@volvo940, sinds begin dit jaar heb ik mijn sedan ingeruild voor een combi. Na 3 jaar met heel veel plezier in de sedan te hebben gereden, was ik weer toe aan iets anders.
Wat ik als verschil heb ondervonden is dat de combi strakker rijdt. Nu is het qua vormgeving geen gooi-en-smijt auto maar het scheelt echt! In beide versies heb ik 18" met sportonderstel gehad en ben een redelijke sportieve rijder en de combi is een genot.
De twindoor van de sedan houdt de temperatuur, bij het half-openen van de achterklep, in de auto constant. Bij een combi is dit niet het geval, probleem? Antwoord is nee, want tot op heden heb ik er niets van gemerkt.
Qua ruimte lijkt het niets te schelen, maar in de praktijk is de combi veel praktischer. In de combi kan echt gestapeld worden en in de sedan speelde de achterruit wel eens parte.
Inmiddels schijnt het zonnetje weer in Nederland, maar bij regen is de combi een musthave voor het inladen van boodschappen. Je staat dan immers droog onder de klep :grin:
Het maakt bij de sedan niet uit hoe de klep geopend staat, want het regent “altijd” in.
Ga gewoon in beide versies rijden en ondervindt de verschillen in rijgedrag en praktisch nut!
Al enig idee van motorisering, pakketten en of opties?