Citigo kopen ja of nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emilio3333

Forumguru
Ik denk even extreem; het motorblok is echt gaar en hij begeeft het in de toekomst. Gebruikt motorblok van een Up is €400,- en zijn er zat.
Inbouw is 1400,- ongeveer.
Dat bedrag bespaar ik nu t.o.v. van een soorgelijke occassion met hetzelfde bouwjaar en km stand.

Ik wacht morgen even af, verkoper gaat nog meer proberen te achterhalen van het onderhoudsverleden.
Ik hou jullie op de hoogte.
 

Erik_NL

Forumguru
Aircopomp is kwetsbaar wanneer de airco niet is onderhouden. Bleek het geval bij de gebruikte Up! met 100.000 km van mijn schoonzus.
Check dus de airco!
 

LongTimeAgo

Senior Member
Ah herkenbaar! Ja die van ons was ook op stipt 100K opeens kaduuk. Condensator 'lek' en pomp defect. Kostenpostje van 300 a 400 euro.
 

SteGo

Donateur
Als de dealer de Citigo een grote beurt geeft en alles goed nakijkt denk ik dat je moeder zich geen buil gaat vallen aan de betreffende Citigo. Ze zijn behoorlijk hufterproof, en mocht je je echt ernstig zorgen maken over die olie die er wellicht te lang in heeft gezeten dan kun hem hem eventueel tussendoor eens even een keer extra verversen al dan niet met een flesje motor flush toegevoegd aan de oude olie.

Voor de rest zijn er al veel lovende woorden en kleine aandachtspunten geschreven over de Citigo, daar kan ik me uiteraard enkel bij aansluiten. Kijk alleen even goed of er rond de benzineklep geen blaasvorming / roestvorming te zien is. Daar zit je niet op te wachten;
kleppie.jpg

alleen het boekje zal altijd ontbreken.
Dat is bij de meeste Citigo's het geval. Onderhoud wordt digitaal vastgelegd door de dealer dus een onderhoudsboekje zit er sowieso niet bij. Tenzij je een auto van zo iemand als mij treft die er zelf een universeel Skoda onderhoudsboekje bij heeft gekocht. :D
 

emilio3333

Forumguru
Vandaag verkoper gesproken en besloten het niet te doen. Ik kwam op 4 oliebeurten uit over 150000 km….

Vandaag een jonger facelift exemplaar gevonden uit 2017 met dezelfde km stand. Met led dagrijverlichting, bluetooth en een lichtsensor.
Auto voelde ook beter aan, geen trillend stuur bij het remmen en algemene gevoel wat meer klopte.
Historie ook beter en de auto gekocht!
Zeer blij met de Citigo!
 

hemi24

Forumguru
Goed zoeken werpt ook vruchten af.
Proficiat met de Citigo!

Overigens is 4 oliebeurten in 9 jaar en 150d km niet per definitie verkeerd in het geval van longlife intervallen…
Vraag is alleen of de verlengde intervallen van max. 30d km of 2jr ook voor de Citigo gehanteerd werden (of worden).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan