Tommie-boy
Actief lid
Of je gaat helemaal voor een aftermarket toestel, laatst kwam hier bijvoorbeeld een pioneer voorbij op het forum..
Over het algemeen zijn die beter dan de OEM toestellen, zeker op geluidsgebied..
Qua equalizer heb je daar zeker een punt, hoewel ik persoonlijk vind dat de O3 qua filter op de speakers tussen hoog laag flink te kort schiet, dat ga je - ook met een aftermarket toestel - niet zo maar oplossen. Het filterprobleem is met wat soldeer werk goed op te lossen, maar de oude navi units (met name de MIB1) zijn ook ruk afgeregeld. Ik kon het geluid met een goede versterker niet fatsoenlijk krijgen, ondanks het filter wat er tussen zat. Het geluid verbeterde met het filter wel, maar was met de mib1 nog steeds niet fijn om naar te luisteren.
Het is al weer een tijdje geleden, maar geen reaktie meer gehad op de vraag of men een losse dab module kan leveren.
Ik denk dat ik maar op zoek gaan naar een andere unit, 5E0035020 met daarin DAB . Of is de mib 2.5 met touchscreen ook te monteren in een Octavia 2015 ?
Ik rij een O3 uit 2014 met een Amundsen MIB 2.5 - kort antwoord: het kan. Er zijn 2 wegen die je kunt nemen voor het vervangen van de unit in het dashboard kastje.
- Kant en klaar unlocked kopen, wel een kans dat er een canbus filter tussen zit om de component protectie te omzeilen.
- Unit kopen, bij de dealer CP laten verwijderen en opsturen naar iemand die de features voor je kan activeren (carplay, android auto, navi, carkit).
- USB aansluiting onder je radio: onderdeelnummer zul je even moeten checken. De MIB1 auto's hebben een usb aansluiting die niet compatible is met Android Auto of Carplay, die zul je dus moeten vervangen.
- Je hebt zeer waarschijnlijk een ander scherm nodig voor de MIB 2.5 (hangt af van wat je er nu in hebt zitten, foto's helpen hierbij)
- Voor DAB+ zul je nog een extra antenne moeten inbouwen of een antenneversterker vervangen voor een Calearo (makkelijkste is degene in de C stijl aan de bestuurderskant omdat je de Calearo ook moet aarden > daar zit een aansluiting vlakbij in de kofferbak). De antenne versterker zorgt dan voor FM en DAB+ ontvangst via de originele antenne in de ruit.
Ik moet overigens zeggen dat het geluid van de MIB 2.5 (in elk geval de DAB+ uitvoering) flink verbetert is tov de MIB1.
Enne, als je dan toch de boel los hebt - prik er gelijk een achteruitrij camera in of leg de kabels vast aan
![pardon.gif :pardon: :pardon:](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/pardon.gif)
Laatst bewerkt: