Coming Home/Leaving Home/Corner lights op Ambiton Businessline (Geen Xenon) mogelijk?

vanturenhout

Senior Member
Ik lees hier van alles over Coming/Leaving Home en corner lights, maar steeds gaat dat over Xenon uitvoeringen. Is het ook mogelijk bij de 'cheapo' uitvoering zonder Xenon?

Rob

@vanturenhout
Ik neem aan dat jouw 1.6 tdi het facelift model van de octavia is? De 1.6 tdi werd toch nog niet geleverd voor de facelift? Hoezo heb je dan geen lichtsensor en wel en regensensor?

hemi24

Forumguru
@Allen:

De Octavia Ambition Businessline heeft WEL een regensensor maar GEEN ACTIEVE lichtsensor.

Dat wil zeggen, hij zit er wel, maar hij is niet ingeprogrammeerd en heeft niet de juiste schakelaar...

vanturenhout

Senior Member
ok! Dus dan zou het dus mogelijk zijn om mijn bestaande schakelaar op stadslichtstand te zetten, zodat ie als AUTO werkt, en zou CH en LH ingeschakeld kunnen worden.

EN Cornerlights???

@vanturenhout
Nee, dat betekend dat de lichtsensor aanwezig is (= bij regensensor) Maar dat deze geactiveerd moet worden via vag-com en dat er een andere schakelaar (met auto stand) gemonteerd moet worden!
Correct me if I'm wrong! ;)

Heb je de coming/leaving home optie ook niet in je maxidot? Gok van niet, omdat dit niet geactiveerd is....maar wie weet..

Cornering lights moeten volgens mij alleen via vag-com aangezet worden. :)
De vraag is denk ik alleen nog of je een nieuwe lichtschakelaar moet monteren voor automatisch lampen aan/uit en je coming-/leaving home verlichting

Antera

Donateur
bochtverlichting kan inderdaad gewoon met vagcom aangezet worden. LH/Ch heb je helaas een lichtschakelaar nodig met auto stand en ism met een lichtsensor omdat CH/LH checkt of het donker is en het licht anders niet aan gaat

vanturenhout

Senior Member
Dan ga ik maar eens kijken of ik iemand in de buurt kan vinden die voor een lekker flesje wijn dat wil aanzetten, en op zoek naar een schakelaar!

Antera

Donateur
Mag je mij heel lief aankijken maar voor wijn doe ik het niet. :bye: ook al ben je :worshippy:stadsgenoot

johan72

Actief lid
Voor de originele schakelaar met 'Auto' stand vroeg mijn dealer € 59,50 excl btw. (artikel nr. 1Z0 941 431 J REH )
De schakelaar is echt in no-time vervangen.

Wel heb je iemand nodig die met vag.com de boel voor je aan kan zetten.
Bij mij werekn CH en LH perfect, waarvoor dank aan adjego :)

Bovenaan Onderaan