Combi of Sedan?

Sedan of Combi?

• Sedan

Stemmen: 14 19,7%
  • Combi

Stemmen: 57 80,3%

• Totaal aantal stemmers
    71
  • Opiniepeiling gesloten .

Volvo940

Nieuw lid
@volvo940, de sedan is ook niet echt een sedan, maar een twin-door hij kan dus als sedan op en als hatchback. Qua geluid zal het dan ook overeenkomen met een hatchback, er zit immers gewoon een hoedenplank in.

Eerst zeg je dat het geluid gelijk zal zijn, dan is het weer een stuk minder omdat de hoedenplank beter isoleert dan een rollo...ik zal het zelf eens moeten testen:yeah: (vrijdag de combi...)

Van geluiden geen last maar dit kan komen door de dubbele bodem en daarop een dikke rubberen mat of het rollo dan dicht of open is maakt geen verschil.

Bakkertje

Forumguru
Eerst zeg je dat het geluid gelijk zal zijn, dan is het weer een stuk minder omdat de hoedenplank beter isoleert dan een rollo...ik zal het zelf eens moeten testen:yeah: (vrijdag de combi...)

Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen. Mijn veronderstelling was dat je dacht dat er een verschil zou zijn tussen een sedan en een hatchback. De Superb sedan is het beide door de twindoor. De sedan (die stiekem ook een hatchback is) is stiller dan de combi. Maar bij een echte sedan zit onder de hoedenplank een metalen plaat, dat is bij de Superb sedan dus neit, daar zit eenzelfde hoedenplank als bij een hatchback. Je gaf aan eerder een hatchback gehad te hebben en ik denk dat dat vergelijkbaar zal zijn met de Superb met twindoor.

Volvo940

Nieuw lid
ok bakkertje, nu begrijp ik je :-) in een hatch zit idd ook een hoedenplank zoals in deze 'twindoor' het geval is. Was even niet mee ;)

Ilrosso

Nieuw lid
@volvo940, sinds begin dit jaar heb ik mijn sedan ingeruild voor een combi. Na 3 jaar met heel veel plezier in de sedan te hebben gereden, was ik weer toe aan iets anders.
Wat ik als verschil heb ondervonden is dat de combi strakker rijdt. Nu is het qua vormgeving geen gooi-en-smijt auto maar het scheelt echt! In beide versies heb ik 18" met sportonderstel gehad en ben een redelijke sportieve rijder en de combi is een genot.

De twindoor van de sedan houdt de temperatuur, bij het half-openen van de achterklep, in de auto constant. Bij een combi is dit niet het geval, probleem? Antwoord is nee, want tot op heden heb ik er niets van gemerkt.
Qua ruimte lijkt het niets te schelen, maar in de praktijk is de combi veel praktischer. In de combi kan echt gestapeld worden en in de sedan speelde de achterruit wel eens parte.

Inmiddels schijnt het zonnetje weer in Nederland, maar bij regen is de combi een musthave voor het inladen van boodschappen. Je staat dan immers droog onder de klep :grin:
Het maakt bij de sedan niet uit hoe de klep geopend staat, want het regent “altijd” in.

Ga gewoon in beide versies rijden en ondervindt de verschillen in rijgedrag en praktisch nut!

Al enig idee van motorisering, pakketten en of opties?

Volvo940

Nieuw lid
Zal je weten te zeggen hoe ze beide reden (vrijdag eindelijk testrit)

Als opties heb ik 'company Amundsen plus ambition'. Dus de ambition met de gps amundsen+ en 'gratis fleet aanbod'.1.6 uiteraard...(combi of sedan)

Belangrijkste vragen die ik vrijdag zal stellen:
- heeft de GPS ook kaarten voor hééél west en oost europa
- alles moet vanaf het stuur bedienbaar zijn
- sensoren achter én voor?
- belangrijkste: chroom rond de ramen inbegrepen?
- stoelen: is het puur stof of half afgewerkt met kunstleder? (zoals bij m'n huidige octavia)

als bovenstaande vragen positief zijn en hij minstens even goed rijdt als m'n octavia zal ik niet langer meer twijfelen :-) Ik durft niet echt op de car configurator afgaan op de website, je weet maar nooit of het klopt of niet...onze key dealer is ook nog in verlof tot maandag dus moet nog tot dan wachten om echt zeker te zijn van elke optie (hoop dat ze mij in kortenberg toch verder kunnen helpen)

De looks vind ik al goed, kleur zal ik daar dan nog moeten kiezen.

Uit de reviews kan ik opmaken dat het vanbinnen er hetzelfde uitziet als m'n 02, hoop alleen dat het iets breder is vanbinnen en groter, en dat de motor even 'goed' trekt.

Ben benieuwd, stel m'n verwachtingen niet te hoog in zodat het niet teveel kan tegenvallen (zoals met de mercedes B...)

TL@

Forumguru
Vervelend dat gedoe met de key-dealer hé. Bij ons is dat ik zo, moet ik telkens naar Anderlecht wat enorm uit de richting is naar een dealer die niet echt moeite wilt doen terwijl er bij mij om de hoek wel een goede dealer zit (waar mijn O2 dus altijd zijn onderhoud krijgt maar de wagen niet mag leveren)

Snor

Lid
Combi. Ik heb de sedan 2 jaar met veel plezier gereden maar de combi heeft toch mijn voorkeur. Reden: hoofdruimte achterin is veel groter! Restwaarde is hoger. Bagageruimte iets vierkanter (sedan heeft achterklepconstructie die ruimte innneemt). Meer zicht naar achteren (sedan heeft een hele kleine achterruit).

Bakkertje

Forumguru
@snor, wat het zicht en de hoofdruimte heb je inderdaad meer dan gelijk. De sedan (in vergelijke met m'n O2 combi) heeft ook een lastigere dode hoek. Het zicht naar achteren is inderdaad bij de Combi stukken beter. Zonder de behoefte aan 3 kinderstoelen was ik overigens ook voor de combi gegaan (wel zo handig voor de hond, die overigens nu ook gewoon in de kofferbak kan en gaat..)

Combi wegens flexibelere koffer en prachtig systeem om het een en ander vast te leggen in de koffer. Design vind ik ook iets mooier maar das persoonlijk uiteraard (vooral de achterlichten).

Bovenaan Onderaan