Combi DSG 2.0 TDI CR 170 PK

Joske

Forumguru
DPF verwijderen moet ook in de ECU geprogrammeerd worden, dat kan ik je alvast vertellen :)

achbrouwer

Forumguru
Vandaag naar Breda geweest vanwege 10 jarig bestaan
tevens einddempers van Corné gekregen.
By the way prachtig geluid zit in die V6

Complimenten aan het organiserend comité: dag was perfect georganiseerd en heb me prima vermaakt

uitlaat dempers.jpg

deze week de diffuser ophalen en dan afspraak maken met Jos

CDK

Forumguru
Super! Ik blijf oprecht zeer benieuwd, zowel naar de looks als naar het geluid van je wagen straks :jaja:

kansberg

Forumguru
@Corné de Kluijver : Okay, wist ik niet :bloos: Destijds bij de 'operatie' van m'n Sup vertelde de monteur dat de ECU er de eerste keer uit moest en in voorkomende gevallen daarna niet meer, dan was deze via de OBD te benaderen. Maar dat verschilt dus per uitvoering c.q. motorisering. Weer wat geleerd :D

kansberg

Forumguru
@Corné de Kluijver : Waarom dat zo is....géén idee, zelfs geen flauw benul. Ik doe een paar suggesties 'out of the blue:' De 3.6 FSI is natuurlijk wel iets geavanceerder dan de 1.6 TDI, en zeker wat be-en aansturing aangaat. Jouw Superb is van eind 2012 en ik heb van monteurs ook wel gehoord dat de laatste generaties steeds moeilijker te 'kraken' zijn t.b.v. chippen omdat de ECU steeds meer beveiligd wordt tegen 'inbrekers.' De VAG organisatie wil dit steeds meer voor zichzelf houden voor zover dat wettelijk en technisch is te realiseren. Wat er van waar is laat ik in het midden....

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan