Cordoba
Forumguru
Ik zie het topic nu pas, maar als ik bijvoorbeeld naar de plaatsing van het beschermrooster voor de condensor kijk, levert dit misschien 10% van de bescherming die ie kan leveren, en is de overige 90% blokkering van de lucht naar de koellamellen in de condensor. De bedoeling van het beschermrooster, is dat de koelkanalen afgedekt worden om ze tegen steenslag te beschermen (dus geen kans op lekkage) en de lamellen vrij te laten voor maximale koeling. Als een lamel door een steen wordt getroffen, kan ie buigen, vervormen eventueel zelfs een stukje afbreken, maar dat is geen directe bedreiging voor de werking van de condensor. Als een steentje een koelkanaal raakt, kan dit direct een lekje veroorzaken, of op de plek van de inslag kan een roestpit ontstaan, waardoor na enige tijd op die plek een lek ontstaat.
Als je een lijstje maakt van de zaken die goed gegaan zijn bij dit bezoek aan de dealer, en je maakt ook een lijstje wat er fout is gegaan, weet ik wel wat het lange lijstje is.
Als je een lijstje maakt van de zaken die goed gegaan zijn bij dit bezoek aan de dealer, en je maakt ook een lijstje wat er fout is gegaan, weet ik wel wat het lange lijstje is.