Citigo e-IV aanschaf

Goeieavond,
Ben momenteel aan het kijken voor een Citigo e-IV en ga deze week met 2 Citigo's proefrijden.

1= nederlands geregistreerd van dec 2020 29.128 km op de teller en nog als nieuw actieradius 260 km wit van de 1e eigenaar dealer onderhouden
2= van 1 feb 2021 21.295 km op de teller en nog als nieuw en juni 2024 uit duitsland geimporteerd actieradius 360 km groen van de 1e eigenaar dealer onderhouden

ze zijn gelijkwaardig van elkaar, maar zijn er nog dingen waar ik moet opletten bij de Citigo e-IV bij de proefrit als het verder tot koop gaat, zijn geen bijzonderheden te ondekken in de showroom ruiken nog nieuw ahaha maar dacht bij zo'n aanschaf zijn er nog eventuele tips voor proefrit
 

Rallye

Forumguru
Ik begrijp dat vanaf de laatste facelift een grotere batterij gemonteerd is, maar die 360 lijkt me vrij hoog voor een Citigo. Inderdaad lijkt dat de absolute max. Onderweg gebruik je maar 70% daarvan en is het stroomverbruik sterk afhankelijk van de omstandigheden - juist niet alleen je rijstijl.
 

Me Zelf

Forumguru
Actieradius voor de Citigo e-IV is volgens wlpt 260 km (of iets minder bij de Style vanwege bredere banden), echt geen 360 (typo?). Ik heb wel eens op mooie dagen en zeer rustige rijstijl met meewind etc 360 km gezien in het dashboard maar dat is wel erg uitzonderlijk en optimistisch. Rustig max 105 op de snelweg haal ik zo’n 180 km in de winter en 250 met de huidige weersomstandigheden (woonwerk verkeer 2x 80 km voornamelijk snelweg).

Prima autootje!

Oh ja: de tips. Geen gekke dingen eigenlijk, zou alleen even controleren of alles het doet (ik heb nu bijvoorbeeld meerdere speakers die kapot zijn) en of alles goed spoort en zonder trillingen in het stuur. Kraakjes op drempels, dat is een producteigenschap (rubbers invetten schijnt te helpen). Airco moet natuurlijk goed koud worden maar dat gaat wel minder snel dan bij een benzineauto. Het is het weer er niet voor; de stoelverwarming is wat fragiel dus als het er op zit zeker uitproberen. Moet goed heet worden op de hoogste stand en niet vanzelf uitgaan (dan moet ie vervangen worden).
 
Laatst bewerkt:
Actieradius 260 of 360. Vreemd. Hou voor jezelf in de winter 150-175 aan en in de zomer 250. Alles afhankelijk van je rijstijl.

Ik begrijp dat vanaf de laatste facelift een grotere batterij gemonteerd is, maar die 360 lijkt me vrij hoog voor een Citigo. Inderdaad lijkt dat de absolute max. Onderweg gebruik je maar 70% daarvan en is het stroomverbruik sterk afhankelijk van de omstandigheden - juist niet alleen je rijstijl.
Hey, de Citigo e-IV die geimporteerd is uit duitsland heb een actieradius van 360 km ik vond dat ook apart maar zelf geconstateerd op het dashbord heb het aan de verkoper gevraagd hoe dat kan en het antwoordt was deze Citigo e-IV was getuned waardoor die 100 km extra range heeft.

de actieradius die je beschrijft in de winter en zomer is mij bekend idd en dat hou ik aan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Actieradius voor de Citigo e-IV is volgens wlpt 260 km (of iets minder bij de Style vanwege bredere banden), echt geen 360 (typo?). Ik heb wel eens op mooie dagen en zeer rustige rijstijl met meewind etc 360 km gezien in het dashboard maar dat is wel erg uitzonderlijk en optimistisch. Rustig max 105 op de snelweg haal ik zo’n 180 km in de winter en 250 met de huidige weersomstandigheden (woonwerk verkeer 2x 80 km voornamelijk snelweg).
....
Hey, thanks voor je reactie de Citigo die uit duitsland geimporteerd is zou getuned zijn waardoor die de 360 km actieradius hebt dat werdt mij gezegd tenminste ahahaha.

