Comfort of Ambition

Benno

Lid
Straks heb je meer onderhandel onderdelen dan de dealer marge heeft :laugh:

Door de opmerking over de spatlappen ben ik nog eens op het forum gaan neuzen en vond een topic uit 2010 daarover met een aantal goeie foto's, naar aanleiding daarvan denk ik dat ik ze ook maar aanschaf.
Zit er op de Yeti nu overigens wel of niet standaard een transparante (steenslag) beschermfolie op de hoeken van de achterportieren? Op de foto's uit dat topic duidelijk niet. Waren die tegenwoordig niet standaard?
Bij mij zit dat beschermfolie erop!

Guest1

Ex-lid
We hebben net een Yeti 1.4 comfort met style pakket besteld. Krijgen hem half februari. Ik heb veel gehad aan jullie adviezen. Dank jullie wel. Ik heb een aardige prijs gekregen voor mijn ouwe trouwe Berlingo commerce. Ik hoop dat de Yeti net zo betrouwbaar zal zijn als de Berlingo voor ons is geweest. Wel fijn dat we in de toekomst met meer dan twee personen in de auto weg kunnen. En, eerlijk is eerlijk, de Yeti rijdt echt super. We hebben iets om ons op te verheugen. En dat op onze ouwe dag ;)
Dat houdt bij een nieuwe auto nooit op...

Ron_2

Senior Member
Gefeliciteerd!
Nu begint het moeilijkste deel pas, het wachten. (iets waar ik heel slecht in ben)

Benno

Lid
We hebben net een Yeti 1.4 comfort met style pakket besteld. Krijgen hem half februari. Ik heb veel gehad aan jullie adviezen. Dank jullie wel. Ik heb een aardige prijs gekregen voor mijn ouwe trouwe Berlingo commerce. Ik hoop dat de Yeti net zo betrouwbaar zal zijn als de Berlingo voor ons is geweest. Wel fijn dat we in de toekomst met meer dan twee personen in de auto weg kunnen. En, eerlijk is eerlijk, de Yeti rijdt echt super. We hebben iets om ons op te verheugen. En dat op onze ouwe dag ;)

Gefeliciteerd,
begin maar vast de handleiding te lezen, dat is leerzaam en leuk.
ik begrijp dat je de gemiddelde leeftijd van de yeti rijder een beetje opkrikt

Skoody Boo

Actief lid

Goedzo! Snelle knopenhakkerij. Grotere motor, weinig opties. Ik hou er van. En idd, een beetje forumen verhoogt de voorpret.

Witte Yeti

Actief lid

Gefeliciteerd met je aanschaf....wat wordt het straks mooi op de weg met een witte Yeti erbij:)

Guest1

Ex-lid
Dank jullie wel voor de felicitaties, leuk. Snelle knopen doorhakkerij is de push van m'n vrouw. Ze kent mij al zo'n jaar 40 en ze kent waarschijnlijk geen grotere tobber ;) Wij zullen de gemiddelde leeftijd misschien wel opkrikken met 59 jaar jong. Ik denk dat de Yeti zo'n auto is die voor alle leeftijden geld. M'n schoonzoon (26) is een Audi-rijder, maar die is ook weg van het stoere model van de Yeti. Nu valt het op hoeveel witte auto's er rondrijden Pim. Ik woon in 't Gooi waar al die rijke ballen met jawel steeds meer witte SUV's rond karren. Eerst zwart nu lijkt wit de hit te zijn.
In ons geval ook nog eens één van de goedkoopste oplossing t.a.v. kleurkeuze.
Goed plan om de gebruiksaanwijzing vast door te nemen. Heb ik al vast wat te doen tijdens het wachten. :koffie:

Skoody Boo

Actief lid
leve de vrouwen.

Over veel zien rondrijden: Heb nou mijn derde auto in de bestelling staan. Maar ook met de eerste en de tweede had ik dat je alleen nog maar dat ene type overal ziet rondrijden. Kan toch niet anders dan een kwestie van perceptie zijn. Zo grappig!

