contactslot 02 hapert??

skodaboy

Forumguru
vandaag is de 02 bij de dealer geweest om het contactslot te vervangen
dat enige tijd terug enkele keren haperde.
het slot is dus onder garantie vervangen geweest en alles werkt weer normaal...:D
tijdens de herstelling/vervanging van zo'n kleine 3 uur ben ik met de yeti op pad geweest...
zal mijn bevindingen van de yeti posten bij de yeti....:xyxthumbs:

Adoks

Senior Member
De grafiet tip is opzich OK, beter dan vet of olie, maar spuit je er ook maar iets teveel in krijg je je slot niet of nauwelijks meer open.

sinds enkele dagen heeft mijn 02 last van een haperent contactslot,
het is plots op een namiddag begonnen,ik had wat spullen in de auto geladen en wou nadien vertrekken,maar ik kreeg mijn sleutel niet meer in het contact,priecies of ik de verkeerde sleutel had of zo
na wat sukkelen ging hij er wel in en kon ik vertrekken,
naar mijn bestemming gereden,auto stil,sleutel uit contact ging vanzelf even later wil ik opnieuw vertrekken zelfde probleem...:crazy:

de auto is vandaag bij de dealer geweest hiervoor...
ik leg dit uit dealer kijk verbaasd,nog niet gehoord van dit euvel...
"meneer" misschien hebben ze uw auto willen stelen??
ik zeg nee want er is nergens braakschade of zo...
"ja" we zullen eens kijken en het slot smeren...zo gezegd zo gedaan...
voor ik vertrek zei de dealer nog tegen mij als het probleem blijft aan houden moeten we het slot vervangen...:(

toevallig iemand ook zoiets gelijkaardig voor gehad of ervaring mee??

Een keer dit probleem aan de hand gehad. Was tijdens mijn werk. Reed niet zelf, maar mijn chauffeur...
Bij het verlaten van de auto viel al op dat de radio en de verlichting aan bleef staan. Ook kon ik de auto niet meer met de afstandsbediening op slot doen (of open doen).
Na terugkomst in de auto, paste de sleutel niet meer. Kreeg hem met geen mogelijkheid in het contactslot. Verder rotzooien aan een auto die niet van mij is (want lease) leek mij niet verstandig.
ING gebeld die de Skoda service inschakelde zodat uiteindelijk the good old ANWB langs kwam. Saillant detail was dat we stil stonden pal voor een uitrukplaats van de ANWB, waar men geen zin had om mij verder te helpen. Wegenwacht heeft wat zitten pielen, grafiet ingespoten en vervolgens paste de sleutel weer. Daarna geen last meer van gehad. Wellicht had de betreffende chauffeur wat lomp de motor uitgezet en sleutel uit contact gehaald. Hij werkt inmiddels niet meer voor ons kantoor...

Bovenaan Onderaan