Citigo Move & Fun aanpassingen

oetje

Actief lid
Hallo,

Ik krijg volgende week mijn Citigo geleverd. Heb nog geen Move & Fun gekocht want ik heb nog een paar vragen:

• Bij een vierdeurs geeft hij dan ook aan als een van de achterportieren open staat? (Zie in screenshots enkel het 2 deurs model)
  • Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de software van de Move & Fun. Ik weet dat je 2 "klokjes" kunt laten zien met een van de volgende waardes: koelvloeistof temp, buiten temp. en RPM. Ik ben eigenlijk aan het denken aan de waardes: Tijd (Dus een gewone klok) en kompas (zou toch van GPS afgetakt moeten kunnen worden). Wellicht zijn er hier mensen die dit in Windows CE hebben geprogrammeerd?
  • Hoe is de Move & Fun als BT telefoonkoppeling te gebruiken? Geluid gaat vlgs mij via de boxen maar hoe is de microfoon? Die zit rechts van scherm en dus best ver van de chauffeur.

Groetjes!!!

Frans

Altos

Banned
Hoi Frans,

Ik heb een 4 deurs en de achterdeuren worden idd apart aangegeven als ze open staan. Volgens mij is de auto wel altijd wit...
De klokken aanpassen zal vast mogelijk zijn maar niet zomaar even lijkt me.
De bluetooth carkit functioneerd in princiepe prima maar laat wel veel achtergrond geluid door naar de andere kant, soms ook lichte echo vorming. Onze Octavia 3 originele carkit is echt super maar deze van de Citigo zou ik als goed willen beoordelen. Uiteraard gaat het mij om de veiligheid en geen boete krijgen, dan is de move en fun een lage investering met veel fijne opties. Zoek even goed rond want bij de een kost ie 350,- en de ander 295,- voor exact hetzelfde apparaat.

rhaak1991

Forumguru
Hallo Frans,

De tijd wordt altijd weergegeven rechts bovenin (in het klein). Mijn ervaring met het geheel is dat de blue tooth carkit (en audio streaming) erg goed werken. Alleen bij m'n samsung S5 heb ik het geluid soms maximaal staan en vind ik de ander nog wel een tikkeltje "zacht" maar goed te verstaan op de snelweg. Klachten dat ik slecht te verstaan ben vanaf de andere kant heb ik nog niet gehad, en bel toch 1,5 uur per dag in de auto.
Het enige nadeel wat ik aan het bel gedeelte vind is dat de contactpersonen niet automatisch updaten bij verbinding, dit moet je zelf doen, wat in mijn geval veel tijd kost (maar wat wil je ook met 783 contactpersonen in de tel...)

oetje

Actief lid
Altos en rhaak1991 dank voor jullie antwoorden! Ik ga dan in de komende weken maar eens shoppen voor dit apparaat. :)

Groetjes!!!!

oetje

Actief lid
@MacJack Skoda dealer vertelde me dat het echt plug en play is. De houder in dashboard klikken en dan het apparaat erin. Klaar is Kees... ;)

rhaak1991

Forumguru
Prijzen zullen niet zo gek veel verschillen, omdat de inkoopprijs behoorlijk dicht bij de advies verkoop prijs van PON ligt. Hooguit 1 à 2 tientjes verschil

Altos

Banned
Mocht je een leuke deal zoeken, ik ga een Fabia 3 kopen en verkoop de mijne los. Laat me maar iets weten als je interesse hebt.

oetje

Actief lid
ok heb de Move&fun nu een weekje en bevalt goed. Alleen ben ik soms slecht te verstaan. Ik krijg de opmerking dat er op de achtergrond andere stemmen te horen zijn. vreemd....

nu maar eens uitzoeken hoe ik de freshmaps aan het werk krijg want ik kan de order in de app niet afrekenen. En dan nog eens kijken voor een andere stem :) (Iemand ervaring hiermee?)

rhaak1991

Forumguru
De klacht dat ik slecht verstaanbaar ben ken ik niet. Wat voor telefoon gebruik je & heb je dat bij 1 iemand of bij meerdere?

Als je overigens weet hoe je een andere stem kan laden hoor ik dit graag! Vind het echt een stem van niets als ik ff zo eerlijk mag zijn :bloos: (maar het systeem werkt verder prima)

oetje

Actief lid
iPhone 5.

Ik heb het probleem niet met een andere hands Free. Nu dus even een andere telefoon gebruiken. ;)

Dan ga ik die stem eens hakken.

rhaak1991

Forumguru
ok. Ik ken het probleem namelijk niet (dat ik weet) met een Samsung S5 / iPhone 6. Ik zal eens feedback vragen. Heb jij een Navigon of Garmin systeem?

oetje

Actief lid
Ik heb de Garmin move&fun van Skoda. Vandaag geprobeerd. Met Nokia lumia 820(Windows) werkt het perfect. Met de iPhone 6 waardeloos. Ik ben dan niet verstaanbaar. Dadelijk eens een andere iPhone koppelen en dan weer verder testen :)

rhaak1991

Forumguru
Ok, hopen dat het werkt! Navigon en Garmin is in principe het zelfde bedrijf maar de microfoon zit nu links in de unit. Dat scheelt wel

oetje

Actief lid
OK...

Iphone6 op de Garmin==> slechte audio en wel zo slecht dat ik amper verstaanbaar ben
Lumia820 ==> prima
Andere Iphone 6 ==> niet zo erg als die van mij maar niet zo goed als de Lumia.....

zucht..

AndreM

Forumguru
Mijn vrouw heeft de Move&Fun van Navigon met een Sony Xperia L met een perfect ontvangst en goed te verstaan.

Het enige probleem wat wel eens voorkomt, als zij zelf de verbinding verbreekt schakeld de Move&Fun niet meer over naar de radio.

Bovenaan Onderaan