Guest1

Ex-lid
Ja, dat is inderdaad zo. Toch viel het mij al eerder op dat wit in de mode is. Of zou dat alleen hier bij die kakkers zijn ;) ?

Goed plan om de gebruiksaanwijzing vast door te nemen. Heb ik al vast wat te doen tijdens het wachten. :koffie:

Gefeliciteerd met je keuze. Wit is een mooie kleur (is het één kleur?). Die van Pim was erg mooi al vind ik zelf de platina grijze nog steeds de meest geschikte kleur.

Dat moeders en de schoonzoon je "gedwongen" hebben is alleen maar mooi. En je voelt je zo oud als je bent, als je dat als excuus wilt gebruiken om een Yeti te rijden... Andersom mag natuurlijk ook hoor;) Dus met die 59 zitten we hier niet mee!

Als je de gebruiksaanwijzing doorleest kun je meteen even wat vragen aan je dealer formuleren. Denk daarbij aan de regensensor, koplampsproeier wel of niet en de interval daarop. Op het forum vind je daar meer over.

Wat ook al eens is gedaan (Monster heeft dat met zijn Yeti gedaan), een USB kabel laten installeren door de dealer, links van het stuur. Dan komt de kabel voor TomTom direct naar boven en dan hoef je de sigarettenaansteker niet te gebruiken... Maken ze vast aan de zekeringen.. Reuze handig! Wel even letten of er permanent stroom op staat (zoals bij de aansteker). Als er bij mij een nieuwe Yeti komt zal ik dat zeker laten doen..

kerdored

Nieuw lid
Ik heb een 1.4 ambition van mei 2011. Ik heb ook beschemfolie bij de achterportieren. Had de auto in de was gezet, dacht dat ik een kras had bij de achterportieren, was de afscheiding van de folie.:baby012:

Skoody Boo

Actief lid
Wat ook al eens is gedaan (Monster heeft dat met zijn Yeti gedaan), een USB kabel laten installeren door de dealer, links van het stuur. Dan komt de kabel voor TomTom direct naar boven en dan hoef je de sigarettenaansteker niet te gebruiken... Maken ze vast aan de zekeringen.. Reuze handig! Wel even letten of er permanent stroom op staat (zoals bij de aansteker). Als er bij mij een nieuwe Yeti komt zal ik dat zeker laten doen..

Handig! Lees ik voor het eerst. Kan dat ook met een Fabia denk je?

kerdored

Nieuw lid
Nou, ik ben 63 en voel mij net een kleine jongen als ik wegscheur met m'n Yeti:baby012:

Ambition vond ik wel een hele mooie complete uitvoering.

Guest1

Ex-lid
Bij een nieuwe auto die je voor je plezier koopt, wordt je altijd weer een jongen van 18 jaar. Ik rij altijd nieuwe auto's en na zo'n jaar of 10 kopen we weer een nieuwe. Als ik van anderen wel eens hoor wat zij inleveren bij mooie 2de hands auto's, dan denk ik dat het op termijn niet veel goedkoper is dan nieuw rijden.
De Ambition is zeker een hele complete uitvoering, maar ik dwing mijzelf tevreden te zijn. Klinkt heel vroom en ouderwets, maar ik hou nou eenmaal van een bepaalde soberheid. Niet dat de Comfort sober is, want ik vind die al heel luxe.
Sodela, ik heb geen TomTom, maar een Garmin en die heeft voor een TMC een gewone 12 volt voeding nodig. Wat ik wel interessant vind, is de mogelijkheid om via een laptop en mogelijk ook een tablet extra informatie te kunnen zien, die normaal op de MaxiDot zichtbaar zijn. Ook zou je sommige instellingen zelf kunnen veranderen. Zover ik heb begrepen zit daarvoor een soort plug onder het dashboard.

