Comming / leaving home aanpassen

Highway

Forumguru
Op mijn Superb 07/2010 zit vanaf fabriek xenon. Daar ben ik erg blij mee, echter ben ik minder blij met de comming home / leaving home functie (die de lampen aanzet bij sluiten/openen auto).

Bij mij gaan dan de xenon lampen aan. Veel licht, dat is geen probleem. Ik vind het echter wel jammer dat de xenon lampen telkens opgestart worden hiervoor. Zover mijn kennis gaat, is het opstarten van de xenon lampen hetgeen waar ze het meest van slijten.

Is het ook mogelijk om bijv. de mistlampen hiervoor te gebruiken?

De lampen schakelaar staat op auto. Handmatig bedienen lost dit ook op, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

peterrapid

Forumguru
Bij Columbus is dit aan te passen in menu coming home en dacht ik zelfs dat je het kan deactiveren, eventjes handleiding doorspitten

Bakkertje

Forumguru
Sterker nog ik kan het in de praktijk bevestigen, mijn S2 met Xenon doet het netjes via de mistlampen in plaats van de xenon verlichting.
Kun je gewoon met VCDS aanpassen.

Highway

Forumguru
VCDS heb ik, inc. kloon kabel. Ik heb de auto ondertussen kunnen uitlezen met vcds (versie 12.10.3), maar ben er nog niet over uit hoe ik iets kan aanpassen. Iemand die weet wat ik waar ik wat moet aanpassen?

Bakkertje

Forumguru
Zo'n kloon kabel werkt bij mij prima.
Module 9
coding 07
long code helper
byte 17 aanpassen, coming home via fog-lights active.

Highway

Forumguru
Laptop met VCDS eraan gehangen. Gezien hoe het moet. Aanpassing gedaan, VCDS zegt dat het is uitgevoerd alleen wordt het niet uitgevoerd. grrrrrr zal wel aan de kloon kabel liggen verwacht ik.

Highway

Forumguru
Verwacht idd dat het aan de kabel ligt. De kabel heb ik gekocht om de auto uit te kunnen lezen. Voor dit 1 dingetje aan te passen ga ik wel op zoek naar een juiste kabel. Uitlezen ok, maar iets schrijven met een onbetrouwbare kabel is mij te vol risico.

SuperBeeb

Forumguru
Hmm, toch maar een keer naar een meeting, vind t ook zonde. Bij mij staat lichtschakelaar altijd uit (uiteraard bij stilstand), maar ook dan gaat xenon aan bij ch/lh.

ertromp

Forumguru
Hmm, toch maar een keer naar een meeting, vind t ook zonde. Bij mij staat lichtschakelaar altijd uit (uiteraard bij stilstand), maar ook dan gaat xenon aan bij ch/lh.
Ik zou zeggen geef je op voor de meeting in mei as.
Behalve de wijziging aan je CH/LH is het ook leuk je mede forumleden te leren kennen :D

Nog veel interessanter is dat het mogelijk is om bijvoorbeeld je achterlichten met dagrijlichten te laten branden = veiligheid

En allemaal te doen tijdens een meeting

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Het kan ook zijn dat je in je maxidot even de fabrieksinstellingen terug moet zetten voor het verlichtings deel. Dat komt vaker voor, ook bij originele kabels ;)
Bij mij werkte het aanpassen van het aantal keer knipperen van 3 naar 4 ook pas na een reset in de maxitdot.

Je kunt sowieso na het aanpassen even opnieuw de module openen en kijken of de waarde opgeslagen is.

Ik kan bij onze superB de instelling via het scherm tussen de tellers met het stuur veranderen.
Door naar setup/instellingen te gaan i.p.v. audio, MFI.

Dan naar lights en daar kan ik comming en leaving home aan en uit zetten.
De xenon staat bij ons ook standaard uit, alleen bij starten gaat deze aan en uit bij sleutel er uit.

grts Marcel

Noord26

Forumguru
Marcel, dat klopt dat je dat in kan stellen. Echter kan je niet veranderen over welke lichten het standaard gedaan wordt. Af-fabriek is het standaard over de xenon lampjes.

@ertromp weet er wel raad mee.

CDK

Forumguru
Precies! Aan en uitzetten en de brandduur kan in Maxidot ingesteld worden en voor de rest heb je een tool nodig of iemand die in het bezit is van zo'n tool zoals @Antera en @ertromp. Mooi vind ik het overigens niet om CL / LH via de mistlampen te schakelen, maar heb het uitsluitend laten aanpassen om de xenons te sparen.

Bovenaan Onderaan