Daar kun je een flexibele as voor nemen. Die kan daar beter tegen en de tol wordt dan helemaal niet zijwaarts belast.
Allereerst hebben de meeste accutollen vrij weinig koppel, en ook het gewenste toerental (boven 600 rpm) is vaak al een hele opgave voor een goedkope tol. Daarnaast moet je toch wel enige zijdelingse druk uitoefenen met zo'n cone om effectief te polijsten. Ik heb er destijds gewoon een betaalbaar tolletje voor aangeschaft wat én meer dan 25 Nm aan koppel levert én onbelast minimaal 700-800 rpm haalt. Dat de lagers dan relatief snel overlijden doordat de krachten in de verkeerde richting op de lagers komen neem ik dan voor lief. Door alle toeters en bellen vraag ik me af of je met een goedkope tol nog wel aan het gevraagde toerental komt. Overigens heb ik ook al gezien dat met machines met een standaard en een flexibele as uitrust, zodat je alleen de polijstpad/cone bij het handvat van de flex-as vast hoeft te houden. Prijs voor zo'n constructie zal iets van 800-900 euro zijn, dus dat is echt niet voor iemand die een keer zelf zijn auto detailed.
Die polijstcones (diverse hardheden) zijn overigens ook aardig aan de prijs, maar daar doe je erg lang mee.
Edit: ik moet het eens proberen, of het gaat met de flex as van de Dremel, als ik die tussen de accutol en de cone zet, is het zo geprobeerd.