Columbus Columbus updaten

Sdrent

Nieuw lid
Goedenavond,

Hallo ik ben nieuw hier op het Skoda forum, recent heb ik mijn eerste Skoda gekocht een Octavia combi 3. Nu zag ik dat er een update voor de navi beschikbaar is, echter krijg ik de update niet geïnstalleerd. En tevens de radiologo’s ook niet. Kan iemand mij wegwijs maken.
Heb trouwens geen originele sd-kaart ter beschikking.

geef uw chassisnr in en download de update op een sd card 64 gig nodig
duurt zeker een uur, trage server
daarna in uw skoda in de sd card reader steken en update starten
reken minimum een uur om de upload geinstalleerd te krijgen

heb je die versie gedownload en de zip file geextracted op sd kaart gezet ? die sd card dan in handschoenvak in sd gleuf stoppen en dan zou de columbus die moeten vinden

Sdrent

Nieuw lid
Ja heb ik gedaan, meerdere malen al. Heb de files gedownload naar c: schijf. Vervolgens uitpakken op de sd-kaart met behulp van 7zip en heb het met winrar geprobeerd. De sd-kaart in beide sloten geprobeerd. Maar er wordt dan gezegd (fout) doe ik dan iets verkeerd qua uitpakken?

Rainesh

Forumguru
Welk bouwjaar is je auto? Heb je een mib1 of 2? Daarnaast heb je kaartje/usb fat32 geformatteerd?

Sdrent

Nieuw lid
@Rainesh de auto is van 2014, ik heb geen idee of het mib1 of 2 is, hoe kom ik daarachter?
Ja heb de kaart alvorens het uitpakken geformatteerd naar fat32

Rainesh

Forumguru
@Rainesh de auto is van 2014, ik heb geen idee of het mib1 of 2 is, hoe kom ik daarachter?
Ja heb de kaart alvorens het uitpakken geformatteerd naar fat32
Je hebt MIB1 dan, uit mijn hoofd is 2024 de laatste kaart vóór mib1.

Downloaden, uitpakken, alle mappen en metainfo.txt direct naar leeg sd of usb toe kopiëren. Daarna in de auto updaten.

Je hebt geen Skoda kaart nodig

bestand op sd card is ongeveer 17 gig heb het zelf nog niet opgeladen in de columbus, dus geen idee of er error van komt...

Bijlagen

• skoda.pdf
    11,9 KB · Weergaven: 16

Jaap S

Nieuw lid
Deze vanavond foutloos geinstalleerd via USB stick (formateren als exFat) en de USB poort in de middenconsole. Moest alleen mijn SD kaartjes met muziek verwijderen uit de SD poorten voor hij de update zag maar toen ging het feiloos.

Bovenaan Onderaan