De Faab bevalt prima! Uiteraard even wennen aan alles, maar dat was te verwachten.
Zaken die ik mis zijn de spiegels van de Punto en de 6-bak. De Faab heeft wel erg kleine spiegels, hoor, vergeleken met de Punto. Zeker dat ding rechts, da's meer een make-up spiegeltje. En op de snelweg heb ik steeds de neiging om door te schakelen naar de 6e versnelling, maar die heb ik niet....
Daarnaast was de Punto gewoon luxer uitgerust: stuurwielbediening van audio, bluetooth aan boord, achteruitrij-piepers, zij-airbags, om maar wat te noemen.
Vwb de audio: de speakers zijn niet al te best meer, dus die moeten toch wel een keer vervangen worden. Dat gaat ook op voor de radio. Die doet wat-ie moet doen, maar ik verder wel erg basic. Ik mis toch wel de mogelijkheid om mp3's af te spelen. In de Fiat kon ik een usb-stick ergens in het dashboardkastje inpluggen en daarvan mijn muziek afspelen, dat is toch wel erg handig. Met de Symphony in de Skoda kan ik alleen gewone cd's afspelen, da's toch wel weer erg onhandig. Ff wachten op het schip met geld (en toestemming van haar...
) en dan komt er toch wat anders in. Word een leuke zoektocht naar een goeie radio en speakers.
Maar goed, dat zijn allemaal geen enorme missers, hoor, het rijden gaat prima, kan ook normaal iemand op de achterbank meenemen (de Punto had daar duidelijk minder beenruimte) en natuurlijk de bagageruimte is een pluspunt. Daarnaast is het ook best geinig rijden met een 2.0 motor. Een Fabia heeft nu eenmaal niet het imago danwel de looks van een scheurijzer, maar met deze motor gaat-ie best geinig van zijn plek
Da's verbruikstechnisch natuurlijk tegenwoordig zeer onverantwoord
maar wel leuk
.
Kortom, op wat kleinigheidjes na bevalt-ie prima en hopen we er nog lang plezier van te hebben!