Coming Home/Leaving Home/Corner lights op Ambiton Businessline (Geen Xenon) mogelijk?

jadijkstra2000

Forumguru
Wat ik mij dan afvraag, werkt de Auto-stand dan ook echt als auto-stand? Dus gaan de lichten dan ook automatisch aan en uit bij het rijden?

Canon-Eye

Forumguru
Op mijn vorige auto (OII Businessline, met o.a. Xenon dimlicht) had ik een schakelaar die, behalve de volledige autostand, nóg een stand had waar ik hem altijd standaard op had staan. In die stand gingen de dimlichten automatisch aan en uit met het contact, dus niet op basis van of het donker of licht is. (Dat laatste moet ook absoluut niet, wat mij betreft, want ik reed toen al zowat 40 jaar altijd met dimlicht, ongeacht het weer of het tijdstip; nu hebben we daarvoor de DRL).

In die betreffende stand functioneerde ook het coming/leaving home prima, conform de instelling via de maxidot. Ik weet alleen niet meer welk symbooltje daarvoor bij de schakelaar stond.

Antera

Donateur

hoe kan dat dan als er geen lichtsensor aanwezig is?????

Alleen een schakelaar plaatsen zorgt er niet voor dat er spontaan een lichtsensor is die werkt :bye:

dus nee dat werkt zo niet dan had iedereen wel ineens een auto schakelaar in zijn auto zitten

johan72

Actief lid
Inderdaad dat was mijn redenatie ook, maar wat blijkt mijn Octavia had de lichtsensor er al in zitten.
Dit schijnt bij vele andere Octavia's ook zo te zijn, het enige wat ontbreekt is de schakelaar met 'auto' stand en de vag-com instellingen.

Hier op het forum is ook een draadje/thread/topic waarin adjego uitlegt dat hij ook een standaard schakelaar als een 'auto' kan laten functioneren.
Door aan de achterzijde van de schakelaar de bekaling aan te passen (2 draadjes verplaatsen) waardoor de stadslicht stand komt te vervalllen
en als 'auto' stand gebruikt kan worden. Dat heeft alleen nut als de wagen al een lichtsensor heeft.
Hieruit maak ik op dat het wel vaker voorkomt dat er een lichtsensor is maar geen 'auto' stand schakelaar.

hier de link naar dat draadje/thread/topic
http://www.skodaforum.nl/board/f50/vag-com-aanpassingen-octavia-2-gl-bl-uitgevoerd-14098-4.html

hier nog een draadje, pagina 2, met uitleg en foto's over het wel niet aanwezig zijn van de lichtsensor en hoe je dat kunt controleren.
http://www.skodaforum.nl/board/f32/amundsen-greenline-lichtsensor-12548-2.html

hemi24

Forumguru
Op mijn vorige auto (OII Businessline, met o.a. Xenon dimlicht) had ik een schakelaar die, behalve de volledige autostand, nóg een stand had waar ik hem altijd standaard op had staan. In die stand gingen de dimlichten automatisch aan en uit met het contact, dus niet op basis van of het donker of licht is. (Dat laatste moet ook absoluut niet, wat mij betreft, want ik reed toen al zowat 40 jaar altijd met dimlicht, ongeacht het weer of het tijdstip; nu hebben we daarvoor de DRL).

In die betreffende stand functioneerde ook het coming/leaving home prima, conform de instelling via de maxidot. Ik weet alleen niet meer welk symbooltje daarvoor bij de schakelaar stond.

:LOL: waarschijnlijk een "1" of symbool voor "dimlicht"??? :LOL:

Even serieus: dat werkte dus wel bij de versies vóór de facelift, maar bij de modellen na de facelift werkt de CH/LF alleen via de "AUTO"-stand (voordat er weer diverse mensen kalgen dat het niet werkt)...

TGeu

Nieuw lid
Vorige week schakelaar 1Z0941431K (uit China) met "auto" stand geïnstalleerd. Paarse kabel was al aanwezig.
Via VCDS Cornerlights en CH/LH geactiveerd. Werkt perfect. CH/LH werkt dus alleen in de "auto" stand. Cornerlights werkt alleen bij ingeschakeld dimlicht, via "auto" of handmatig ingeschakeld dimlicht.
Auto: Octavia II Combi Ambition Businessline uit 2012 (zonder Xenon verlichting, met Regen/Licht Sensor).

Bovenaan Onderaan