Combinatie mObridge-Amundsen niet echt goed werkend?

jalex_h

Forumguru
Op de website ziet het er zeker gelikt uit en zou het alles bieden wat ik wil. Maar door mijn speurtocht ben ik erachter gekomen dat er bij veel leveranciers meer beloofd/gesuggereerd wordt dan dat er daadwerkelijk geboden wordt. Zeker als het icm een Amundsen betreft.

Ik zou dan ook graag eerst wat ervaringen lezen/horen, maar die zijn nauwelijks te vinden (op dit forum staat er eentje, maar dat zegt mij nog niet zo veel). Let wel, ik zeg niet dat Cartronic niet doet wat het beloofd! ik zoek alleen bevestiging.

Wat mij daarbij verbaasd is dat als het inderdaad werkt zoals beschreven, deze module alleen door Cartronic aangeboden wordt.

Maar laat je door mijn sceptische houding niet tegenhouden, ik hoor graag je ervaringen van je!
Zoals het er nu naar uit ziet, wordt de auto toch pas in Januri afgeleverd, dus ik heb nog even de tijd.

Hlsmn

Nieuw lid
Eindelijk

Na alle sceptische berichten nu een positieve.

De dealer had in eerste instantie een mObridge ingebouwd. Deze communiceert niet met de Amundsen. Wel met het maxi-dot schermpje (alle functies).
Hierna zou er een Fiscon worden ingebouwd. Maar ook daarvan geeft de leverancier in Duistland aan dat de Amundsen niet ondersteund wordt.

Er is gelukkig een Cartronic.nl ingebouwd en deze werkt prima. Twee Nokia's in gebruik en beide gekoppeld en je kan zelf kiezen(wisselen).
Helaas geen gebruiksaanwijzing en mijn maxi-dot display kan ik niet meer op Nederlands zetten. (nog maar even navragen of dat normaal is)
Waar de microfone zit weet ik niet maar die is in iedergeval onzichtbaar gemonteerd.
Verder:

Via Maxidot:
1. Telefoonboek raadplegen? Ja

2. Laatst gekozen nummers raadplegen en bellen? Ja
3. Laatst ontvangen nummers raadplegen en bellen? Ja
4. Gemiste nummers raadplegen en bellen? Ja
5. Nummer kiezen? Ja
6. Meerdere toestellen koppelen en zelf kiezen welke je wilt gebruiken? Ja
7. Voorkeur toestel instellen? Neen Laatste is leidend.
8. Telefoongesprek aannemen en verbreken? Ja
9. SMS ontvangen en lezen? Neen.

Via Amundsen:
10. Telefoonboek raadplegen? Ja
11. Laatst gekozen nummers raadplegen en bellen? Ja
12. Laatst ontvangen nummers raadplegen en bellen? Ja
13. Gemiste nummers raadplegen en bellen? Ja
14. Nummer kiezen? Ja
15. Voicemail knop? Ja
16. Telefoongesprek aannemen en verbreken? Ja
17. SMS ontvangen en lezen? Neen

Kortom ik ben blij.
Kijk maar op de website van Cartronic.nl en je leest wat deze BT kit allemaal kan.

PAS OP: WERKT ALLEEN MET BOLERA, COLUMBUS OF NIEUW TYPE AMUNDSEN. ANDERS ALLEEN VIA MAXI_DOT SCHERM.

Als ik nog verdere zaken ontdek zal ik deze vermelden.

@Hlsmn

Denk dat deze de taal aanneemt van de board computer. Daar zit volgens mij geen NL tussen. Las ergens op een ander forum een post van ADJEGO als je hem via VAG/COM op unknown zet dat je dan wel NL kunt krijgen. Weet dat niet zeker overigens.

Andere vraag, wie heeft hem uiteindelijk ingebouwd, de dealer of Cartronic?

Gr,

John

jalex_h

Forumguru
@hlsmn:
Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting. Ongetwijfeld is het je opgevallen dat ik in hetzelfde mObridgeschuitje dreig te komen en was dan ook nieuwsgierig wat er bij jou ingebouwd zou worden. Blij te lezen dat deze gewoon doet wat er staat cq wat er gesuggereerd wordt.

