Canon-Eye
Forumguru
Nou goed, ik heb er nu eens een keertje speciaal op gelet (wat ik normaal dus niet doe: sleutel insteken/doordraaien/loslaten en dan de gordel omdoen terwijl de auto het zelf uitzoekt).(MacManiac78 - #18) Meteen doordraaien resulteert in het afbreken van het controleproces van de systemen.
Wat blijkt: er brandt een hele batterij aan controlelampjes, daarvan gaan er na ca. 1 à 1,5 seconde (*) diverse uit (waaronder het gloeispiraallampje) en dan pas wordt de motor gestart, ter gelegenheid waarvan de resterende lampjes ook uitgaan.
Conclusie: hij maakt blijkbaar netjes z'n controleprocedures af en start eigener beweging zodra daarmee klaar en voldoende voorgegloeid. Niks "voortijdig afgebroken controleprocedures" of andere schrikbeelden zoals hiervoor genoemd. Of dit al dan niet samenhangt met de aanwezigheid van het start-stopsysteem kan ik niet beoordelen - boeit ook niet zo, trouwens. Het werkt gewoon zoals het moet, dus ik hou het hierbij.
Maar wie zich beter voelt bij een andere methodiek: gewoon volhouden natuurlijk - vrijheid, blijheid!
(*) Dit was vanochtend, bij ca. 8 gr Celsius - bij vorst kan het iets langer duren.