oco1979
Forumguru
1.0tsi motor wel weHelaas gaat dat niet passen ahahaha
1.0tsi motor wel weHelaas gaat dat niet passen ahahaha
Dan is er nog iets wat ik zou willen veranderen., namelijk, die holle brom van de uitlaat die je hoort bij het accelereren.
Als je op snelheid bent is het relatief best rustig in het interieur en hoef je zelfs de radio niet harder te zetten, maar tijdens het versnellen zou ik best een wat bescheidener geluid willen.
Dit geluid hoor je volgens mij bij alle Citigo's, MIi,s en Up's als je die voorbij hoort rijden.
Het komt volgens mij doordat er maar één demper in het uitlaatsysteem zit die bovendien midden onder de auto zit.
Misschien heeft iemand ervaringen i.d. en of hierin verandering mogelijk is?
Met een uitlaat sier stuk wordt ie wel wat prutteliger vind ik, vooral stationair
@Blackciti die brom geluid die je vermeld waardoor je de radio harder moet doen ? ik heb een 75 pk variant en daar heb ik geen last van en hoef de radio niet harder te doen ik denk dat dat bij de 60 pk variant meer aan de orde is.
Beste Citigo RS,
Als ik je reactie lees, zie ik dat je mijn posting misschien niet helemaal begrepen hebt.
Ik schreef duidelijk dat het uitlaatgeluid enkel bij het versnellen wat minder zou mogen zijn, want wanneer de auto op snelheid is valt het alleszins mee met het geluid in het interieur, dan is hij eigenlijk best wel stil te noemen voor een auto in deze klasse en hoeft de radio zeker nooit harder. Ook op de snelweg, waar ik regelmatig te vinden ben, is het gewoon rustig vanbinnen. En net als jij, heb ik ook een originele 75 pk versie die verder prima voldoet. Maar wanneer je in de stad accelereert hoor je duidelijk de holle uitlaatbrom midden onder de auto. En dat is dan ook exact de plaats waar de demper zit.
En nee, de uitlaat is niet lek.
Maar aangezien de 60pk versie ver in de meerderheid is en er bij ons in de buurt zeker een stuk of 8 Citigo's, UP's en MIi's rondrijden met allemaal hetzelfde holle uitlaatgeluid... tja. Ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik het wel wat goedkoop vind klinken.
Ik denk dan ook dat VW voor hun drieling voor een goedkoop uitlaatsysteem heeft gekozen.
Nou, mijn eigen schoonzoon heeft een Fabia, maar die is bepaald niet stil te noemen. Octavia kan ik niet over oordelen.Ik heb je bericht volkomen goed begrepen, ook bij het versnellen/acceleren vind ik het wel meevallen kwa geluid.
En een stads auto zoals de citigo die hoeven van mij niet stil te zijn als ze maar betaalbaar zijn om een stille auto te hebben koop ik wel een Fabia of Octavia.
Zijlijntje: Als er een brommobiel voorbij komt ben ik altijd weer stomverbaasd dat zo'n klein karretje zo'n ongelofelijke t#ringherrie kan maken - alsof er geen ruimte of budget meer was voor een demper!een 1 en 2 cilinder motor maken ook iets meer kabaal geloof ik