Heb nu een een Nederlands geregistreerde Citigo e-IV van de 1e eigenaar Skoda Dealer onderhouden van 8 Dec 2020 en 29000 km op de teller op het oog, ziet er nog nieuw uit ruikt in de interieur ook nog nieuw proefritje gemaakt alles doet, werkt, rijdt, veert, functioneerd en gedraagt zoals het uit de fabriek komt rollen hij rijd erg lekker. :) :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Nee die Citigo e-IV met die extra actieradius van 360 km uit duistland geimporteerd wordt hem niet aangezien ik het ook best apart vind.
Ben nu bezig met de nederlands geregistreede Citigo e-IV 8 Dec 2020 en 29000 km op de teller van de 1e eigenaar de subsidie en skoda finance is ingediend hij is uit de verkoop gehaald en nu afwachten hoe het verder gaat verlopen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

gerardhein

Actief lid
Hartelijk gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst met je Citigo-e IV
Zelf heb ik er ook een uit december 2020. (ambition uitvoering)
Rijdt als een zonnetje. Actieradius is mede afhankelijk van de gemiddelde snelheid en de temperatuur. Meestal red ik het wel om ruim 200 km zonder tussentijds laden te overbruggen.
Speakers zijn recentelijk bij mij vervangen. En ook de accu is onlangs vervangen. (onder garantie)
Jouw Citigo heeft waarschijnlijk ook nog een onderhoudscontract. IMG_8496.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_8504.jpeg
    IMG_8504.jpeg
    230,7 KB · Weergaven: 4
Hey, Deze Citigo is van 8 December 2020 en is de Style uitvoering, heb zelf 1,5 week met een Seat MII mogen rijden en dat beviel erg goed toen ik de MII weer moest inleveren was ik nieuwsgierig of er een Citigo e-IV te koop was en op autotrack stonden er 35 te koop tussen de 12.000 en de 16.000 euro en deze was de rede tot koop ahahaha.

Weet niet of er nog een onderhouds contract op zit dat is bij het kijken/proef rijden niet over gesproken misschien wordt dat bij de aflevering er nog over gesproken, weet wel het is een Nederlands geregistreerde Skoda Citigo van de 1e eigenaar en dealer onderhouden.

Ga hem ophalen en ga de komende tijd het ervaren en leren kennen en als ik wat vragen heb dan kan ik het hier ook kwijt dus dat komt goed dank je wel voor de reactie en leuk om je positieve support te horen van jou Skoda Citigo e-IV

groetjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jdbigg

Senior Member
Aan die e-iV ga je vast een hoop plezier beleven! Wij rijden er een uit oktober ‘21 als tweede EV naast een Enyaq. En hoewel de Enyaq de perfecte reisauto is, pak ik voor korte ritten altijd de Citigo e-iV. Heerlijk auto’tje, probleemloos. Dat verhaal over een getunede versie uit Duitsland is natuurlijk lariekoek. In de zomer 250 km max en in de winter 150-180 km max is onze ervaring.
Let op! Voor import auto’s geldt NIET het 5 jaar gratis onderhoud. Pon honoreert dat alleen voor auto’s die zij hebben geïmporteerd.
 
Aan die e-iV ga je vast een hoop plezier beleven!...... Dat verhaal over een getunede versie uit Duitsland is natuurlijk lariekoek. In de zomer 250 km max en in de winter 150-180 km max is onze ervaring.
.......
Hey, Ja dat dacht ik ook al dat lariekoek was, ik heb de Citigo nu ff in bezit en hij rijd echt fantastisch.
Alleen ik snap iets niet, Thuis heb ik de Citigo voor de 1e keer opgeladen aan publieke laadpaal toen gaf de boordcomputer bij volledig opgeladen een actieradius van 260 km en dat heb ik ook daadwerkelijk gereden op Eco+
Na de 2e x laden aan dezelfde publieke laadpaal gaf die bij volledig opgeladen accu op de boordcomputer een actieradius van 300 km en heb daadwerkelijk 300 km gereden op Eco stand.
Nu heb ik de Citigo voor de 3e keer volledig opgeladen aan de publieke laadpaal en de boordcomputer geeft nu een actieradius aan van 367 km dus mijn vraag hoe kan dat dan dacht dat de Citigo actieradius maar 250 km zou zijn

Klopt! Ook hebben sommigen het contract afgekocht. Dat scheelde aanschafkosten

Hey, Mijn Citigo rijd echt heerlijk echt fijn rijden elektrisch....
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-20 om 00.48.07_72a81f56.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-20 om 00.48.07_72a81f56.jpg
    165,9 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Een EV 'leert' van je rijgedrag, wanneer jij de laatste acculadingen heel rustig hebt gereden (veel kalmer dan de vorige bestuurders), en alleen of voornamelijk binnen de bebouwde kom, is die stijging min of meer verklaarbaar. Hoewel zo'n 30% wel erg veel is!
 

Japanese Power

Donateur
Die stijging is niet gek als de vorige eigenaar alleen maar heeft geplankt. Alleen de range die nu in beeld komt, dat is gaaf maar die zal voor de praktijktoets niet gaan slagen.
 
Bovenaan Onderaan