Combinatie mObridge-Amundsen niet echt goed werkend?

lolhozer

Nieuw lid
Ik heb sinds begin september een Ocativia Businessline Greenline, incl Amundsen en een mObridge bluetooth set. Echter heb ik hier een aantal problemen mee, welke de dealer in ieder geval telefonisch niet kan oplossen. (afstand mij dealer is 70km, leaseauto)
  1. Koppeling telefoon-auto kan ik alleen maken vanuit de telefoon. De "auto" vindt niets. Terwijl ik wel overal lees dat de verbinding vanuit de auto gemaakt moet worden. Hierna kan ik er wel mee bellen en gebeld worden, alleen telefoonboek wordt alleen overgezet naar het MFD, niet naar Amundsen.
  2. Telefoon verliest zeer vaak de verbinding met de auto, gaat om een BB9700, Nokia 6021 en een Samsung E900.
  3. Telefoonnummers van eerdere gesprekken komen wel n beeld bij de Amundsen, en kunnen ook gestart worden van deze unit. Echter het gesprek beeindigen kan dan weer niet via de Amundsen, dat moet via het MFD, dus dat is ook een beetje vaag.
Volgens de dealer zijn dit bekende problemen en ben ik niet de enige die er last van heeft? Maar als ik er meerdere zijn met dit soort problemen, waarom wordt het dan niet opgelst:1884:

Darkside

Forumguru
volgens mij moet je daar bij mobridge voor zijn. Heb wel vaker gehoord dat deze niet alle functies aan kan i.c.m een Amundsen. Op een columbus werkt het allemaal wel.
Misschien dat mobridge een update heeft?

lolhozer

Nieuw lid
Dat zei de dealer ook al. Maar voor een optie die €530 moet kosten is dat natuurlijk knap waardeloos. Of is het zo, dat er af-fabriek ook andere systemen geinstalleerd kunnen worden, welke wel feilloos werken met de Amundsen?

Maar het minste wat een bluetooth-carkit zou moet kunnen is toch wel de bluetooth-verbinding vast kunnen houden, en deze niet fijn halverwege een telefoongesprek moet afkappen.

En ook is het raar dat ik wel een gesprek kan opnemen, maar niet kan afkappen op de Amundsen. Daarvoor moet ik dan naar het MFD en dan "Phone" opzoeken en dan kunnen we pas ophangen.

Darkside

Forumguru
Ook af fabriek zijn er systemen. €560,-. En ook de dealer moet weten dat deze inmiddels ook met HFP overweg kunnen. Al is het mogelijk dat hij bij bestelling misschien niet helemaal op de hoogte was. Vanaf week 26 worden ze geleverd dacht ik.
mobridge is natuurlijk geen affabriek systeem maar een accesoire die nu wel officieel op de accesoire lijst staat (itt fiscon bv).

wel duur trouwens ik heb 499 betaald voor mijn mobridge.

Traktor

Nieuw lid
Hallo allemaal

Ik heb sinds 30-09-2010 mijn SOCombi en idd heb ik de zelfde problemen als.
Zeker probleem 1 en 3. En dat is idd jammer.
Ook ik heb het met 3 verschillende telefoons geprobeerd Nokia 6234 ; 6021 en een I-Phone 3GS.
Ik ga maandag bellen want voor 499,- en het werkt voor de helft gaat tja voelt niet lekker.
Dat word bellen.

lolhozer

Nieuw lid
Hi Traktor,

Kon jij vanuit de auto wel verbinding maken met je telefoon, of moest je net als ik de verbinding vanuit de telefoon initiëren?

Hlsmn

Nieuw lid
Mobridge en Amundsen

Gisteren mijn O2 gekregen. Direct bij de uitleg van de Mobridge al problemen. Bij de affabriek versie maak je contact met je telefoon vanuit de auto en bij Mobridge vanaf je telefoon. Staat ook in de beschrijving van de Mobridge. Ok geen probleem.
Wel verbinding met de dotmatrix display maar geen verbinding met de Amundsen.

Na twee keer alles opnieuw is het maximaal haalbare.

Dot matrix:
Alle functies
Amundsen
Alle functies maar geen telefoonboek. En dat is juist belangrijk
Geen spraakgestuurd bellen.

Kortom niet wat was afgesproken Alles zou werken zoals de af fabriek versie dat deed.

Niet dus.

Maandag gaat de dealer bellen voor de oplossing. Mogelijk dat de Mobridge software geupdate moet worden.

Wel een heel lekkere, fijn rijdende, zeer complete auto.

Komt vast wel goed. Hoop ik

Traktor

Nieuw lid
He Lolhozer
Ik kan idd alleen verbinding maken via de telefoon en niet via de Maxidot
En dat is verveld zeker als je een prive telefoon heb en een zake telefoon.
Moet je hem nog in de hand nemen om om te zetten de ene telefoon ontkoppelen en de ander aanmelden.

Hlsmn

Nieuw lid
He Lolhozer
Ik kan idd alleen verbinding maken via de telefoon en niet via de Maxidot
En dat is verveld zeker als je een prive telefoon heb en een zake telefoon.
Moet je hem nog in de hand nemen om om te zetten de ene telefoon ontkoppelen en de ander aanmelden.
Sorry maar je kunt meerdere telefoons (max5) aanmelden en via je maxidot wisselen.

Dat werkt.

Traktor

Nieuw lid
ow dan heb je geluk of ikke pech. want wisselen via de maxidot doet hij niet. of ik doe wat fout. ik kan ze wel verwijderen. maar ik ziet niets van aanmelden.
Hoe doe jij dat?

