CountDown actie campagne van Pon

Fabia

† In Memoriam
Ik heb lang zitten twijfelen of ik mijn rode knorretje zou inruilen tegen een Roomster. Er staat bij Van Loon in Gouda een hele mooie en erg complete RR te koop. Ik heb daar al een dagje in mogen rijden en zou 'm heel graag willen hebben. Echt alles zit er op er eraan, zelfs een panoramadak en climatronic.

http://www.countdownactie.nl:80/occasion_view.aspx?id=3&merkID=3&kenteken=13TJVN De RR werd met de dag goedkoper en staat nu te koop voor € 12.906,- Als ik mijn FI Combi nog zou hebben dan had ik nu subiet ingeruild tegen de RR. Maar ben ondertussen erg verknocht aan mijn 1.2tje. En heb na heel lang wikken en wegen :crazy: het niet gedaan. Misschien een tip voor iemand?

Fabia

† In Memoriam
Geen 1.2 in het vooronder. Ik rij nog ff heerlijk door mijn met FII en spaar ondertussen om later een RR 1.2 te kunnen kopen.

van_der_P

Senior Member
Geen 1.2 in het vooronder. Ik rij nog ff heerlijk door mijn met FII en spaar ondertussen om later een RR 1.2 te kunnen kopen.

Dat is verstandig want zeker het eerste jaar lever je veel aan prijs in. En die 3500 km die nu op de teller staan is toch eigenlijk helemaal niets. Daar verdient de dealer flink aan.

Als de afschrijving per jaar hoger is dan ik sparen, doe ik het niet

Hetzer

Forumguru
De RR werd met de dag goedkoper en staat nu te koop voor € 12.906,- Als ik mijn FI Combi nog zou hebben dan had ik nu subiet ingeruild tegen de RR. M

had jij denk ik wel aanzienlijk wat minder terug gekregen voor je f-1 combi denk ik zo

van_der_P

Senior Member
De acties is ook een teken dat het in de autoindustrie niet zo best gaat. Als je niets in te ruilen hebt kun je nu je slag slaan. Anders is het beter om nog maar eventjes te wachten tot dat rust is weer gekeerd.

Hetzer

Forumguru
De acties is ook een teken dat het in de autoindustrie niet zo best gaat. Als je niets in te ruilen hebt kun je nu je slag slaan.

Een auto kopen zonder inruil is eigenlijk altijd het beste, en of het nu al zo slecht gaat in nederland met de autoverkoop weet ik zo net nog niet, acties hebben ze altijd gehad zo aan het eind van het jaar, wel is het zo dat de occasion markt erg onder druk staat, en dat terwijl de meeste nieuw prijzen voorlopig volgend jaar helaas weer iets gaan stijgen...

hollatz

Nieuw lid
Pon`s Automobielhandel BV heeft, in samenwerking met haar dealerorganisatie, de CountDown actie campagne gelanceerd. Deze CountDown actie geeft de gebruikte auto`s weer van de dealerorganisatie die elke werkdag met een bepaald percentage afgeprijsd worden.

De actie periode loopt van 18 december t/m 31 december 2008.

Super CountDown actie
Als klap op de vuurpijl wordt er op 31 december 2008 om 23.59 uur een auto met 99% korting verkocht. Op dit tijdstip dient u dan zo snel mogelijk uw gegevens in te voeren op de SuperCountDown pagina. Indien u de als eerste geregistreerd wordt dan wordt de auto aan u verkocht met 99% korting! Elke dag wordt er meer info van deze Super CountDown actie auto vrijgegeven.
zie

Mijn vorige wagen, een blauwe VW Polo highline, doet ook nog mee in deze tombola.
super countdown actie
wilden 31 jan. bij broekhuis assen de fabia gaan bekijken, maar aangezien wij van ver moeten komen, is het wel logisch eerst even te checken of de auto nog aanwezig is.kregen geen tel.contakt, w.s. de druk met andere zaken. dit lukte 2 jan. natuurlijk wel, maar de prijs was weer 20 % hoger, vertelde een norse meneer ons. nu, daar zakt je de broek vanaf.
gr.a.hollatz

Fabia

† In Memoriam
En dat zat ik mij dus af te vragen als je nu een auto gaat kopen uit de Countdown actie. Wel een hele slechte service van Broekhuis. Je kan toch verwachten dat mensen langskomen voor de actieprijs. En wat is dan het verschil tussen 31 dec en 2 januari?