Ik heb nog wel wat vraagjes:icon_smile_question. Net als corsaar ben ik benieuwd wie de inbouw verzorgd heeft. Daarnaast ben ik benieuwd hoe het met de garantie zit.

Dan het gebruik van meerdere toestellen. Automatisch wordt het laatst gebruikte toestel geselecteerd. Stel dat het laatste toestel het toestel van mijn vrouw is geweest. Auto staat voor de deur, dus dikke kans dat als ik de volgende rit maak, in eerste instantie gekoppeld wordt met het toestel van mijn vrouw. Als ik eenmaal buiten dat bereik ben, wordt er dan automatisch overgeschakeld op mijn toestel? Of moet ik dan door het menu graven?

Ten slotte begreep ik dat je met de mObridge last had van slechte verbindingen. Zo te lezen is dat ook opgelost?

Benieuwd of het nog lukt om de taal op NL te krijgen, maar dat zie ik dan meer als het toefje slagroom op de taart:24:.

Hlsmn

Nieuw lid
@hlsmn:
Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting. Ongetwijfeld is het je opgevallen dat ik in hetzelfde mObridgeschuitje dreig te komen en was dan ook nieuwsgierig wat er bij jou ingebouwd zou worden. Blij te lezen dat deze gewoon doet wat er staat cq wat er gesuggereerd wordt.

Ik heb nog wel wat vraagjes:icon_smile_question. Net als corsaar ben ik benieuwd wie de inbouw verzorgd heeft. Daarnaast ben ik benieuwd hoe het met de garantie zit.

Dan het gebruik van meerdere toestellen. Automatisch wordt het laatst gebruikte toestel geselecteerd. Stel dat het laatste toestel het toestel van mijn vrouw is geweest. Auto staat voor de deur, dus dikke kans dat als ik de volgende rit maak, in eerste instantie gekoppeld wordt met het toestel van mijn vrouw. Als ik eenmaal buiten dat bereik ben, wordt er dan automatisch overgeschakeld op mijn toestel? Of moet ik dan door het menu graven?

Ten slotte begreep ik dat je met de mObridge last had van slechte verbindingen. Zo te lezen is dat ook opgelost?

Benieuwd of het nog lukt om de taal op NL te krijgen, maar dat zie ik dan meer als het toefje slagroom op de taart:24:.
Dat wisselen van toestel gaat niet vanzelf. Als je instapt probeert de BT de laatste telefoon te pakken als deze niet beschikbaar is vraagt de BT om een andere te kiezen. Niet zoals je van een Parrot gewent bent maar wel werkbaar. Als je samen instapt de laatste telefoon. Dus nog even wennen maar dat komt vanzelf.

De dealer heeft mij de auto op 1 oktober geleverd (nu 5200km) met een BT set. Dus de dealer geeft garantie. inbouw door de dealer in 1 1/2 uur tijd.

De mObridge zat op de verkeerde plaats (GSM brom) maar had via de maxi-dot een prima werking. Maar niet via de Amundsen. Deynos probeerde wel alles in het werk te stellen om mij te helpen. Maar de mObridge heeft gewoon minder functionaliteit op dit moment. Dus niet aan beginnen laat de dealer maar naar Cartronic gaan is ook nog eens €100.00 goedkoper (ex inbouw).
http://www.cartronic.nl/shopp/product_info.php?info=p549_Skoda-Premium-Bluetooth-Carkit.html

Ik ben na één dag al tevreden, maar zal proberen alle overige ervaringen ook te posten.

mbaltus

Nieuw lid
Vorige week mijn nieuw O2 GreenLine BL gekregen met mObridge carkit. Na een extra bezoekje om ook de stuurbediening/MFD te laten activeren (bij inbouwen vergeten) werkt dat prima. De combi met de Amundsen is niet zo best, maar dat maakt me ook niet echt uit. Wat wel lastig is, is dat bij het neerleggen van een gesprek de Amundsen blijft denken dat er nog een gesprek is en de audio van radio/media blijft mute-en. Dat kan ik alleen killen door BT op mijn GSM uit- en in te schakelen.

