Columbus Columbus updaten

De bestandsgrootte van HIGH2_P370_EU_202425 is bij mij ongeveer de helft t.o.v. eerdere versies (Zip: 15GB i.p.v. 28GB). Als ik in de bestanden kijk, lijkt het erop dat de 3D-bestanden zijn verdwenen. Ik heb de nieuwe versie daarom nog niet geïnstalleerd. Skoda NL kon mij hier niets over vertellen (what's new). Dealer belt niet terug. Zijn er problemen bij de installatie van deze nieuwe versie en herkent iemand deze kleinere bestandsgrootte?

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Dit komt omdat de MIB1 niet meer in deze update erbij zit daarom is hij kleiner. Dus gewoon installeren als je een MIB2 hebt

Dan wordt een bijzondere map-indeling gebruikt:

Ik zie de volgende map-groottes:
Nov 2023
MIB1 25GB
MIB2 4,4GB

Jun 2024
MIB1 12GB
MIB2 4,5GB

De MIB1 map is dus veel kleiner (maar niet weg).

Als voorbeeld: in de Map BeNeLux_eu/0/default ontbreken in de juni 2024 versie alle files met in de naam "Map3D".
De overige files zijn wel aanwezig in beide versies.

Is met deze versie ook de 3D-functie vervallen?

MORGANA

Senior Member
Het viel mij net als @roove258 ook al op dat de bestandsgrootte van de update ongeveer de helft scheelt.
Vanwege de positieve reacties vanochtend de HIGH2_P370_EU_202425 update gedaan.
IMG_1097_Low.jpg
Maar na de herstart zag ik de gebruikelijke (3D?) details niet meer. Ook het zoomen gaat niet kleiner dan 40km IMG_1098_low.jpg Is er een andere versie in omloop die wel de volledige versie bevat?
Alvast bedankt voor de reacties.

Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
ik snap er niks van, want bij mij laat ie gewoon de gebouwen zien. Je ziet rechts Ado den Haag stadion als 3D. Als ik dichterbij kom dan wordt het groter. En ook als ik google earth overlay uitzet dan zie je het ook.

Afbeelding van WhatsApp op 2024-06-26 om 22.02.10_42b5c88c.jpg

MORGANA

Senior Member
Misschien dat ze begonnen zijn met het stoppen van de ondersteuning op oudere navigatie systemen? Het bouwjaar van mijn O3 is mei 2014.

Bovenaan Onderaan