computer aanpassingen door garage Octavia 2005

robke

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb ook een (standaard) elegance uitvoering zonder electrisch verstelbare stoelen. Mijn dealer "Auto Wolstad - Tilburg" heeft de aanpassing gemaakt

[/ QUOTE ]

Sorry het is nog een beetje vroeg , mijn dealer heeft de tunnel verlichting/lichtsensor schakeling aangepast.
Het punt van de rechter buitenspiegel blijft nog open staan.

VEEJAY

Forumguru
Ik heb ook een (standaard) elegance uitvoering zonder electrisch verstelbare stoelen. Mijn dealer "Auto Wolstad - Tilburg" heeft de aanpassing gemaakt

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/shocked.gif

net ff met s-point gebeld, maar ze konden mij helaas ook niet echt meer vertellen wat we hier op het forum al hadden besproken. Hetgeen met de spiegel is blijkbaar wel standaard op de Superb, wellicht ook te regelen op de Octavia. Maar wat is nu de mogelijkheid met het aanpassen van de tunnelverlichting, dimlicht is dus standaard altijd aan en is dus om te schakelen naar stadslicht? En als het donker wordt dan zou de verlichting in moeten schakelen?(afgezien van de extra inschakeling i.c.m. de regensensor).

Voor de duidelijkheid, coming home is hoelang de verlichting nog blijft branden na vergrendeling van de auto en leaving home is dus de automatiche schakeling van de verlichting tijdens het rijden?

robke

Nieuw lid
Mijn DIM lichten gaan pas aan als de lichtsensor het te donker vindt. M.a.w. in de tunnelstand zijn op een "zonnige" dag mijn dim lichten uit, als het donker begint te worden of bijv. door een lange tunnel rijdt gaat de verlichting aan.

Alleen met stadslichten aanrijden is niet toegestaan in NL.

[/ QUOTE ]

Ok, in dat geval de lichten uit laten dan /forum/images/graemlins/wink.gif

VEEJAY

Forumguru
Ik durf het bijna niet te vragen maar wat is
1. stadslicht?
2. dimlicht?

Welke is die aan de zijkant en welke de licht die je 's avonds aan moet hebben?

Ik durf het bijna niet te vragen maar wat is
1. stadslicht?
2. dimlicht?

Welke is die aan de zijkant en welke de licht die je 's avonds aan moet hebben?

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/grin.gif Ik zou zeggen, stadslicht zijn degene aan de zijkant, dimlicht de avond verlichting zeg maar /forum/images/graemlins/smirk.gif

Reinier

Nieuw lid
Voor de duidelijkheid, coming home is hoelang de verlichting nog blijft branden na vergrendeling van de auto en leaving home is dus de automatiche schakeling van de verlichting tijdens het rijden?

[/ QUOTE ]
Leaving home is dat de lampen gaan branden als je de deuren ontgrendelt.

higgy

Forumguru
Ik laat m'n stadslichten overigens vrijdag bij V-Car even vervangen door echt witte W5W's. Heeft een van jullie dat al gedaan en kan ie een merk stadslampjes noemen dat echt wit is?

octofreak

Actief lid
@higgy, ik heb het laten doen met philips blue nog wat. Het verschil is zeer gering, maar het ziet er al beter uit.

Karstieman

Forumguru
@Octofreak: die heb ik ook. Geven redelijk wit licht.
Ik vind zelf dat ze beter werken (je ziet meer) dan de standaard lampjes.

higgy

Forumguru
@Octofreak: die heb ik ook. Geven redelijk wit licht.
Ik vind zelf dat ze beter werken (je ziet meer) dan de standaard lampjes.

[/ QUOTE ]
Jij wilt zeggen dat je MERKT dat je STADSlichten meer licht geven? Vind ik echt knap.

Karstieman

Forumguru
Ow sorry, niet mijn stadlicht maar mijn DIMlicht heb ik vervangen door die extra witte van Philips... En dat zie je wel...

octofreak

Actief lid
Nu iets gevonden zonder aanpassingen in de computer.
Ik denk dat het alleen voor de audience radio geldt, maar wie weet.
Als de sleutel uit het contact is kun je de radio niet gebuiken. Als je bij de audience echter op de cd-lader knop drukt (en die heeft de stream volgens mij niet, maar wellicht iets anders) dan springt de radio aan en tja, dan heb je muziek....

nomad

Senior Member
Je kunt ook gewoon op de volumeknop duwen (dat is tenslotte de aan/uit knop)

[/ QUOTE ]
Dat wou ik net zeggen. Tenminste.. bij mij werkt het gewoon.
Volgens mij gaat ie ook na een uur weer uit. Maar dat heb ik nog niet getest.
De "truuk" met de rechterspiegel in de achteruit werkt op mijn Elegance niet.

octofreak

Actief lid
Bij mij werkt de volumeknop dus niet met de sleutel uit het contact. Anders was het allemaal niet zo bijzonder....

Deje

Lid
De verstelling van de rechter spiegel werkt alleen in combinatie met stoelen met een z.g.n. memory functie!
Alleen dan wordt de positie van de spiegel(s) in een geheugen opgeslagen!
Voor een Golf V schijnen er inmiddels wel setjes te bestaan die deze functie aan gewone el. spiegels toevoegen!

Bovenaan Onderaan