Ook de installatie van de nieuwste firmware van de site van mObridge hielp nog niet. Ik hoop dat er snel nieuwe updates komen die dit verhelpen. Verder erg tevreden over de mObridge. Telefoonboek werkt prima en ook SMSjes zijn te lezen op de MFD.

lolhozer

Nieuw lid
Met welk type toestel gebruik je hem dan? Kun je ook aangeven welke versies van de software er nu in de mObridge zit, kun je via het MFD opzoeken.

Ik heb nogal veel contacten in mijn telefoon staan, hoe zoeken jullie die op? Ik draai me helemaal suf aan dat wieltje. Volgens de handleiding van de auto moet je ook van de ene beginletter naar de volgende beginletter kunnen springen, maar dat is mij nog niet gelukt.

mbaltus

Nieuw lid
Ik heb een Sony Ericsson Elm (greenheart) telefoon. De firmware komt van mObridge, dus dat is: M1000-C-BT1-VW1 0.9.8 met Bluetooth software Gen2 3.12.

Dat ik flink moet scrollen in m'n menu heb ik inderdaad ook, dat van die beginletter is mij dus ook nog niet gelukt.

lolhozer

Nieuw lid
Wat mij vooral verbaast is dat de samenwerking tussen de Amundsen en de mObridge iedere keer weer wijzigt, ene keer kan ik na op de Phone-knop te drukken via de Amundsen gemiste oproepen zien, laatst gevoerde gesprekken zien, nummers intoetsen, geen telefoonlijst overigens en gesprekken oppakken (afsluiten dan weer niet). De volgende keer krijg ik een zwart scherm als ik op de Phone druk of de radio wordt gemute.

mbaltus: Als je MFD op bijvoorbeeld navigatie staat, kun jij dan met 1 druk op een knop de telefoon oppakken als je wordt gebeld? Ik moet dus eerst naar het Phone menu klikken en kan dan pas een keer het gesprek aannemen. Dat vindt ik eigenlijk nog het meest waardeloze.

mbaltus

Nieuw lid
hmmm nog niet geprobeerd. Nog te weinig gereden sinds ze MFA+ bediening gefixt hebben bij mij. Ik zal het eens testen.

Vreemd gedrag met de Amundsen heb ik ook. Soms dan mute hij inderdaad alleen de radio als je de phone knop indrukt (zonder bel-opties weer te geven, etc). Schijnbaar is de koppeling dan niet ok.

Op zich vind ik het prima als ik alleen maar vanaf de MFA+ en stuurbediening kan bedienen, als de Amundsen dan maar in ieder geval doorheeft wanneer ik het gesprek beeindig (en dan niet blijft muten).

nomad

Senior Member
Dat jullie akkoord gaan met zulke gebrekkige rommel. Ik had na een dag het ding al laten uitbouwen en voor iets goeds laten vervangen.

lolhozer

Nieuw lid
Het lijkt gelukt!!! Vandaag bij de dealer geweest. Hun leverancier heeft versie 00.09.15 erop geinstalleerd. Het lijkt nu allemaal te werken, VIA HET TOUCHSCREEN VAN DE AMUNDSEN :)

De firmware is net vandaag uitgekomen, zeggen ze.

mbaltus

Nieuw lid
En dat is firmware van Amundsen of mObridge?

Overigens ligt het blijven muten na einde gesprek waarschijnlijk aan mijn telefoon en niet aan de mObridge.

mbaltus

Nieuw lid
Vandaag via Deynos (doorverbonden na bellen met mObridge in NL) de nieuwste firmware 1.0.1. gekregen. Alles werkt nu inderdaad perfect, inclusief het telefoonboek in de Amundsen!

Hlsmn

Nieuw lid
mObridge

Vandaag via Deynos (doorverbonden na bellen met mObridge in NL) de nieuwste firmware 1.0.1. gekregen. Alles werkt nu inderdaad perfect, inclusief het telefoonboek in de Amundsen!

Fijn te lezen dat alles nu werkt. Deynos doet inderdaad alles om je te helpen.

Blijft echter wel vreemd dat de Skodadealer als een soort ICT bedrijf updates moet gaan doen aan een nieuw apparaat wat geleverd is door PON.

Ik kan mij goed voorstellen dat de dealer hier niet blij mee is.

Bovenaan Onderaan