Cruise control achter af inbouwen

Cordoba

Forumguru
De 'resume' functie gebruik ik wel, maar CC snelheid met een stapje verhogen of verlagen gebruik ik ook zelden, omdat het gewoon niet lekker werkt. Vaak doe ik het net als turboturbo: gasgeven tot de gewenste snelheid, en als ie dan ook in de juiste versnelling staat de snelheid opnieuw instellen. Alleen bijv. na een rotonde wil ik nog wel eens de 'resume' gebruiken.

matteke

Actief lid
Net terug van vag in Nuenen.
Alles goed. Dus het past..

Das mooi
Wanneer wilt u het laten inbouwen? Vraagt die man aan de receptie.
Voor a.s. zaterdag want dan gaan we naar Oostenrijk.
Oei, dus de week planning erbij gehaald , en dan kan ik a.s. vrijdag terecht.

Cordoba

Forumguru
@matteke: alsof het al niet warm genoeg is, Thijs nog even extra zweetdruppels bezorgd. :D (ik neem aan dat Thijs achter de balie zat).

EdK

Forumguru
Oei, dus de week planning erbij gehaald , en dan kan ik a.s. vrijdag terecht.
Met een half uur rij je weer het terrein af bij VAG techniek.
Klein jaar terug geweest met een Caddy en op afgesproken tijd ging hij naar binnen en 20min later maakte ze al testritje
En na een half uur kreeg ik de sleutels terug en zat de cruise erin en was hij ingeleert met VCDS.
Betalen en was weer op weg...

Hans1798

Senior Member
Mijn Fabia had geen cruise control af fabriek. Dat vond ik toch wel een gemis, rijd veel langere afstanden. Ben bij MarJa uitgekomen en ben daar zeer tevreden over. Was voor flink minder dan 200 euro klaar.

Canon-Eye

Forumguru
Leve de fly-by-wire elektronische bediening van het gas, die dit allemaal mogelijk maakt.

Maar... een jaar of 30 geleden, toen de gasklep nog gewoon door een bowdenkabeltje vanaf het pedaal werd aangestuurd, ging het ook al prima: ik heb toen een VDO Tempostat laten installeren in een Audi 80 en dat ding heeft daarna in nog 2 opvolgende auto's dienst gedaan, alles bij elkaar een klein half miljoen kms en zeer tot mijn tevredenheid.

EdK

Forumguru
Tsja vloegel deed ik het met 2 soorten baksteen.
een zware en een half zware.... en niet van v Nelle :deuk:

Hans1798

Senior Member
Hierbij nog even een fotootje van de door MarJa ingebouwde cruise control. Waar ik niet uitkom is hoe de "resume" functie werkt. Kan iemand me dat zeggen? Cruise control.jpg

Rallye

Forumguru
Als je de cc op on hebt gezet en je remt, gaat de cc eraf. Druk dan op resume en hij pakt de de oorspronkelijke snelheid weer op.....

Cordoba

Forumguru
Resume is het schuifje naar links drukken (en weer loslaten), staat gewoon in je instructieboekje.

EdK

Forumguru
Het schuiffie is de CC geheel uitzetten of klein stukkie schuiven en dan schakelt hij de CC waar je op dat moment op rijd af.
De SET is als je met het gaspedaal de juiste snelheid hebt behaald en dan op die snelheid de CC aanzet.
Als je je rem bv hebt aangeraakt of met schuifje even aantippen de CC hebt uitgezet dan kun je met de RES weer op de oude ingestelde snelheid terugkomen.
En als ge de CC hebt ingeschakeld dan kun je tijdens het op de CC rijden met de SET en RES ook nog wat plussen en minnen in je snelheid...

Ach gewoon ff op een stil stuk weg op de rechterbaan gaan uitproberen, kind kan de was doen....

Rallye

Forumguru
Het schuifje is on/off. Die had ik altijd op on: de eerste keer zet je hem toch altijd aan met "set" (onderste knopje), dus een on/off is bij een gewone cc eigenlijk overbodig. Zie de foto: bovenste knopje is resume.

Edit: Edk was me voor.
@Cordoba : zie het plaatje. Het schuifje is echt on/off res/set zijn knopjes.

Hans1798

Senior Member
Ok. Het schuifje kan wel naar rechts om de cc uit en aan te zetten, maar niet helemaal naar links. Ik denk dat er verschillende types cc zijn. Die in het instructie boekje is net iets anders dan de mijne.

Bovenaan Onderaan