Dagrijverlichting icm achterlichten aan.

s-man

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben opzoek naar de settings om de achterlichten te laten branden van mijn O2 icm de dagrijverlichting. ( de dagrijverlichting brandt middels de daarvoor bestemde lampen in de mistlichtunits)
Ik heb al diverse fora bezocht maar krijg het nog niet voor elkaar.
Het lijkt erop als ik internet raadpleeg dat de regiocode omgezet moet worden van Noord-amerika naar scandinavie maar hier ligt dus het probleem. Hoe doe ik dit?
Heb al diverse opties geprobeerd middel vcds.
Is er iemand die de oplossing heeft. (cent elec>>> coderen>>> long coding>>> byte 0, bit 3 van 1 naar 0 of bit 4 van 0 naar 1. Allemaal zonder resultaat)
Alvast bedankt!
Groet Mike

Michelv.

Forumguru
Foto-CGMUUBXH-D.jpg

Deze dan maar.

s-man

Nieuw lid
Top voor de snelle reacties! Mijn O2 is van 2010. Bovenstaand schema had ik al op dit forum gevonden en reeds een paar opties geprobeerd. Helaas tot nu toe zonder resultaat.

Joske

Forumguru
Top voor de snelle reacties! Mijn O2 is van 2010. Bovenstaand schema had ik al op dit forum gevonden en reeds een paar opties geprobeerd. Helaas tot nu toe zonder resultaat.
dit stond ook op het forum:
http://www.skodaforum.nl/forum/thre...-o2-gl-bl-uitgevoerd.11421/page-4#post-296509
http://www.skodaforum.nl/forum/thre...-o2-gl-bl-uitgevoerd.11421/page-4#post-296509
daar staat op pagina 4 (althans toch zo gepost) dat het met de aanwezige modules niet mogelijk was, is misschien niet echt een hulp voor jou, eerder ter info.. :)

lawewing

Forumguru
Kan het misschien niet omdat het wettelijk niet is toegestaan om tezamen met de dagrijverlichting nog andere verlichting te voeren (aan zowel voor- als achterzijde)?

Canon-Eye

Forumguru
[...] omdat het wettelijk niet is toegestaan om tezamen met de dagrijverlichting nog andere verlichting te voeren (aan zowel voor- als achterzijde)?
Bijna goed: het is niet toegestaan om tegelijk met de DRL andere verlichting te voeren aan de voorzijde. Achterlichten en kentekenverlichting mogen altijd en onder alle omstandigheden aan!
Probleem is alleen dat deze - in elk geval bij mijn FIIGL - alleen maar willen branden met de parkeerlichten ("stadslichten") vóór erbij, en officieel mag dát dan weer niet.

Joske

Forumguru
en ik veronderstel dat je ook een automatische lichtschakelaar hebt?

bij mij alleszins niet, vreemd, zal nog eens door maxidot gaan en zien of je dat er dan toch manueel kunt activeren.

Canon-Eye

Forumguru
Bij onze O2 (2013) branden DRL samen met achterverlicting en kentekenplaat....
Zó wil ik het eigenlijk ook. Maar dat ging dus niet (volgens de dealer dan, bij aflevering) zodat ik de parkeerlichten vóór er vanzelf bij kreeg.

Ik heb overigens geen automatische lichtschakelaar (geen idee trouwens of dat überhaupt had gekund en of het in dit verband verschil zou hebben gemaakt) want dat soort dingen beslis ik toch liever gewoon zelf.

Octavia Simply Clever

Senior Member
Hallo Canon,
Toen ik de wagen ophaalde bij de dealer werkte de DRL totaal niet, er zaten wel lampen in de DRL, dus ik naar de dealer met de vraag om e.e.a te activeren, nu kan ik via de maxidot de DRL in- en uitschakelen, Bij activatie van DRL branden dus volgende items DRL onderaan in bumper (standlichtjes in koplampen zelf branden niet) achterlichten en nummerplaatverlichting.

Joske

Forumguru
é dat is vreemd.. ga nochtans naar zelfde garage als jou ;) bij mij (heb het daarnet nog eens gecontroleerd) brandt enkel de DRL vooraan en voor de rest niets. Mss heeft de monteur bij jou dan toch iets extra geactiveerd, we zouden jouw auto eens moeten uitlezen met VCDS zodat we weten wat er juist van codering aangepast is!

ik ken ze daar nu wel allemaal ondertussen wel een beetje bij de garage, zal het eens vragen aan de monteur die me toen geholpen heeft ;) (kan wel nog ruim 3 weken duren, want ze gaan in vakantie!)

Octavia Simply Clever

Senior Member
Bij mij vinden ze niet de instelling om enkel de DRL te activeren vooraan, elke O2 die ik hier zie rijden (België)heeft ze enkel onderaan in de bumper branden, en niks achteraan... het heeft waarschijnlijk met een landinstelling te maken,mss wel pure wetgeving ???

Bovenaan Onderaan