computer aanpassingen door garage Octavia 2005

Dames en heren,
eindelijk gaat de octavia volgende week als alles goed gaat geleverd worden!
Ik ben hier en daar op het forum tegengekomen wat zoal aan- en uitgezet kan worden door de garage. Misschien is het handig om dit in 1 topic op te nemen.
De volgende aanpassingen ben ik tegengekomen;

1. Anti-Car-Jacking; automatisch vergrendelen van de deuren boven de 15km/h.
2. Bij ontgrendelen eerst bestuurdersdeur open en bij nog een keer ontgrendelen de rest van de portieren.
3. Bij het ver- en ontgrendelen een piep? Ik heb er fabriek af alarm op besteld, dus dat zou standaard moeten zijn?
4. sleutel deruit = alle deuren open. Anders moeten passagiers twee keer aan de hendel rukken

Grtz

Ingmar

VEEJAY

Forumguru
4. sleutel deruit = alle deuren open. Anders moeten passagiers twee keer aan de hendel rukken

Karstieman

Forumguru
@optie1: Eigenlijk zou het logischer zijn als de carjacking-optie de deuren vergrendeld ONDER de 15 km/h.
Ik vind het namelijk knap als iemand je kan carjacken met 75 km/h /forum/images/graemlins/wink.gif

rickske

Actief lid
Eigenlijk is het juist van die carjacking vergrendeling onder de 15km/h maar wat dan als je stopt en je wilt uitstappen of bij een ongeval moet je dan ook nog eens ontgrendelen,dat lijkt me niet al te veilig.

rickske

Actief lid
Aha dank u Higgy en Octofreak weeral wat bijgeleerd. /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Die optie 2, vind je dat handig zo?

[/ QUOTE ]

Ja ik heb het op mijn seat altea nu ook ;) ik werk in Amsterdam Zuidoost en daar staan regelmatig van die ongure gasten in de buurt van mijn auto. Dus tja, eens moet de 1e keer zijn dat zo iemand bij je instapt!

VEEJAY

Forumguru
Deuren ontgrendelen en brandstoftoevoer wordt afgesloten. Als je heel hard botst komen ook de airbags :-)

Reinier

Nieuw lid
Naast deze functies kun je als het goed is ook de verlichting (coming/leaving home) laten aanpassen. Zo branden bij mij standaard de dimlichten ongeacht de stand (behalve stadslichten dan). Bij mij heeft de "tunnel-stand" dan alleen effect op de dashboardverlichting...

ok, dat is iets om even uit te zoeken, of heeft iemand dit al laten aanpassen en zo ja graag wat details. /forum/images/graemlins/wink.gif

robke

Nieuw lid
Mijn verlichting stond ook standaard aan en bij de tunnelstand ging de dashbord verlichting aan. Ik heb het laten aanpassen dat alle verlichting reageert op de lichtsensor.
In de handleiding las ik dat als de buitenspiegel schakelaar op "R" staat dat dan de rechter buitenspiegel naar beneden kantels bij het in de achteruit zetten. Dit lijkt bij mij niet te werken. Iemand een idee of dit ook te programmeren is?

higgy

Forumguru
Dat laatste werkt bij mij (Elegance-uitrusting) NIET.
Is het niet zo dat dat alleen icm. een bepaalde optie (elektrische stoelverstelling of zo?) werkt? Bij Citroen was dat wel zo. Heb ik me ook even op blindgestaard. /forum/images/graemlins/confused.gif

octofreak

Actief lid
Bij de tunnel stand gaat de verlichting pas na 140 km.u branden (tenminste na een 10-tal seconden volgens de handleiding). Wat mij betreft mag die snelheid naar beneden. Bijv. 100 km.u

1) Heeft iemand dat al gewijzigd? Mijn dealer zoekt het nog uit.

2)weet iemand of de lichtsterkte is te regelen wanneer de lichten aangaan? Op een zeer bewolkte dag met regenbuien, gaat die verlichting maar niet aan, vreemd. Net zoals door het bos rijden, is aardig donker maar geen verlichting, dus moet ik weer met de hand schakelen.... niet de bedoeling dus.

Ik dacht dat dat te regelen was met het maxidot display?
Of is dit alleen de coming/leaving home functie?
Zou wel handig zijn als de lichtsterkte is aan te passen, normaliter rijd ik altijd met verlichting aan, maar het zou mooier zijn om met minimale verlichting te rijden totdat het bewolkter / donkerder zou worden. Of inderdaad boven b.v. de 80km per uur. Verlichting gaat toch ook aan als de regensensor een paar minuten in werking is?

robke

Nieuw lid
Ik heb ook een (standaard) elegance uitvoering zonder electrisch verstelbare stoelen. Mijn dealer "Auto Wolstad - Tilburg" heeft de aanpassing gemaakt

sunnyboy

Senior Member
Bedoel je dat jouw dealer de electrisch verstelbare spiegels heeft aangepast, of de coming/leaving home functie?
Want dat willen we namelijk weten, of de electrisch verstelbare spiegels bij het inschakelen van de achteruit versnelling omlaag klappen om de stoeprandjes e.d. te kunnen zien. Houden we de velgen netjes! /forum/images/graemlins/wink.gif

Bovenaan Onderaan