Dagwaarde Octavia MKIII

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Mooi dat ie weer is gerepareerd. Ik heb beide Twingo's (uit 2011) gewoon all-risk verzekerd. Eentje is meer hobby (inclusief verzekerd tegen taxatiewaarde), de andere is een normale. Maar verschil in prijs tussen WA en All-risk was niet al te groot. Dus gewoon voor het gemak gekozen. Ben verzekerd bij een lokaal verzekeringskantoor zonder winstoogmerk. Bij schade loop ik binnen, krijg een bak koffie, leg de situatie uit en verder wordt alles geregeld.
Mijn oude caravan is al eens total-loss verklaard geweest (buiten mijn schuld) en is desondanks paar jaar later op kosten van mijn eigen verzkering voorzien van een geheel nieuwe zijwand (paar duizend euro) omdat ik een tak had geraakt......kom er maar eens om bij een grote verzekeraar.

Willem-R

Senior Member
Dat met vervangende auto is helemaal niks geworden.

Dus veel gedoe geweest met o.v., met snorfiets en heel af en toe auto van buurvrouw kunnen lenen.
Erg lastig als je mantelzorg moet geven.

Ik moet wel zeggen dat ik dat misleiding vindt van Allianz, als je naar de website gaat van Allianz autoverzekeringen,staat daar met grote letters op de startpagina , Altijd vervangend vervoer bij schade, dikke Vink ervoor en verder niks van asterisk of sterretje erbij of zie voorwaarden.
Scrol je iets naar beneden, een mooi afvinklijstje voor de verschillende verzekeringen, hier wordt ook niks vermeld over vervangend vervoer alleen bij allrisk.
En bijkomend probleem is dat de bestuurder van de tegenpartij de schade nog steeds niet gemeld heeft.
Had natuurlijk zelf de politie moeten bellen op het moment dat hij zich niet kan of wil identificeren.

Via tussenpersoon dan uiteindelijk vernomen, dat dit alleen geld voor een allrisk, en dan alleen nog voor de periode van puur de reparatie, dus als jouw auto bij het herstelbedrijf staat, maar je moet 6 weken wachten of zo, omdat het erg druk is, dan heb tijdens die 6 weken wachttijd ook geen recht op een vervangende auto...

Het is gewoon misleiding.

Maar erg blij dat ik auto weer terug heb.

Willem-R

Senior Member
En ja ik zit er ook al aan te denken, om eens te kijken wat allrisk zou kosten.

Ik gebruik ook een tussenpersoon, op zich redelijk tevreden over, hebben nu ook alle communicatie gedaan met de verzekerings maatschappij.
Wat mij wel is opgevallen, dat dus tussenpersonen dan ook wel eens zomaar van verzekerings maatschappij wisselen,
Zat eerst ook bij een andere maatschappij, maar zijn ze zonder overleg zomaar overgestapt, en dat schijnen ze dus zomaar te mogen.

1983jeroen

Forumguru
Misschien heb ik geluk gehad, maar Interpolis heeft mijn vervangende auto voor 5 weken gewoon vergoed. Heb zelf de voorwaarden niet goed bekeken verder, maar misschien voor jou wel interessant...

Willem-R

Senior Member
Das misschien ook wel een goed idee, even een lijstje verzamelen, van verzekeringen met goede of slechte ervaringen.

Herperduin

Forumguru
Interpolis bij al mijn verzekeringen ook altijd heel prettig en geen gezeur.
Voor auto’s heb ik geen ervaringen. Hoop het zo te houden ;)
Maar belangrijkste is dat jij je auto weer terug hebt! Veel plezier ermee

Willem-R

Senior Member
En 2 weken geleden dan eindelijk het bedrag op mijn bankrekening ontvangen, plus wat wettelijke rente.
Dus slecht 2 maanden geduurd.
En heb het gevoel dat ik nog mazzel heb gehad dat ik dashcam beelden had.

En rijdt verder weer prima.

Bovenaan Onderaan