Cv op afstandbediening maken

mardle

Nieuw lid
Ik heb centrale deur vergrendeling via sleutel , kan je dit ook met afstandbediening maken,zoja wat heb je nodig en is het moeilijk te doen ( totaal geen verstand van auto techniek).

Gaat om een Skoda Octavia 1998 ( dat is een skoda 1 toch?)

Alvast bedankt!!
 

Bakkertje

Forumguru
Vroeger (ahum) heb ik dat zelf ingebouwd in mijn Passat uit 1998, dat was toen een setje van VW met 2 AB's en een module, die kon je vrij eenvoudig aansluiten en werkte destijds als een "normale" AB, dus ook lang ingedrukt houden om de ramen te sluiten enz. Volgens mij moet het met diezelfde set ook bij een Octavia kunnen.

Sterker nog, ik heb die set nog ergens liggen, mocht je interesse hebben dan PM me maar even, ik woon in de buurt van Nijmegen dus dat is ook nog wel te overzien qua afstand.

Ow ja, jezelf even voorstellen hier op het forum wordt vaak wel gewaardeerd ;)
En ja je hebt inderdaad een Octavia type 1, de O2 is er vanaf eind 2004/begin 2005. Helmaal waar is dat overigens ook niet, want onderstaande is naar mijn weten de echte eerste Octavia:
octavia1959_red.jpg
 

Desperado

Forumguru
En ook dit heb ik op de planning staan om te gaan doen. Om het makkelijker te maken zou ik graag het electrische schema willen hebben van de centrale vergrendeling. Is er iemand die me hier aan kan helpen?
 

Joske

Forumguru
En ook dit heb ik op de planning staan om te gaan doen. Om het makkelijker te maken zou ik graag het electrische schema willen hebben van de centrale vergrendeling. Is er iemand die me hier aan kan helpen?
wil gerust wel eens kijken voor jou, ik heb nodig van jou: type, bouwjaar, motorcode (te vinden op sticker in kofferruimte bij het reserverwiel of vooraan onderhoudsboekje)
 

Joske

Forumguru
Ik heb een Octavia I, das wel duidelijk. Een 1.6. GLX van 2000 met motorcode AKL
Kenteken 15-FR-RZ
om de een of andere bizarre reden kan ik de stroomloopschema's van jouw wagen niet geopend krijgen.. waarschijnlijk een foutje in de install geslopen, kan je dus niet direct helpen :(
 

Desperado

Forumguru
Hmmm, morgen de dealert maar even proberen dan en anders moet mijn fijne collega het zonder doen. Gaat hem ook wel lukken, maar met gaat wat makkelijker
 

Desperado

Forumguru
Aftermarket setje werkt niet vanwege de comfortsluiting. Er moet dus iets origineels in en dat is niet meer leverbaar volgens de dealer hier. Helaas kunnen ze niet zien of collega's nog iets hebben liggen.
Zal vanavond nog even het artikelnummer opzoeken.

Artikelnummer BKA310001A
 
Laatst bewerkt:

ventovice

Senior Member
...werkt zo'n aftermarket setje HELEMAAL niet, of werkt dan alleen die 'comfort'-functie niet ?
Ik heb nl. ook zo'n setje van JOM liggen; het zou leuk zijn als ik die nog kan gebruiken...

In een gevonden VF-topic staat wat over kleurcodes bij een Golf IV; zouden die overeenkomen met 'z'n zusje'; de Octavia I ? Link: http://www.volksforum.com/forum/archive/index.php/t-98053.html

Het lijkt mij dat de bestaande CV 'alleen maar' een puls voor 'open' en één voor 'dicht' hoeft te krijgen?
Er zitten aan de bestuurderskant binnenin de Octavia 'toevallig' ook twee knoppen die dezelfde functies hebben; dus simpel gedacht zouden de signaaldraden van de AB-unit 'gewoon' dáár aangesloten moeten kunnen worden, toch?

Het JOM AB-setje heeft dus in principe alleen maar een + en een - (ground) voor de voeding en twee signaaldraden... (...en evt. ook nog aansturing voor knipperlichten)

reacties zijn zeer welkom!
 

Desperado

Forumguru
Ik ben zelf geen technicus en zeker niet van elektronica. Maar mijn collega wel en die denkt dat het niet kan.
 

ventovice

Senior Member
hmmm, ik heb al wat radio's en versterkers ingebouwd, dus ik wil op zich zelf nog wel een poging wagen...
.... dus ik heb net ff gekeken achter het deurpaneel; er zit erg veel bedrading daar... (CPV, ramen spiegel speakers)

In principe heb ik met wat testen de after-market JOM-module er al wel klaar voor:
Als ik 'open' of 'dicht' indruk op de AB, krijg ik (zij het héél kort) een puls van 12 volt op respectievelijk de groene en blauwe draad (gemeten) Ik kan er ook nog de knippers mee aansturen, maar dat is pas van latere zorg.

Maar welke 2 draden (vanaf de deurhendel) moet ik nu hebben om deze 2 signalen aan af te geven?
Heeft iemand een schema van de CPV van een Octavia I 2.0 GLX 'Elegance' uit 1999 misschien??
Ik kom er zo zelf verder niet uit...
 

Desperado

Forumguru
Ik heb hem op het werk liggen op papier. Gewoon opgevraagd bij de dealer. Die deed er niet moeilijk over.
 

ventovice

Senior Member
'ff' scannen en hier plaatsen aub, of ff 'lezen' en mij de kleurcodes geven die ik moet hebben (zie 2 posts terug)
ik zou je zeer erkentelijk zijn ;)
 

Desperado

Forumguru
En hierbij het volledige schema. Voor de liefhebbers ook als pdf via mail te krijgen.
 

Bijlagen

  • scannen0001.jpg
    scannen0001.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 32
  • scannen0002.jpg
    scannen0002.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 24
  • scannen0003.jpg
    scannen0003.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 24
  • scannen0004.jpg
    scannen0004.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 21
  • scannen0005.jpg
    scannen0005.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 19
  • scannen0006.jpg
    scannen0006.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 19
  • scannen0007.jpg
    scannen0007.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 19
  • scannen0008.jpg
    scannen0008.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 20
  • scannen0009.jpg
    scannen0009.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 21
  • scannen0010.jpg
    scannen0010.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 23
  • scannen0011.jpg
    scannen0011.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 21

ventovice

Senior Member
Een beetje laat..., maar toch bedankt voor de schema's, Desperado.
Ik heb ze uitgeprint en zal binnenkort weer eens een poging wagen... thnx again!
 

Desperado

Forumguru
Ik heb inmiddels het setje van @Bakkertje binnen.
Nu nog uitvinden hoe het ingebouwd met gaan worden, denk dat ik dat maar uit ga besteden voor ik alles verkeerd aansluit. :tegek:
 

Bakkertje

Forumguru
Mooi te horen dat het pakket aangekomen is! Ik blijf het knap vinden dat ze mijn handschrift kunnen ontcijferen ;)

Anyways het aansluiten is goed te doen hoor. Destijds bij mijn Passat gedaan en in principe kun je alles vanuit zekeringhouder / stuurkolom aansluiten. Daar zitten de ringetjes en stekkertjes nog gewoon voor aan de bedrading. De enige draad/draden die je moet solderen (of op een andere manier aan moet sluiten) is de draad in de deur. In de handleiding staat dat je die draad de deur in moet werken, maar diezelfde draad komt ook uit de rubberen verbinding tussen de deur en de carrosserie, dus die moet je daar ook ergens terug kunnen vinden. Dat scheelt weer een deurpaneel demonteren.
 
Bovenaan Onderaan