Columbus en PDC-plaatje?

smartvox

Nieuw lid
Ik heb me laten verleiden om achteraf een Trinax in te laten bouwen. Werkt bij mij perfect, o.a. ook met de al aanwezige Bluetooth Carkit.
Helaas mis ik één feature en dat is het plaatje van de auto als de PDC aktief is. Had de origineel ingebouwde Audience wel. Nu heb ik alleen gepiep...

Heeft één van jullie die combinatie wel werkend? Ik ben benieuwd of ik een te oude CANbuscontroller of PDC-stuurapparaat heb. Wel is de produktiemaand van beiden Januari 2008. Dus zo oud is het bij mij nog allemaal niet. Ik hoop dan ook dat ik gewoon de juiste instellingen nog niet gevonden heb.

Elke informatie is welkom.

PDC is zover ik weet nog niet actief op de Trinax/Columbus/RNS 510. Bij mij werkt ie ook nog niet maar verwacht tzt wel een software update waarin deze functie wordt aangezet.

nomad

Senior Member
Toevallig zijn Higgy en ik ermee bezig. Gisteren de controller vervangen, maar het werkte nog niet goed. Het evreiste wat extra programmering. Komt dit weekend wel :grin:

higgy

Forumguru
Grappig, die vraag.
Nomad en ik zijn daar gisteren nl. prcies mee bezig geweest.

Er loopt een hele discussie hierover op www.vwnavi.com, die ik hier dus niet volledig ga herhalen. Het lijkt erop dat de PDC-module van de Superb 2, indien je die in de plaats zet van de huidige PDC-controller van de O2, in staat is om wel dat beeld weer te geven. Als je nu die PDC-module bestelt, krijg je hem vooralsnog niet, aangezien Skoda de backorders hierop op hold heeft gezet: ze hebben ze allemaal nodig voor de S2.
Ik ben de enige die hem blijkbaar op tijd heeft besteld (voordat 'ie op hold ging) en ik heb die module dus. Gisteren hebben we mijn module (na het uitbouwen van de hele linker binnenzijde van de kofferbak, %&&$**$& !) vervangen: resultaat vooralsnog nul. VSCD (een VAG-COM variant) meldde dat 'ie geen contact kon krijgen met de module.
Nomad zou Nomad niet zijn als 'ie daar gisterenavond niet al meteen ingedoken was (ik bespaar je wederom de details even), we kunnen nu weer verder, en op z'n vroegst dit weekend gaan we een 2e poging wagen. Goede hoop dat eea nu wel gaat werken.

Overigens: op de O2's met modeljaar 2009 (de auto's die vanaf eind augustus geproduceerd gaan worden), zit deze feature al wel standaard, mits je een Columbus hebt. Tevens toont de Columbus dan de ingestelde temperatuur als je aan een van beide knoppen draait. Imho een zinloze optie: dat zie je 2 cm onder de Columbus nl. ook. Deze temperatuuroptie ook toevoegen aan bestaande O2's is een redelijk stomme exercitie: het hele verwarmingsbedieningspaneel moet dan vervangen worden: €€€€ !

De module die ik heb is dus van een S2 (maar heeft curieus genoeg een O2-bestelnr., beginnende met 1Z), per eind augustus schijnt dezelfde module ook voor de O2 leverbaar te worden. Verschil (en dan refereer ik toch weer even aan de techniek) is een poort die omgezet moet worden met VCDS. Dat is dus wat Nomad en ik nu gaan proberen. We houden jullie op de hoogte.

Er is in elk geval al één Skoda-dealer die erg geinteresseerd is in de uitkomst van ons experimentje.

O ja: de module kost plm. € 50,- ex. BTW

Grappig, die vraag.
Nomad en ik zijn daar gisteren nl. prcies mee bezig geweest.

Er is in elk geval al één Skoda-dealer die erg geinteresseerd is in de uitkomst van ons experimentje.
O ja: de module kost plm. € 50,- ex. BTW

Laat me raden, het begint met Ver en eindigt op daat??

nomad

Senior Member

In ruil voor wat gratis modules wil ik wel uit de doeken doen hoe ze het moeten doen.... Denk dat er straks straks genoeg leden die intresse hebben als het werkt.

nomad

Senior Member
Ik heb alle spullen binnen, maar nog geen tijd gehad voor inbouw.
En met dit weer heb ik ook niet zo'n zin om in de kou te gaan klussen, dus als iemand een garage in de aanbieding heeft, dan weet je gelijk of het werkt als alles klaar is... :worshippy:

MaKo

Lid
Ok dan! Ik ben benieuwd of het werkt. Ik heb wel een garage, maar deze is niet verwarmd...

Ik las btw nog dit:
Overigens: op de O2's met modeljaar 2009 (de auto's die vanaf eind augustus geproduceerd gaan worden), zit deze feature al wel standaard, mits je een Columbus hebt. Tevens toont de Columbus dan de ingestelde temperatuur als je aan een van beide knoppen draait.

Ik krijg mijn auto volgende week. Zou dat betekenen dat die van mij al wel deze functionaliteit heeft?!?

higgy

Forumguru
Als ie mj 09 is en een columbus af-fabriek heeft, en pdc, dan denk ik van wel ja.
Maar niet bij mij komen klagen als ik het mis heb ;)

renYek

Lid
Ok dan! Ik ben benieuwd of het werkt. Ik heb wel een garage, maar deze is niet verwarmd...

Ik las btw nog dit:

Ik krijg mijn auto volgende week. Zou dat betekenen dat die van mij al wel deze functionaliteit heeft?!?
Mijn auto heb ik 31-10 gekregen en is vlak ervoor geproduceerd (heb Columbus + PDC) maar ik hoor alleen piepjes en zie geen beeld. Ook zie ik geen temperatuur als ik aan een van beide draaiknoppen draai.

same here, ik heb de mijne sinds afgelopen vrijdag, en alleen piepjes... Dus het zal pas bij de facelift geactiveerd zijn. Hopelijk komt er een software-update...

Bovenaan Onderaan