuurlijk, maar in wit erg mooi vind ik zelf.
De keuze voor een 1.5 TSI was snel gemaakt, net als die voor een handbak. De DSG-7 vind ik echt geen fijne keuze. Ik heb wel getwijfeld, maar na een paar keer rijden was ik overtuigd van mijn keuze. Een Combi moest het ook gewoon zijn. Twee kinderen en vaak met fietsen en sportspullen op pad vraagt om ruimte, net als onze kampeervakanties.
Ik heb een paar uurtjes op de Skoda site doorgebracht en wat verschillende configuraties gemaakt om uit te komen op de Style Business met Business Upgrade (sportstuur, sunset en lederen bekleding), 18' Alaris, verwarmde voorruit, achteruitrijcamera en afneembare trekhaak (verplicht inclusief trailer-assist) en als piece-de-resistance de Virtual Cockpit. Ik hou wel van dit soort moderne zaken.
Vlak voor de Kerst heb ik onze afdeling mobiliteit mijn wensen doorgegeven en op 9 januari is de auto besteld. En dan begint het wachten. Eerste indicatie: mei. Dat valt mee. Eerste uitstel eigenlijk al direct: juni. Dan blijkt dat het een maand extra wordt uitgesteld: eind juli. Dat betekent dat ik met de Cactus op vakantie moet. Dakkoffer erop en gaan.
Donderdag 8 augustus zijn we terug en vrijdag 9 augustus kan ik de nieuwe Octavia ophalen bij de dealer! Altijd een feestje en wat is ze mooi in het wit! En wat werken de Columbus en de Virtual Cockpit lekker snel en met prachtig scherp beeld. De 1.5 is ook een verrassend fijne motor. Stil, soepel, altijd veel trekkracht en met een fijne 6-bak.
Ik heb vandaag de navigatie van de Columbus een update gegeven (was 2019, nu 2019/2020). De tips en uitleg op dit forum waren wel nodig, want als je de uitleg op de site van Skoda volgt, kom je nergens helaas. Het heeft me wat tijd, gevloek en geduld gekost. Maar goed, ik weet dit nu voor een volgende keer. Ook fijn. En na wat afwezigheid op dit forum ben ik weer behoorlijk bij en meer wegwijs







