Comfortmodule wisselen

MarijntjeTDI

Actief lid
Goeiemorgen,

Voor mijn Octavia 2.0 BKD uit 2005 wil ik graag de comfortmodule wisselen voor een 30 bit versie. Nu zit er een in die begint met 3C0....

Mijn vraag is kan deze ook uitgewisseld met een module die begint met 3C8.....?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Ronnie

Forumguru
Staat er nog een ander (Artikel) nummer op?
Ik heb 6 verschillende types staan in ETKA; B.V. 1K0 959 433 AH, dit moduul wordt gebruikt na 13-02-2005 tot 4-2006......
(Kost trouwens € 272,76....)

MarijntjeTDI

Actief lid
Het volledige nummer is 3C0 937 041 H, uitgelezen met VAGCOM.

Mij gaat het erom of 3C8 t.o.v.3C0 extra functies heeft zo niet gaat er gewoon een 3C0 in.....

Alvast bedankt Ronnie!

Ronnie

Forumguru
Vreemd.... Mijn database is t/m vorige week geupdate, echter nr.3C0 937 041 H is niet bekend, zowel bij Skoda als bij VW niet!
Voor zover houdt het voor mij op, ik zal nog even in Elsa kijken.....

Edit:
Helaas... Elsa legt 12 pagina's uit wat waar voor dient, in de schema's echter steeds aangeduid
met modulenr. J393. That's it......

MarijntjeTDI

Actief lid
Ok bedankt Ronnie, dan ga ik voor safe en bouw er gewoon een 3C0 in , daarvan weet ik zeker dat deze past. Dat 1K, 3c0 en 3C8 loopt nogal door elkaar....

Edit: moest 049 H zijn.....

MarijntjeTDI

Actief lid
Nu zitten er in die boornetmodule geen relais, weet iemand of ik voor de extra functie's die ik beoog (rainclosing, cornerlights) nog extra relais nodig heb of werkt dit gewoon
over de bestaande relais?

Alvast bedankt!

MarijntjeTDI

Actief lid
Heb de boordnetmodule binnen kostte me 2e hands Eur 100,- en is een 3c0 937 041 AJ, ga van het weekend eens kijken wat er mogelijk is.....
TIP: Op onderdelenlijn.nl kun je eens kijken wat er te koop is aan module's.
Heb trouwens niet kunnen vinden of de AJ-versie automatisch corner lights heeft of dat dit afhankelijk is van het jaar van de module, misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven?

MarijntjeTDI

Actief lid
OK de module zit erin en cornerlights functioneren ook! Tevens heb ik nu de optie om voetruimte verlichting in te stellen via de Maxidot. Nu moet ik alleen nog achter een comfortmodule aan die regensluiten ondersteunt.

Weet jij toevallig hoe de indeling met die comfortmodule's is Ronnie (of iemand anders)?

De AR is de meest uitgebreide maar ook de duurste, de BT kost maar de helft en het gaat alleen om regensluiten eigenlijk.

MarijntjeTDI

Actief lid
Allereerst bedankt voor je antwoord.

Het enige wat ik niet weet is of deze BT ook de achterklep aan kan sturen met de sleutel...

Of was dat alleen bij de pre-CAN auto's waar dat een rol speelde?

alvast bedankt!

nomad

Senior Member
Maar er zitten toch geen aansluitingen voor voetruimte verlichting in de O2 ?
Kun je trouwens nu eens met VCDS kijken of je DRL gedimd over je groot licht a la Audi kunt voeren ? Volgens MrVissie is dat mogelijk, maar ondanks dat zijn auto hetzelfde was als de mijne, ontbreekt die optie bij mij.

MarijntjeTDI

Actief lid
@Nomad: Als je de 3c0 AJ module hebt moet je op stekker B pin7 van je BNM een draadje steken en 1 draadje voor de massa en dan verschijnt de Footwell light in je BC. Deze kun je dan dimmen met 5% per keer. Gisteren even provisorisch getest en werkt goed. Nu nog een inbouwlampje.

Weet jij toevallig welke Comformodule's (1k0) naast de AR geschikt zijn voor een combi met rainclosing? zoek me kapot naar een antwoord
en vind een hele hoop module's maar weet niet welke geschikt is....

En wellicht dat deze een optie is? VW Passat 3C Komfortsteuergerät 3C0 959 433 R

Zal van het weekend een s kijken naar je DRL vraag, trouwens.

Alvast bedankt voor je antwoord

MarijntjeTDI

Actief lid
Nee, deze heb ik er niet in. Mijn Bordnetmodule heb ik vervangen door een 3c0 937 049 AJ, alleen mijn Comfortmodule (achter het hanschoenkastje) ondersteunt dit nog niet. Zijn dus 2 verschillende modules. Nu moet ik dus nog een andere Comfortmodule hebben welke Rainclosing ondersteunt en geschikt is voor een combi.

nomad

Senior Member
Ik zal even kijken welke comfortmodule er bij mij in zit. Die ondersteund rain closing en is voor een combi.

MarijntjeTDI

Actief lid
Vandaag de 1K0 9595 433 AR module besteld, is wel wat duurder als een andere maar weet dan zeker dat deze alles ondersteunt. Dus even afwachten tot hij binnen is en inbouwen maar. Morgenochtend ook nog ff 2 voetruimtelampjes bestellen kan dat in 1 moeite door....

nomad

Senior Member
Ik weet dat het wel wat werk is, maar kun je misschien een overzichtje maken van de functies van je oude boordnetmodule en de nieuwe en wat je er dan aan functies bij krijgt ? Dan nemen wellicht meer mensen de beslissing om deze te wisselen.

Bovenaan Onderaan