Conclusie lampje ruitenwisvloeistof?

Deje

Lid
Nou, 10 liter is iets overdreven.......
Hou het maar op 5 tot 6
super.gif

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

Bij mij spoeien de koplampen alleen mee na de eerste keer sproeien na omdraaien v/d kontaktsleutel. Daarna sproeien alleen de ruitenwissers. Er lijkt overigens ook een timer in te zitten: na een bepaalde tijd worden ook de koplampsproeiers weer geactiveerd bij sproeien. Overigens gaat er in het reservoir minimaal 10 liter. Maar dan nog moet ik meer bijvullen dan ooit te voren.

[/ QUOTE ]

Volgens mij sproeien de koplampsproeiers elke vijfde keer dat je de ruitensproeiers bedient, mee met de ruitensproeiers. Ik meen mij te herinneren dat dat ook in het boekje staat. De eerste maal na contact heb ik nog nooit meegemaakt.

Skody

Actief lid
Heb zelf de Octavia Combi Elegance met koplampsproeiers. Deze koplampsproeiers sproeien de eerste keer mee als je je ruiten wilt laten sproeien. Daarna 4* niet (gedurende dezelfde rit). Als je je auto opnieuw start gaat dit proces opnieuw in. Als je net als ik maxidot hebt, dan gaat bovenin je maxidot een oranje signaal knipperen en de eerste keer een korte pieptoon ten teken dat je vloeistof laag is. Vervolgens blijft gedurende de rit om de zoveel tijd het oranje signaal knipperen. Heb zelf i.v.m. m'n Cruise navigatiesysteem de taal van m'n Cruise op Nederlands geforceerd laten zetten. Dit heeft als consequentie dat je in je maxidot geen engelse tekst krijgt (als je maxidot tenminste niet op Chinees staat) dat je vloeistof te laag is. Je krijgt alleen dan het symbool in je maxidot (ik mis de tekst overigens niet...). De sensor voor je vloeistof komt er alleen in als je koplampsproeiers hebt overigens..

Bovenaan Onderaan