Rolle
Senior Member
Uhm ik heb het idee dat je niet helemaal begrijpt hoe de clima werkt, no offence!
Als jij op de ECO knop drukt, gaat de aircocompressor uit. 5 minuten voordat je de motor uitschakelt dat knopje indrukken is genoeg om de boel droog te blazen tegen schimmelvorming.
Als jij met de ventilatorknop speelt, en de ECO lamp staat UIT, dan betekent dat je aircocompressor nog aan is: je airco werkt dan nog. Zodra je met de ventilatorknop speelt regelt de climatronic de volgende dingen niet meer:
Ventilatorsnelheid word niet meer automatisch geregeld.
Luchtkleppen (dus of de lucht naar gezicht, voeten of raam moet) werken niet meer vanzelf.
En volgens mij regelt hij de temperatuur ook niet meer vanzelf (de lucht die uit de roosters stroomt) maar dit weet ik niet meer zeker.
Om de airco helemaal uit te krijgen moet je alleen op de ECO knopje drukken, lampje moet aan staan. Dan staat je airco helemaal uit.
Als ik de ECON knop indruk blijft het AUTO lampje branden. Als ik het goed voorheb staat er in de handleiding dat de teùmperatuur in de auto dan niet gekoeld kan worden naar beneden de buitentemperatuur. Is de airco dan uitgeschakeld terwijl het lampje AUTO blijft branden?
Straks OctaviaII zijn testje eens proberen.