condensvocht in de (xenon) koplampen

Hoi, Ik ben er zelf al mee bezig vanaf de aanschaf van m'n O2 in juni '06. Mijn dealer (Spoint) heeft er best wel veel aan gedaan en zelfs de koplampen 2 maal vervangen. Het is gemeld bij PON en van hen heb ik een uitgebreide schriftelijke reactie ontvangen waarin het verschijnsel "beslagen koplampen" wordt toegelicht. Het komt er volgens PON op neer dat er weinig aan te doen is en dat het heel vaak voorkomt. Ik zie het echter niet zo vaak bij ander auto's. Mijn dealer (Spoint) doet verder ook niets meer. Zo kom je als klant eigenlijk klem te zitten. Ik vind het niet erg genoeg om hier nog meer energie in te steken, want verder ben ik wel tevreden over de auto. Ik denk dat ik echter niet meer in zee ga met Skoda bij de keuze van mijn volgende auto. maar misschien komt het bij andere merken ook wel voor. Het schijnt dus vaker voor te komen bij moderne kunstof koplampbehuizingen.

TL@

Forumguru
Vervangen van een koplamp in de O2 is een werkje van 2 minuten. Stroom naar de lamp eraf, paar keer klikken, koplamp is los, nieuwe erin, stroom eraan en klaar, ik was erbij toen hij die van mij ging vervangen :)

Bij de Golf moest de bumper een stuk los of er zelfs af, stom gedaan eigenlijk.

Vocht in Xenon lampen.

beste lezers,

Vandaag is mij na een rit toen ik thuis kwam op gevallen dat er condens vocht in beide koplampen zit..
het is de eerste keer in 4 maanden dat ik dit zie,maar het zint mij toch niet,ik zal maandag toch maar eens de dealer bellen om te horen wat die zegt,ik vind dit niet kunnen bij een auto van nog geen 4 maand oud,
bij deze 02 heb ik xenonlampen,maar maar mijn vorige twee 01's hadden wel 'geen' last van condens vocht in de lampen,nooit gezien of iets van gemerkt in die jaren :crazy:
zijn er nog 02 rijders die dit probleem hebben?
en hoe is dit dan op te lossen,of zit er een constructiefout in de lampen??:crazy:

graag jullie reactie's,gtz

Hoi Skoda Boy,

ik heb ook Xenon in mn RS, heb inderdaad al van meerdere mensen gehoord dat het weleens voorkomt dat er vocht in de units kan dringen. Het lijkt me niet normaal en zeker wel een garantiegevalletje voor je dealer! Ik heb overigens na 17.000km nog geen druppel vocht aangetroffen. Kan het zijn dat je sproei-installatie op een hoekje staat gericht waardoor het er dwars doorheen kan blazen?

Gr,

Remco.

LenK

Forumguru
(Lek)water in een koplamp dat kan natuurlijk niet. Dan zit er een scheur in oid.

Maar als het condens betreft dan zou de concentratie vocht nooit zo hoog mogen worden dat er druppels ontstaan en daardoor beschadiging (doffe plekken) van de koplampunit.

Oja.... waarom heb ik er bij geen enkele auto last van gehad tot de O2. Ik heb auto's gehad met zowel glas als kunststof koplampen, nooit condens in de lampen.
Net als de vering toch lekker een ontwerpfout wmb.

Bovenaan Onderaan