Witte Yeti

Actief lid
Als je de gebruiksaanwijzing doorleest kun je meteen even wat vragen aan je dealer formuleren. Denk daarbij aan de regensensor, koplampsproeier wel of niet en de interval daarop. Op het forum vind je daar meer over.

Er zijn van die handige jongens (Sodela en Witte Yeti o.a.) met een kabel die dat soort aanpassingen, zo voor elkaar hebben. Dealers zijn daar niet altijd zo handig in:laugh:

Sodela, dat van die USB-kabel vind ik wel interessant. Zelf heb ik een Garmin navigatie, maar het zou handig zijn om de stroom ervoor van een ander plekje af te tappen, zodat de kabel (nogal dik) wat minder in het zicht is.

Gerardus, wat je leeftijd betreft ontlopen we elkaar niet veel:)

Ik heb geen TomTom, maar een Garmin en die heeft voor een TMC een gewone 12 volt voeding nodig. Wat ik wel interessant vind, is de mogelijkheid om via een laptop en mogelijk ook een tablet extra informatie te kunnen zien, die normaal op de MaxiDot zichtbaar zijn. Ook zou je sommige instellingen zelf kunnen veranderen. Zover ik heb begrepen zit daarvoor een soort plug onder het dashboard.

Garmin heeft inderdaad een nogal eigenwijze stekker, daar zou je iets anders bij moeten proberen.
Met die Laptop aansluiting doel jij op de VCDS- VAG/COM. Daar heb je een kabel voor nodig (en er is hier een eigen groepje voor). Tijdens het rijden kun je dat trouwens vergeten (als je dat regelmatig wilt doen), de stekker zit je gewoon in weg. Je kunt hem wel even gebruiken voor bepaalde testwaardes uit te lezen.
De laptop kun je wel gebruiken om bepaalde zaken aan te passen. De kabel kun je officieel bij de handel kopen (tussen de €250 en €400 voor de officiële versie, met support en updates) of uit China laten komen. Dan heb je "natuurlijk" geen officiële versie, geen updates/ support en de viruschecker zal zich waarschijnlijk melden. Kost wel minder...

Handig! Lees ik voor het eerst. Kan dat ook met een Fabia denk je?

Moet kunnen lijkt me.

Ron_2

Senior Member
Sodela, dat van die USB-kabel vind ik wel interessant. Zelf heb ik een Garmin navigatie, maar het zou handig zijn om de stroom ervoor van een ander plekje af te tappen, zodat de kabel (nogal dik) wat minder in het zicht is.

Dat is een idee waar ik ook mee speel, er is een wat ouder topic over inbouwen van een parrot handsfree waarin een soort overbruggende zekering in de zekeringkast gestoken wordt, op een ander topic wordt de draad op de zelfde plek op een bestaande zekering gesoldeerd.
Als je dan ook nog kans ziet de adapter ergens uit het zicht onder het dashboard of zo te hangen (beetje lastig voor te stellen als je auto er nog niet is, maar ik denk graag vooruit) dan laat je alleen het laatste stukje er onder uit komen.
Bij onze vorige auto had ik een Brodit rechts naast de radio, voor de yeti is die ook leverbaar, ik vind dat prettiger dan een navigatie in het zicht voor het raam.
Gaan we nu te ver afdwalen van het oorspronkelijke topic als ik vraag hoe andere Yeti rijders hun losse navigatie gebruiken, liefst zonder bungelende draadbundel tussen aansteker en navigatie? (anders start ik een nieuw topic)

Witte Yeti

Actief lid
Ron, leuk dat je ook bezig bent aan een oplossing voor je navigatie.
Voor een Garmin-kabel zou dan een gemodificeerde zekering met aan de andere kant een aansluiting (sigarettenaansluiting) handig zijn, waar je de garmin-plug in kan stoppen, zodat je de originele kabel niet hoeft aan te passen.
Misschien toch een nieuw topic openen?

Bovenaan Onderaan