DAB radio

Slowcruiser

Nieuw lid
Helaas reageert @Rainesh niet meer. Heb een mail gestuurd met vraag om advies maar helaas geen reactie.
Ik had een Rapid Clever uit 2019 met DAB+. Nu een Fabia uit 2020 met alleen FM. Hierdoor kan ik niet naar de digitale zenders luisteren.
Wel jammer.

Herperduin

Forumguru
Weet niet of je Carplay hebt of kan (laten) installeren, maar toen ik aan DAB toevoegen dacht ben ik toch voor activatie van Carplay gegaan.
Mijn ervaringen met CarPlay zijn echt per saldo negatief te noemen. Als het werkt geweldig maar met navigeren crasht het te vaak en moet ik opnieuw verbinden. Heb laatste updates op telefoon en software versie 480.
Ik zou zelf kiezen voor DAB+ of telefoon via Bluetooth verbinden en dan daar een app op zetten voor internetradio.

Rallye

Forumguru
Welke navigatie gebruik je? Ik merk dat Waze echt veel stabieler is dan Flitsmeister. Ik dacht ook dat de problemen (uitval, niet geen geluid meer na telefoongesprek) die ik had aan CarPlay lagen. Maar met Waze gaat het echt een stuk beter.

Bakkertje

Forumguru
@Herperduin ik heb geen enkel probleem met het navigeren via carplay. Ik gebruik een iphone 11 met google maps of de standaard ios kaarten app. Flitsmeister (kwam ik laatst achter) werkt niet meer zonder te betalen.
In mijn auto moet ik wel de kabel aansluiten om carplay te kunnen gebruiken..

Rallye

Forumguru
Kleine aanvulling: je moet bij FM betalen voor navigatie via CarPlay. Op het scherm van je telefoon werkt het nog wel. Gebrek aan CarPlay was de reden voor mijn overstap naar Waze, maar heeft me dus wel inzicht opgeleverd in de kwaliteit van de FM-app.

Bakkertje

Forumguru
Gisteren nog even waze geprobeerd op en neer naar de McDonalds (dochter was geslaagd en mocht kiezen en mijn god wat heb ik een hekel aan die tent, niet te vreten en veel te duur, maar goed) en die werkte ook prima en gaf ook melding van rood licht flitsers in Nijmegen. Nijmegen is de stad om te controleren of je device de flitsers kent en melding geeft .. :nailbiting:

EdK

Forumguru
mijn god wat heb ik een hekel aan die tent, niet te vreten en veel te duur,
Tsja het vult en dat is het.........
Kom er eens in de 10 jaar....

Kleine van me vriendin die vond het ook niets, de surinaamse kip van der Omie vond ze veellllllllll lekkerder.
En rundvlees at ze niet want dat vond ze zielig....

Bakkertje

Forumguru
Tsja het vult en dat is het.........
Ik moest ruim 50 euro afrekenen en voor dat geld zet ik een lekkere biefstuk op tafel..

Maar we dwalen af, Waze ook nog even in de i3 geprobeerd en daar werkt het ook prima (die heeft draadloze CarPlay)

• Leuk
Waarderingen: EdK

Herperduin

Forumguru
Ik ga waze ook even testen. Verbreken van verbinding met iPhone14 kan ook liggen aan bedrijfsmatige security software die op mijn telefoon geïnstalleerd is en moet blijven.

Maar nog meer on topic:
De ingebouwde Dab+ werkt goed en schakelt automatisch over naar FM als dab ontvangst minder wordt. Ook dat komt wel eens voor op mijn woon werkverkeer van Oss naar Apeldoorn. Bij sommige zenders (waaronder Veronica) meer dan bij JOE.

Bovenaan Onderaan