Conclusie lampje ruitenwisvloeistof?

tim

Lid
Aangezien mijn reservoir gisteren voor het eerst leeg was en er geen lampje ging branden...

Heb de poll en de verschillende posts die hierover zijn nog eens doorgespit; het eenduidige antwoord lijkt nu te zijn dat het alleen aanwezig is wanneer de O2 is uitgerust met koplampsproeiers.

Is er nog iemand die dit kan ontkrachten? Dus die wel een lampje op het dashboard heeft maar geen koplampsproeiers of andersom?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: tim</font><hr />

Aangezien mijn reservoir gisteren voor het eerst leeg was en er geen lampje ging branden...

Heb de poll en de verschillende posts die hierover zijn nog eens doorgespit; het eenduidige antwoord lijkt nu te zijn dat het alleen aanwezig is wanneer de O2 is uitgerust met koplampsproeiers.

Is er nog iemand die dit kan ontkrachten? Dus die wel een lampje op het dashboard heeft maar geen koplampsproeiers of andersom?

[/ QUOTE ]

De mijne heeft koplampsproeiers maar géén lampje. Wél MaxiDot (incl. oplichtende vloeistofindicators).

Reservoir is echter nog niet leeg geweest. Weet antwoord dus niet.

Deje

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Van_307_naar_O2</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: tim</font><hr />

[/ QUOTE ]

De mijne heeft koplampsproeiers maar géén lampje. Wél MaxiDot (incl. oplichtende vloeistofindicators).

Reservoir is echter nog niet leeg geweest. Weet antwoord dus niet.

[/ QUOTE ]

Nou, dan zou ik em maar gauw leeg spuiten......... zul je de waarschuwing in de maxidot eindelijk es kunnen zien!
confused.gif

SmurfForLife

Actief lid
Kan je alleen vertellen dat een Fabia dit lampje wel heeft.

Met mijn O1 en O2 heb ik nog nooit een leeg tankje gehad dus ook ik kan je niet verder helpen!

SmurfForLife

Actief lid
De 1.4 elegance (bj nov 06) automaat wel.

Afgelopen zondag ging het lampje branden van de auto van mijn moeder.

Heeft geen Xenon en koplampsproejers

Die dus wel!

JettaFreak

Actief lid
Het lampje in mijn xenon/maxidot bolide heeft al een keer of drie opgelicht: 'top up wash fluid'.

Groet,

JettaFreak

Mark

Banned
Hier in België heeft alleen de Elegance dit.
Op mijn Roomster werkt het ook niet vermits de ruitenproeiers al ééns leeg zijn geweest en er geen lampje ging branden.

rikjan

Lid
Ik vroeg me al precies hetzelfde af aangezien er bij mij nooit een lampje is gaan branden (heb geen maxidot). Ik had 't al op het lijstje gezet om naar te laten kijken als ie voor onderhoud moet... Ik zou het wel erg raar vinden als zo'n lampje niet standaard op de Octavia zit, mijn vorige auto (Fabia) had dit wel.

Mark

Banned
Zoals ik hier al eerder typte hebben alleen de Skoda's dit lampje in de grootste afwerkingsgraad, hier in Belgie is dat de Elegance, of je moet Maxidot hebben dan werkt het ook.
Trouwens het lampje is aanwezig in je dashboard, als je het huidige ruitensproeier reservoir verwijderd en een ander plaatst met sensor kun je het laten activeren via je dealer.
Nadeel is dat de halve voorzijde van je auto uiteen moet, dus de werkuren lopen hoog op, de prijs van de onderdelen zelf vallen mee.

Er zitten vaak wel meer kapjes en lampjes die het niet doen.
Als je een duurdere cq luxere versie hebt werken die wel.
Zoals in een ander topic over, ahum dat weet ik niet meer.

Erikje

Actief lid
mijn Elegance met maxidot en xenon zeurt veel te vaak dat ik moet bijvullen! Die xenon-sproeiers verbruiken heel veel water, hier is duidelijk niet goed over nagedacht.

want kweet dat je bij mercedes een knopje hebt speciaal voor de lampen en eentje voor de ruitespoeiers, dus vond het al zo raar.

Maar idd, als je je ramen sproeit en je koplampen worden ook gesproeid, dan is je vloeistof inderdaad snel op.

Daniel

Lid
Ik heb ook koplampsproeiers en die treden alleen in werking als ik mijn ruitenspproeier iets langer aanhoud dan als je normaal doet. (zit trouwens best veel kracht achter die koplampsproeiers)

Bij mijn auto sproeien de koplampsproeiers tijdens het rijden maar 1x in de 4x bediening van de ruitensproeiers. Dat spaart een hoop. Vandaag overigens wel voor het eerst het reservoir gevuld. Een 4 liter fles van de shell ging er zonder morren helemaal in !

Erikje

Actief lid
Bij mij spoeien de koplampen alleen mee na de eerste keer sproeien na omdraaien v/d kontaktsleutel. Daarna sproeien alleen de ruitenwissers. Er lijkt overigens ook een timer in te zitten: na een bepaalde tijd worden ook de koplampsproeiers weer geactiveerd bij sproeien. Overigens gaat er in het reservoir minimaal 10 liter. Maar dan nog moet ik meer bijvullen dan ooit te voren.

Bovenaan Onderaan