Citigo gekocht

cali05

Forumguru
Aanstaande vrijdag wordt Citigo 2 geleverd. Moest op de eerste slechts 2 weken te wachten. Nu bijna 12 weken gewacht, blij dat er weer een tweede autootje komt.:laugh:

Het is nog geen hele beste foto, maar dit is mijn Citigo! Een 60PK Tour in het candywhite met mediapakket en 14" zwarte velgjes. Bij levering met 7 km op te teller, ondertussen zijn er daar een stuk of 100 bij gekomen. Het is mijn eerste auto en na de Volvo S60 van mijn moeder gereden te hebben, bevalt me dit stiekem al beter.

Zelfs het kenteken vind ik top: '92 is mijn geboortejaar, 8 is mijn geboortemaand. Dat kenteken vergeet ik nooit!

foto.JPG

Tones

Actief lid
Mooie Citigo en die velgjes staan er goed onder. Wel lekker zwarte verlgen, hoef je niet te poetsen. Top ook dat je alle speakers waar je recht op had er gelijk bij aflevering bij hebt gekregen. Veel rijplezier!

Dank voor alle reacties. Ik heb de zwarte velgen gekozen om de auto iets 'stoerder' te maken en naarmijn bescheiden mening ben ik daarin geslaagd. Ik ben nog steeds erg gelukkig met de auto, alleen hij trilt wat boven de 120. Niet in het stuur maar de auto op zich wel, dat kijk ik even aan en anders bel ik volgende week de dealer even..

Ik heb mijn eerste afspraak bij de dealer, aanstaande dinsdag. Ze dachten aan uitlijnen of nieuwe banden erop.. We zien het wel, ik heb er toch de ballen verstand van..:tongue:

Ik heb nog geen tijd gehad om goede foto's te maken (de kilometerstand na twee dagen is ondertussen 240 km) maar wel twee snelle plaatjes erbij.

foto-klein.jpg
foto kopie-klein.jpg

cali05

Forumguru
Vanavond Citigo 2 afgehaald. Deze keer met vier deuren en met sunset. Lekker karretje. De Aygo hoort er eigenlijk niet bij, die is van het werk.

IMG_0511.jpg

Skodarno

Senior Member
Waaarom sluit die B stijl niet aan bij de 3drs Citygo/Mii? Het ziet er echt niet uit imo, lijkt wel een productiefout ofzo. De Up! heeft het ook niet.

Het ligt aan het raamrubber dat niet doorloopt. Bij de 3drs versie zijn de achterruiten niet te openen. Dat is geen productiefout want zo staat het ook op de persfoto's.

EdK

Forumguru
Ik was onlangs bij de dealer en zag die citigo staan
en toen ik naar de spiegel keek vanaf de voorkant zag ik in de voet van de spiegel 3 sensoren zitten

Maar nu vraag ik me eigenlijk af waar deze 3 sensoren voor zijn ?

Het 'city safe drive' systeem. Tot 30 km/u remt de Citigo zelf wanneer er een obstakel is en jij daar te laat voor bent. Het is niet erg verfijnt maar het kan zomaar een ongeluk(-je) schelen. Het werkt met een laser.

Ik mag mijn vorige bericht niet meer wijzigen zie ik.. Nuja, ik had nog het reclameverhaaltje van Skoda over het CSD-systeem gevonden.

Een hoogtepunt in veiligheid is het compleet nieuwe ‘City Safe Drive’; een actieve remassistent. Deze optionele noodstop-functie voor het rijden in de binnenstad activeert zichzelf automatisch bij snelheden van minder dan 30 kilometer per uur. Afhankelijk van de snelheid en de bestaande verkeerssituatie, kan de automatische bediening van de remmen een ongeluk beperken of zelfs helemaal voorkomen. Samen met de up! en de Seat Mii, is de Citigo de eerste auto in deze klasse die deze noodstop-functie aanbiedt.

sador

Donateur
Hij is er!!

Sinds zaterdag 29 september in het bezit van een Citigo.

Na een Yeti is het natuurlijk wel wat anders, maar het valt mij niet tegen.

Hierbij een paar foto's.

P1020455.JPG P1020456.JPG P1020457.JPG P1020458.JPG

Bovenaan Onderaan