Chrome raamomlijsting

Gorgon

Nieuw lid
Iemand een idee of de chrome raamomlijsting aan de buitenzijde van de SOIII standaard of een optie is? Ik kan hem niet vinden in de optie-lijst, waar bv de zilveren/chromen dakrails wel vindbaar is.

thanks.

SkodaManiak

Actief lid
Op een elegance is het standaard, op een ambition was het tot 1 januari een optie. Met ingang van 1 januari is de chroomomranding exclusief voor de elegance, dit om leverproblemen voor de elegance te voorkomen. Gelukkig heb ik het vorig jaar in oktober al besteld!

Pollewop

Forumguru
Ja, dat zijn zo'n typische "plaagstootje" om je naar een duurdere EBL te drijven.

De PON marketingafdeling stelt het accessoire-pakket dus zo samen dat je aan de buitenkant een Ambition goed van een Elegance kan onderscheiden... Op die manier gaan dus meer kopers voor een Elegance... Slim hè ?

of naar Tsjechie op vakantie gaan en het daar door een dealer te laten doen...... Ik heb een collega die daar werkt en hij noemde een bedrag rond de 400 eur (officiele skoda dealer in zuid bohemen).

Ik heb zelf ok de Greenline (dus zonder de chromen strips) maar heb wel de chroomgril, en chroomaccenten op kofferbak en op de grill (dus ik wil eigenlijk wel heel graag de chromenraamlijst, maar een ritje naar CZ zit er nog niet in....

Altos

Banned
Misschien los in België te bestellen? Overigens lijkt me €2000,- echt zwaar overdreven, is dit een feit of alleen verteld door een lollige verkoper?

Joske

Forumguru
Misschien los in België te bestellen? Overigens lijkt me €2000,- echt zwaar overdreven, is dit een feit of alleen verteld door een lollige verkoper?
een verkoper met een "missie" misschien... zoveel mogelijk EBL's verkopen ;)

Oogje

Senior Member
Mag er nog _iets_ bijzonder zijn aan de EBL (afgezien van de uber-bijzondere kleur Metal Grey die ik besteld heb)?! Iets met dubbeltjes en eerste rang....

Joske

Forumguru
trouwens een sierlijst voor 1 deur (links in dit geval) heeft een richtprijs (waarschijnlijk inkoopprijs + marge dealer) van €42.65

Dus een 400 euro voor alles EN geplaatst lijkt me realistischer

Naamloos.jpg

oogje, dat is geleuter, er is al genoeg exclusief op de elegance.... dynamic pakket, lane assist adaptive cruisecontrol enz enz. dus kom niet aan met dat soort argumenten.

bovendien zoals al veker beschreven in belgie of andere landen is dit gewoon een optie op de "goedkope" lijnen.

Bovendien vind ik 30.000 euro geen dubbeltje op de eerste rang...!

Peterar

Nieuw lid
Ik heb het eerder ook nagevraagd bij de dealer, aangezien ik een showroommodel heb gekocht. Hij gaf ongeveer hetzelfde bedrag aan: € 2.200. Dit omdat de ramen eruit moeten, etc.

Oogje

Senior Member
oogje, dat is geleuter, er is al genoeg exclusief op de elegance.... dynamic pakket, lane assist adaptive cruisecontrol enz enz. dus kom niet aan met dat soort argumenten.

bovendien zoals al veker beschreven in belgie of andere landen is dit gewoon een optie op de "goedkope" lijnen.

Bovendien vind ik 30.000 euro geen dubbeltje op de eerste rang...!
Er mogen toch best ook uiterlijke verschillen zijn tussen de verschillende versies? En daarnaast, die 30k is iets waar een greenline rijder niet naar kijkt, die kijkt naar 14%.

Joske

Forumguru
Ik heb het eerder ook nagevraagd bij de dealer, aangezien ik een showroommodel heb gekocht. Hij gaf ongeveer hetzelfde bedrag aan: € 2.200. Dit omdat de ramen eruit moeten, etc.
vooraan zal dit alvast niet moeten me dunkt.. achteraan misschien wel, maar blijft toch absurd hoge prijs :jaja:

Peterar

Nieuw lid
Ach, als ik een showroommodel koop, en aangeef dat ik wel geïnteresseerd ben in chromen raamomlijsting, zal hij niet expres een absurd hoge prijs noemen om mij geen chromen raamomlijsting te laten kopen ;)

Joske

Forumguru
ik zeg niet dat het niet daadwerkelijk de prijs is voor montage achteraf.. ik vind het gewoon heel erg duur ;)

CDK

Forumguru
Het is ook heel duur, maar ik heb vaker bedragen gehoord van rond de €2000,- voor achteraf chroomstrips icm montage, dus dit komt mij best wel geloofwaardig over!

Bovenaan Onderaan