Combi 1.9TDI of Combi 2.0L TDI

Looij

Nieuw lid
Ik heb net de 1.9 TDI BE en ik ben er zeer tevreden over. Is maar wat je gewend bent! Ik vind hem snel en heeft een lekkere trekkracht in alle versnellingen. Meer dan genoeg op de Nederlandse wegen..... (maar ja ik kom ook van een 1.5 dci (82pk) Megane).

GTJ

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

Dat verschil in PK's groter bij een 6bak daar geloof ik eigenlijk niet in. De motor heeft zijn PK's en koppel.. dus 5 of 6 versnellingen maakt niet echt uit denk ik daarvoor.
Ik heb wel eens testrit gedaan in een Opel vectra 1.9 cdti 120pk met 6 versnellingen en in 6e was dat zoals mijn 14jaaroude passat.. beetje vals plat en ik moest al terug schakelen. Ik weet niet hoe dat is met de TDI natuurlijk..

[/ QUOTE ]

Mijn 6de versnelling is echt geen overdrive! Met 100 km/h in de 6de versnelling trekt mijn auto nog als een dolle stier!

Ik heb in alledrie de types gereden! De 105 pk, de 140 pk en de 170 pk diesels! Wat mij opviel was dat de 105 pk diesel al veel beter en sneller optrok dan mijn vorige auto, namelijk een Peugeot 307 SW 90 pk HDI! De 1.9 kan het echt prima doen!

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

Dat verschil in PK's groter bij een 6bak daar geloof ik eigenlijk niet in. De motor heeft zijn PK's en koppel.. dus 5 of 6 versnellingen maakt niet echt uit denk ik daarvoor.

[/ QUOTE ]

Weleens gehoord van aandrijfverlies? Je motor pk's worden gemeten aan de krukas. Daarna zitten er nogal wat aansluitingen en overbrengingen tussen naar de wielen. Daar verlies elke auto pk's.

Mijn Octy heeft aan de krukas 186pk maar daarvan komen er maar 168pk aan de wielen. Bij een oudere 5-bak met langere overbrengingsverhouding is dat verlies groter. De mannen van JD hebben daar echt wel verstand van aangezien die al honderden auto's op de rollerbank gehad hebben.
xyxthumbs.gif

Boet

Actief lid
Het is maar wat je wil; leuk doorhalen of het 'schakelaar aan-schakelaar-uit-gevoel. Toen mijn broertje een leaseauto wilde hebben, reden we oa. in een Octavia 2.0 TDi.

En inderdaad; het trekt de klinkers uit de straat. Zo hard dat het met tractiecontrole uit en kinderkopjes alleen maar rechtuit wil. Op asfalt rechtdoor is ook leuk; kun je meteen een nieuw wegdek aanleggen.

Het is en blijft een persoonlijke voorkeur.

En centjes.
baby012.gif

VEEJAY

Forumguru
Als geld echt een rol speelt zou ik voor de 1.9tdi gaan, of anders een 1.9 met DSG.

Inderdaad wel minder fun, maar tegenwoordig is het toch alleen maar filerijden in NL en overal flitsers.

Trol

Lid
Sorry hoor ik wil niemand beledigen door te stellen dat een 2.0 overbodig is. Ik denk dat alles hier gezegd is.. als geld geen probleem is. Maar als het gaat over... ofwel een 2.0 en ja zowat basis.. of als je de 1.9 kan pakken en dan opties zoals cruise control en airco (ik zeg maar wat) dan is mijn keuze snel gemaakt. Wanneer haal jij mee je volledige 136 pk eruit..

Soite ik ben geen echte kenner, en mijn antwoord over die 6e was onder voorbehoud.. geen ervaring met de TDI motoren.

Volgens mij is het wat je gewoon bent..

Ik ben soms bang dat het wat is zoals met computer.. veel kijken naar hoge getallen en blitse namen zonder écht te weten hoe het zit. Zo dat er mensen 100euro extra in een pc steken voor een snelheidsverschil dat je enkel kan meten met geavenceerde apperatuur.

Maar goed.. als k geld genoeg had nam ik ook gwn de 2.0 hoor..

De 2.0 is natuurlijk wel lekker om een sleurhut van z'n plek te krijgen. Ik ben zelf zeer tevreden over de 2.0, enorm veel koppel: schakellui in de 6e rijden en gewoon kunnen inhalen.. Het blijft maar trekken. De 2.0 is volgens mij ook nog stiller.

Benzine met gas kan helaas niet met FSI motoren uit de VAG groep. Moet je jezelf al beperken tot een 1.6 MPI

Ook ik heb gekozen voor een 1.9 TDI. Verschil vond ik niet echt de meerprijs waard. En voor die 70 euro kun je toch heel veel andere leuke accesiores uitzoeken!

Tallguy

Forumguru
Ik heb zelf destijds bewust voor de 2.0TDI gekozen. Na wat proefritten in de 1.9 en de 2.0 vond ik, logisch gezien het verschil, de 2.0 toch fijner. Ik heb de auto nu 3/4 jaar en zit nog met grote regelmaat met een big grin achter het stuur. 140km/h op de snelweg, even niezen en hup...je rijdt 170km/h
bye.gif

Echt...het vermogen is zoooo heerlijk om klaar te hebben dat ik me nooit druk hoef te maken of ik wel ergens tussen kan duiken op de snelweg als een plotselinge inhaalactie nodig is.

Doet me denken dat ik eigenlijk best wel eens in een getuned 2.0 wil rijden, just for the fun
24.gif

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: J_C</font><hr />

Ff rijden mag altijd.
cool.gif

[/ QUOTE ]

Volgende meeting (als jij er tenmiste bijbent
wink.gif
)

Bovenaan Onderaan