Oké, terug van de dealer... In real life 3 kleuren zwart aanschouwt. Samen met de chef en we delen dezelfde mening.
Mijn persoonlijke bevindingen:
Op afstand ziet alles er prima zwart uit. Geen grote verschillen. Toch een tintverschil waar te nemen. Van donker naar lichter: Black Magic, Deep Black, Crystal Metallic.
Black magic mica:
Het standaard donker zwart. Eigenlijk geen enkele sprankel. Zeker geen parelmoer. Mooi, maar 'standaard'. Gezien op kodiaq, octavia, en Karoq.
Geen foto gemaakt. Is ook niks op te zien verder. Het oude VW zwart.
Deep black:
Op kleurballen geen enkel verschil te ontdekken met de magic black. Echter op wagens (gezien op de nieuwe VW'S T-roc en Polo in showroom) van dichtbij een duidelijke extra in het zwart. Meerdere kleurtjes parelmoer zeg maar waarbij goud duidelijk de boventoon voert. De nieuwe ‘standaard’ zwart van VW. Foto van dichtbij (let op, het lijkt stof wat je ziet maar is het niet!:
Crystal black metallic:
Geen kleurbal aanwezig. Gezien op de wagen (een Kodiaq scout buiten) onder de indruk van het verschil tussen deze en Black Magic. Net als de deep black een duidelijke extra / glitter / parelmoer (van dichtbij). Echter nu een duidelijke overtoon op blauw en beetje groen. Minder andere kleurtjes dan de deep black. Echt wel een verschil. In de zon een hele subtiele blauw achtige waas / schakering. Voor ons een wauw factor.
Foto van dichtbij (wederom lijkt het alsof er stof op zit maar dat is nagenoeg niet het geval:
Overigens heb ik ook de Pure white unilak, Candy White en Moon White metallic gezien. Gedacht dat ik de moonwhite het mooiste zou vinden. Echter het is duidelijk veen parelmoer. Glitter ontbreekt ontdane de metlllic. Het blijft een mooie heldere wit, maar niet bijzonder zoals bij bv. Mazda. Op de Kodiaq daarentegen nog altijd mooi door de contrasten met plastic delen etc. Misschien zou ik in geval van wit overigens wel voor Pure of Candy gaan. Echter die zijn nu niet mogelijk op de BE Kodiaq. Geen idee van andere modellen of uitvoeringen.
Ik heb inmiddels de kleurwijziging naar Crystal Black doorgegeven. In principe bevestigd maar nigngeen formeel afschrift gehad. Ik ben heel blij met deze keuze.
Doe er je voordeel mee!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk