Comfortmodule wisselen

MarijntjeTDI

Actief lid
Ik denk dat de nieuwe alleen 'rainclosing' als extra heeft maar zal eens kijken Nomad.

Edit: krijg hem zojuist binnen, productiedatum is oktober 2004 en wist eigenlijk niet dat rainclosing er toen al op zat......

Zojuist ook de instapverlichtingsonderdelen besteld.

Ronnie

Forumguru
Ik ben de module aan het zoeken maar het nr. klopt volgens mij niet.....
Kan het zijn dat de eerste 9 er teveel instaat?

MarijntjeTDI

Actief lid
@ ronnie moet alleen 959 zijn (kouwe vingers).

Beide modules zijn nu vervangen en rainclosing werkt ook, moest alleen even de sleutels opnieuw inleren met vagcom maar was heel eenvoudig. De extra's die je erbij krijgt zijn de vrijschakeling van een convenience menu waarbij je selectieve deuropening,anti-hijack , simultaan spiegels verstellen etc. in kunt stellen via de BC.

Kort samengevat heb ik door vervangen van de beide module's het volgende erbij gekregen:
-Corner lights
-Footwell light
-Rainclosing
-Uitgebreid convenience menu.

Mvgr,

Marijn

nomad

Senior Member
Ziet er goed uit ! Die footwell lights zijn wel leuk. Eens kijken of ik die ook kan inbouwen.

MarijntjeTDI

Actief lid
De enige uitdaging met die footwell lights is waar ik ze ga monteren. De passat en golf V hebben een plastic afdekking met voorgestanste markering bij de pedalen waar wij een cheap-ass styropor afdekking hebben. Weet niet of dit goed tegen de warmte van de lamp kan. Mocht iemand een idee hebben houd ik me aanbevolen.

cvegreen

Forumguru
Martijntje , als je die lampjes nu vervangt door LED , is het warmte probleem meteen opgelost toch ?

MarijntjeTDI

Actief lid
Klopt cvegreen , alleen zijn ook de footwell lights canbus gestuurd en moet er een weerstand tussen anders vallen ze uit. Grappige is wel dat de gaten voor de achterpassagiers in de voorstoelen wel voorbereid zijn.

yal

Lid
Interssant topic, heb net mn 02 terug v/d dealer ivm inbouw nieuwe columbus en DSG software en zie nu tot mijn verbazing Footwel lights in het maxidot menu staan, maar er brand geen lampje.
Deze zijn niet eens aanwezig, welke Skoda had dat standaard, de L&K? Dan is het bestellen en plug&play aangezien de module er al in zit.

grtn yal

Bakkertje

Forumguru
Bij de focus was het zelfs zo erg dat alles voorbereid was. Daar hoefde je alleen een lampje in een fitting te steken voor voetruimte verlichting ;)
Volgens mij heeft inderdaad alleen de l&k deze verlichting

cvegreen

Forumguru
Klopt cvegreen , alleen zijn ook de footwell lights canbus gestuurd en moet er een weerstand tussen anders vallen ze uit. Grappige is wel dat de gaten voor de achterpassagiers in de voorstoelen wel voorbereid zijn.

Dan neem je toch gewoon de LED met weerstand toch ? Die zijn volgens ik hier op het forum al gelezen heb ook verkrijgbaar . Dat was ook om het canbus probleem op te lossen . Weet nu niet of die weerstanden ook warm worden en indien ook warm worden , even warm als de lampjes , want die(gewone) lampjes worden wel flink heet hoor .

TL@

Forumguru
Weerstanden worden even warm, want het is het verbruik dat hetzelfde moet zijn, dat verbruik kan enkel gerealiseerd door warmte te maken.

cvegreen

Forumguru
Waarom zou deze kans klein zijn ?
Een octavia is gewoon een grote golf toch ? Dus denk ik wel dat de kans er dik inzit dat die passen . FF mooi vragen aan Ronnie , die weet daar hoogstwaarschijnlijk wel een antwoord op .

Ronnie

Forumguru
De plaat zit boven de pedalen? Bij een Golf V is dit een hard kunstof paneel en totaal anders van vorm.
Het lampje heb ik wel: 3B0 047 415 B €10,34 per 2 stuks.

MarijntjeTDI

Actief lid
Hmm, zou kunnen Ronnie. Vanavond was er een maat met een golf V en leek redelijk gelijk. Maar aan passagierskant is het ook gewoon een stukje styropor.

Ronnie

Forumguru
We hebben het toch nu over de afdekking aan de onderkant dash, boven de pedalen? Plaatje van plm 40x30 cm? Hardboard/karton/kunstof met aan de boven/dashboardzijde dempingsmateriaal?

Bovenaan Onderaan