Cruise control overleden

Orange860

Senior Member
Cruisecontrol doet het weer. Koppelingsschakelaar was inderdaad defect.

Er is modificatie geweest voor deze schakelaar. Zit nu beter exemplaar in met nummer 6Q0 927 189. Kost 20,21 euro. Bij Brezan ligt ie ook, maar dan voor de helft.

BELANGRIJK: bij montage niet aan het uitschuifbare pikkie trekken, dan is de schakelaar direct kapot. Dus insteken, kwartslag draaien en de schakelaar zit vast. Twee seconden werk.

Uitbouwen van halve dashboard en weer inbouwen kost de meeste tijd. Heb overal foto's van gemaakt, zal er binnenkort een How to van maken.

Iedereen dank voor hulp en advies.

Orange860

Senior Member
@Desperado

Die van de Brezan is ook origineel, alleen zonder VW logo en nummer.

Heb ze naast elkaar gelegd: 100 procent identiek. Logisch, komen immers uit dezelfde fabriek. Oude schakelaar was van het merk Delphi (stond erop) en origineel VW. Dus met logos etc. Echter, kwaliteit was zo slecht dat er modificatie is geweest en de inkoper in Wolfsburg tig miljoen schakelaars heeft besteld bij Facet. Deze fabrikant levert soortgelijke schakelaars ook aan General Motors, Ford etc. En aan de handel. Zonder de logoS van autofabrikanten. En dat scheelt geld. Al kwam ik daar overigens pas achter na aanschaf van de 'originele' schakelaar.

deze schakelaar is overigens multifunctioneel; hij is ook te gebruiken als rempedaalschakelaar.

Desperado

Forumguru
Dan neem ik mijn opmerking terug in dit geval. Klopt idd dat origineel vaak met weggevijlde logos en nummers via de groothandel verkocht wordt. Delphi......mocht ik van de monteurs nooit bestellen bij mijn vorige werkgever. Vonden ze echt helemaal niks.

Orange860

Senior Member
Die how to moet ik nog steeds maken. Door drukte nog niet aan toe gekomen.

Vagkabel en programma heb ik gebruikt om te controleren of de schakelaar bij de koppeling kapot is. Kun je zien bij intrappen, dan veranderen waardes. Zo weet je zeker of je een defect onderdeel vervangt.

Bovenaan Onderaan