Hlsmn

Nieuw lid
Sorry voor de late reactie. maar na een dagje sturen en bellen kom ik tot de volgende conclusie *&$#@*^$# zo dat moest er even uit.

Werkt voor geen meter.

Geen mogelijkheid om het telefoonboek via de Amundsen te gebruiken.
Geen mogelijkheid om het gesprek te beeindigen via de Amundsen.
Regelmatig geen Bluetooth verbinding met de Carkit of de Amundsen.
Soms alleen met de carkit en Dotmatrix en soms allebei
Tijdens gesprek stopt de car kit er spontaan mee.
je kunt meerdere toestellen koppelen maar niet per toestel kiezen.
etc etc etc.

Weet nog niet wat het gaat worden maar ben het na drie dagen al zat.

Hoop dat de dealer met de juiste oplossing komt.

lolhozer

Nieuw lid
Precies de problemen die jij omschrijft heb ik ook. Ik heb nog een email aan PON gewacht, hopen dat daar iets uitkomt. Ik zie de mObridge nu ook bij de Businessline staan als optie. Schandalig dat zo voor zo slecht werkend iets €500 durven te vragen, terwijl er zat andere systemen zijn welke wel normaal kunnen werken.

Traktor

Nieuw lid
Je haald me de woord uit mijn toetsenbord hlsmn. Ze gaan mij bellen hebben ze beloofd dus ik hoop dat ze dat dan ook snel doen. Want idd het werkt voor geen meter de "Phone" op de amundsen. hou mij AUB op de hoogte dat zal ik ook doen zodra ik meer weet.
voor nu is het echt :407:

Traktor

Nieuw lid
Ow ow nog een tegenvaller. Als je aan het bellen bent en je krijgt nog een lijntje binnen dan zie die netjes op je Amundsen scherm (als die in een goeie bui is) maar je kan niet wisselen van gesprek. Dat werkt dus ook al niet.
Ik heb vandaag toch maar weer zelf gebeld. En volgens de dealer is er waarschijnlijk een update, maar daar moest ik voor lang komen. Helaas vandaag geen tijd voor gehad,

lolhozer

Nieuw lid
Had vandaag fijn weer een vastloper van mn Amundsen. Auto van het contact afzetten, op slot doen, whatever, volgens het scherm stond ik nog steeds ergens op de A1. 2 uur later nog eens langs de auto gelopen, en die dacht nog steeds op de A1 te staan :)

Die software-update ben ik wel benieuwd naar. Zal wel versie 0.9.9 zijn voor de mObridge. Deze heb ik week geleden ook al van de dealer gekregen en via bluetooth geupdate. Maar ook dat bracht niets.

lolhozer

Nieuw lid
Tsja, die mObridge kreeg ik erbij. Carkit besteld bij de leasemij, werd dus een mObridge. Ik snap niet dat Skoda/Dealer een niet goedwerkende mObridge leverern.

Overigens is die RNS510 een andere versie dan de Amundsen, dat is een RNS310 wat misschien ook een iets beperkend iets is.

lolhozer

Nieuw lid
Zo, net de minpool van de accu afgetrokken en na een minuut weer aangesloten. Klokje weer ingesteld en zowaar, er zijn weer wat Phone-functies op de Amundsen in te gebruiken. Telefoonboek natuurlijk nog niet, zou toch te mooi zijn, maar eerder gemaakte oproepen etc kan ik allemaal herhalen. Gewoon op het groene hoorntje drukken op de touchscreen en hij gaat bellen, gekkenhuis. Gesprek beeindigen door op rode hoorntje te drukken dat gaat niet, maar dat heeft ie nog nooit gekunt.

Vanmiddag maar eens kijken of we ipv de Nokia de Blackberry met de carkit kan kunnen laten praten. Die is tenslotte wat nieuwer dan de oude Nokia.

Darkside

Forumguru
Begrijp niet dat iedereen die Mobridge wil die het gewoon niet doet. Wat is er mis met een Fiscon ? http://www.vagcommunity.com/forum/s...atec-Bluetooth-carkit-for-RNS510-and-Columbus

Heb wel goede verhalen gehoord van de mobridge. Wel icm de Columbus/RNS510 maar toch goede verhalen.
Daarbij is de mobridge een officiele accesoire bij skoda. En daar vanuit moet het gewoon goed en netjes opgelost worden.
Maar ik hou toch mijn hart vast als ik dit zo allemaal hoor.

Hlsmn

Nieuw lid
Software update.

Na een weekje wachten, op wie wil ik even niet kwijt, ben ik met de distributeur in aanraking gekomen.

Perfect te woord gestaan met veel begrip en goede vragen.
En inderdaad het blijkt om een Firmware update te gaan. Mijn Mobridge geeft aan dat ik versie (app. 00.09.07) heb. Op de site van Mobridgeinc.com staat een update 09.08 maar de Nederlandse distributeur "Deynos" heeft al een versie 09.10. Deze moet ik gebruiken met de Update Wizard van Mobridgeinc.com. Je kunt dan de update doen via bluetooth. Ben wel bezig geweest maar kom niet verder. De update krijg ik niet geladen. Dit moet echter ook met een USB kabel lukken volgens Deynos. Ik weet echter niet waar de Mobridge unit zit. Iemand enig idee wat de inbouw plaats is.

Mocht iemand de nieuwe software willen hebben kan ik deze natuurlijk mailen.

Nu maar hopen dat dit de oplossing is. Deynos is stellig in de overtuiging dat dit het probleem is.

Bovenaan Onderaan