contactslot 02 hapert??

skodaboy

Forumguru
sinds enkele dagen heeft mijn 02 last van een haperent contactslot,
het is plots op een namiddag begonnen,ik had wat spullen in de auto geladen en wou nadien vertrekken,maar ik kreeg mijn sleutel niet meer in het contact,priecies of ik de verkeerde sleutel had of zo
na wat sukkelen ging hij er wel in en kon ik vertrekken,
naar mijn bestemming gereden,auto stil,sleutel uit contact ging vanzelf even later wil ik opnieuw vertrekken zelfde probleem...:crazy:

de auto is vandaag bij de dealer geweest hiervoor...
ik leg dit uit dealer kijk verbaasd,nog niet gehoord van dit euvel...
"meneer" misschien hebben ze uw auto willen stelen??
ik zeg nee want er is nergens braakschade of zo...
"ja" we zullen eens kijken en het slot smeren...zo gezegd zo gedaan...
voor ik vertrek zei de dealer nog tegen mij als het probleem blijft aan houden moeten we het slot vervangen...:(

toevallig iemand ook zoiets gelijkaardig voor gehad of ervaring mee??

LenK

Forumguru
Hoop voor jou dat het snel opgelost is voordat je een keer echt niet meer wegkomt, want dat gebeurt dan vast op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

Constant

Erelid
Met mijn vorige auto dit euvel gehad, maar toen was de auto al 8-9 jaar oud. Uiteindelijk hoefde het slot gelukkig nooit vervangen te worden.

Yeti Linka

Actief lid
Bij mijn vorige O2 heb ik daar ook een keer last van gehad. Natuurlijk om 05:30 uur. Skoda mobiliteit gebeld en binnen een half uur stond de wegenwacht voor de deur.

Bekend probleem meneer, was het antwoord. Heb ik met mijn Touran ook al gehad. Typisch een VAG groep probleem.

Even wat grafiet er in gespoten. Na een minuutje wachten werkte alles weer.

skodaboy

Forumguru
ik heb 2 dagen geleden echter weer problemen gehad met het contactslot van de 02.
de auto is momenteel bij de dealer,straks mag ik hem weer ophalen...:xyxthumbs:
ik heb een ford focus break als vervangenwagen gekregen...wat een triestige auto zeg,ik mis m'n 02 nu al...:407:

ikke

Lid
Dat heb ik ook gehad, de mijne wilde zelf niet meer starten. Toen is er een nieuw contactslot in gestoken.

En momenteel 30.000 km geen last meer van.

Vacaro

Senior Member
Heb je soms een hele bos sleutels eraan hangen of enkel de Skodasleutel?
Als je een hele bos eraan hebt hangen gaat de sleutel steeds gewrongen zitten in slot en kan op termijn het slot moeilijker gaan of zelfs defect gaan. Heb dit bij vorige werkgever gehad waar een zware sleutelhanger aan sleutel hangde (hing??) opdat men zou voelen dat men deze nog op zak had, anders auto op de zaak en sleutel naar huis met de laatste bestuurder. Slot is paar keer defect geweest tot een mekanieker ons hierop attent maakte. Nadien met andere sleutelhanger geen last meer. De auto was wel een Japanner, weet ni of da meespeelt?:)

skodaboy

Forumguru
Heb je soms een hele bos sleutels eraan hangen of enkel de Skodasleutel?
Als je een hele bos eraan hebt hangen gaat de sleutel steeds gewrongen zitten in slot en kan op termijn het slot moeilijker gaan of zelfs defect gaan.:)

heb een skoda sleutelhanger met daar enkel de skodasleutel aan...
gebruik deze sleutelhanger al 10 jaar,dit is de eerste octavia van m'n 3 octavia's die problemen heeft met het contactslot...:(
dus denk ik niet dat het aan de sleutelhanger ligt...:confused:

skodaboy

Forumguru
Dat heb ik ook gehad, de mijne wilde zelf niet meer starten. Toen is er een nieuw contactslot in gestoken.

als bij mij het probleem zich voor deed,kreeg ik zelfs m'n sleutel niet in het contact...dus starten ging zo wie zo niet... dus dan maar wat wringen,duwen en doen en hup sleutel gaat er wel in starten en wegrijden
het probleem komt ook sporadisch op bv 2x op tien keer wegrijden...
hoop dat de dealer snel de oorzaak vindt,want dit geeft géén prettig gevoel...:smiley29:

Gieliovd

Forumguru
Zonder het hele topic te lezen dit keer, heb je al eens een busje grafietpoeder gehaald... Spuit dat in je contact en kijk eens wat er gebeurt.

skodaboy

Forumguru
Dat heb ik ook gehad,Toen is er een nieuw contactslot in gestoken.

heb net de 02 bij de dealer opgehaald,wat is de 02 toch een toffe wagen de weg naar huis was weer de zoveelste fijne rit op rij...
hij mag zijn vervang ford focus houden :D

nu terug gekomen op het probleem,de dealer heeft nog eens grafiet in het slot gespoten en besloten het slot onder garantie te vervangen,het slot is besteld aan de hand van m'n codekaart...levertijd 14 dagen... hopenlijk heb/krijg ik géén al te grote problemen meer in deze 14 dagen...:xyxthumbs:

Constant

Erelid
En het aanbevolen busje grafiet is ook van levensbelang voor de sloten van je woning! Veel nut voor slechts een paar euro!

MarcoO2

Forumguru
Tot nu toe nog nooit last van gehad gelukkig, ondanks het achterlijk hoge aantal keer dat ik de auto al gestart heb! Heb er ook een sleutelbos aanhangen, niet heel veel, maar toch wel een stuk of zes sleutels en een metalen sleutelhanger.

skodaboy

Forumguru
Wordt dan zeker even wachten tot ze klaar zijn, of ga je weer met de F... :eek:oo: op pad?

het vervangen van het slot duurt een tweetal uurtjes.
nee,ik ga niet meer met die f.... op pad :D
ik heb gevraagd of ik ff een yeti kon lenen voor die tijd dat de 02 bij dealer staat. :winkie:
als er geen yeti is die dag wacht ik gewoon tot de 02 klaar is.:koffie:

Bothje

Heel gewoon lid
De vraag naar proefritten in de Yeti is heel erg groot, volgend mijn dealer, dus spreek dit goed af zou ik zeggen.
Succes met de reparatie....

Bovenaan Onderaan