Bothje

Heel gewoon lid
Ik zag op de website van de VW-dealer hier ter plaatse mijn oude Polo nog staan voor de prijs die ook gevraagd werd voor deze Count-down aktie. Er is dus weer 20% bijgekomen t.o.v. de afloop van de actie op 31 december.
Zijn er ook mensen die wel goede ervaringen hebben opgedaan met deze actie?

MarcoO2

Forumguru
Het is toch heel normaal dat na een actie met een duidelijke einddatum (en zelfs eindtijd) de prijzen weer op het oude niveau komen?

En ik denk dat er nu weer heel wat beter te onderhandelen zal zijn...

Ik heb mijn Roomster gekocht die via de actie te koop werd aangeboden. Ondanks de korting vond ik dat ik toch nog een goede prijs voor mijn Fabia kreeg. Het was geen kwestie van: jij krijgt korting, maar dat halen we weer van de inruil af.

Ik vind de site van de actie wel onduidelijk en de boel werkte ook niet goed. Je zou via de mail op de hoogte worden gehouden van de wagens die je bij de favorieten had gevoegd, maar ik heb geen mail gezien. Dat de auto's weer de oude prijzen hebben is natuurlijk wel tweeslachtig. Aan de ene kant is de voorwaarde dat je tot en met 31 december moest toehappen. Aan de andere kant lijkt het me dat dealers blij zijn als ze van een auto af zijn, dus zal een dagje later niets uitmaken. Ik zou het gewoon hard spelen bij de dealer: twintig procent eraf of ik ben weg.

breef

Lid
Ik begreep van een dealer dat ze zelf deze korting niet geven maar dat PON dat doet. Wanneer er een auto verkocht is stort PON het korting verschil op hun rekening zodat de dealer gewoon de originele occasion prijs vangt voor de auto.

Hetzer

Forumguru
Ik begreep van een dealer dat ze zelf deze korting niet geven maar dat PON dat doet. Wanneer er een auto verkocht is stort PON het korting verschil op hun rekening zodat de dealer gewoon de originele occasion prijs vangt voor de auto.

Dat is dan toch een andre verhaal, dan wat mijn dealer vertelde, volgens hen was deze leuke actie op rekeining van de dealers, dat was ook de rede , dat Vepreda niet met deze actie meedeed.

Ik had juist begrepen van een dealer in Hapert dat Pon de website verzorgde, maar dat de dealers met wagens moesten komen die met 20% de deur uit zouden gaan (en dat de dealers ook voor de korting zouden opdraaien). Daarom had de man in Hapert er ook geen zin in.

breef

Lid
Dan hebben ze mij een onzin verhaalt opgehangen, had ook al mijn twijfels dat PON zo gek zou zijn

Fabia

† In Memoriam
Je zag het ook wel een beetje aan het aanbod als je bv naar de RR keek. Dat was vrij mager en er zaten een hoop demo's tussen uit 2006. Daar wilde dus de dealers wel heel graag vanaf.

Kiswum

Forumguru
Ik zag op de website van de VW-dealer hier ter plaatse mijn oude Polo nog staan voor de prijs die ook gevraagd werd voor deze Count-down aktie. Er is dus weer 20% bijgekomen t.o.v. de afloop van de actie op 31 december.

Voor Kerst heb ik via deze actie een auto gekocht. (p.s. mijn vriendin heeft de actie op de radio gehoord, het was niet vanwege de tip op dit forum ;))
Korting kunnen je altijd krijgen op een auto, maar met dit soort acties heb je altijd een stok voor de deur.
Uiteindelijk heb ik zo'n 20% korting kunnen krijgen incl. kosten-rijklaar-maken. Het blijkt dat deze actie er vorig jaar ook al was, volgens geruchten zou het om de krediet crisis zijn, maar met deze crisis heeft deze actie misschien meer publiciteit gekregen.

Tot nu toe heb ik een zeer goede indruk van deze Skoda dealer in Helmond en sta ik te popelen om de auto morgen op te kunnen halen!

van inkel

Forumguru
Tot nu toe heb ik een zeer goede indruk van deze Skoda dealer in Helmond en sta ik te popelen om de auto morgen op te kunnen halen!

:aangenaam: Hoi welkom op dit gezellige en leerzame forum
Wat heb je precies gekocht?
I.i.g veel plezier morgen, zie je binnekort mischien wel rondscheuren in catstown je nieuwe Fabia .

Bovenaan Onderaan