Comfort instelling ramen steeds kwijt en kofferbak piep

Waar zou dit hem in zitten? Ik ben soms al na een dag de comfort instelling kwijt. Soms beide voorramen soms 1 van de 2. Achter werkt het altijd. Ik kan dat steeds wel weer zelf inleren, maar als snel moet ik de knop weer vast blijven houden.
Ook doet de kofferbak altijd piepen als hij helemaal open is gegaan (het piepje die je normaal hoort als hij blokkeert). Ook hiervan de knop ingedrukt houden geeft meestal geen resultaat (soms eventjes).
Waar worden deze settings in opgeslagen? En wat kan de reden zijn dat deze spontaan verdwijnen?
Betreft een PHEV hatchback uit 2021.
 

Berghuis

Donateur
Het piepen van de automatische achterklep is normaal en hoort ook zo bij het openen. Bij het sluiten piept de achterklep dan weer niet en dat is ook normaal gedrag. V.w.b. de ramen heb ik daar zelf nooit problemen mee ondervonden.
 

Antera

Donateur
Kom maar even langs doen we het even officieel weer inleren met de software. Dan blijven ze er normaal gezien wel in en tevens ook de klep kan dan even opnieuw. Dat is vaak de oplossing
 
Dat heeft de Skoda dealer al een keer gedaan voor wat betreft de ramen. Bleef toen wel een week of 2 werken.
'Even langskomen' is wat aan de verre kant :).
Waar worden deze instellingen in opgeslagen? En hoeveel valt er te updaten aan de auto qua software behalve het display in de auto?

En @Berghuis dat de klep een piepgeluidje maakt klopt. Maar het storings geluid hoort hij niet te geven zodra de klep geopend is.
 
Bovenaan Onderaan