Combi of Hatchback Octavia II?

redfoxert

Senior Member
Flinke armen heb je dan, als er 3 kinderstoeltjes onder passen :D

Als ik geen grote Deense Doggen liefhebber was zou ik waarschijnlijk voor de hatchback zijn gegaan. Vind die toch net een beetje beter ogen al is de nieuwe O2 Combi (mijn vorige was bouwjaar 2008) ook zeker geen lelijk eendje.

Ik combineer dus functionaliteit met mijn voorkeur voor de Skoda O2 en kom uit op de Combi. Daarnaast heb ik ook nog een rubber kofferbak mat liggen en een origineel Skoda hondenrek. De dealer heeft me verzekerd dat die nog passen. Dus een stukje praktisch en portemonnee is hiermee ook gedekt :D

Bakkertje

Forumguru
@redfoxert: LOL :D nee die stoelen passen niet in 1x onder de arm. Dit was nog in de verkoop fase, dan wordt je nog geholpen door een verkoper van de dealer ;)

Iedereen maakt inderdaad zijn afwegingen, ik kwam juist op de HB uit vanwege de langere deuren, hoewel we wel een Golden retriever hebben, maar die past ook gewoon achterin (wel even de hoedenplank eruit halen natuurlijk :tongue:)

Maarten

Forumguru
En ook hier is van mijn kant antwoord op...het is de combi geworden...

Zie HIER.

Wat mij betreft laat ik dit draadje open omdat het een vrij algemene discussie kan zijn over combi of hatchback.

Wilko

Senior Member
Voor mij is het bewust een combi geworden t.o.v. de hatchback vanwege de dakrails en de extra ruimte achterin. Ik rijd regelmatig met kano's op het dak, en daarvoor gebruik ik al een kleine 15 jaar dakdragers die po de dakrails vast worden gezet. Dat zit volgens mij stukken beter aan het dak vast dan van die dakdragers die boven aan de portierranden worden vastgezet (bij verschillende merken en modellen auto's heb ik al dakdragers van dat type van het dak los getrokken door even een flinke ruk naar boven te geven). Daarnaast lijkt sinds kort de 4x4 optie beperkt te zijn tot de combi uitvoering (Scout), wat voor mij bij een nieuwe O2 nog een extra faktor zou zijn. Mijn huidige O2 heeft dat overigens ook, maar dat is geen Scout uitvoering maar wel een combi.

Bovenaan Onderaan